Spring naar inhoud

- - - - -

niet actief op sociale netwerksites, zijn er nog??

• Log in om te reageren
48 reacties op dit onderwerp
hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#31 Geplaatst 28 september 2011 - 17:24

nog maar een reden om er niet actief op te zijn.
Alhoewel, ook ik ben nog steeds gebruiker, want ik kan met geen enkele mogelijkheid mijn profiel verwijderen. Heb een jaar terug wel alles, maar dan ook alles erafgehaald, maar uitschrijven lukt dus langs geen kanten pff

Facebook geeft privacy-blunder toe - Het Nieuwsblad

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 28 september 2011 - 17:30

Ik ben verplicht aanwezig op fb (van school uit) en nu ook op Yammer.
Geplaatste afbeelding

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 28 september 2011 - 17:42

Was ik nog vergeten, ik heb wel een profiel op Linkedin.  Dat gebruik ik vooral voor werkgerelateerde zaken.  Voor het werk probeer ik zo min mogelijk op mijn Facebook te doen.  Want ik heb een paar vriendinnen die niets zo leuk vinden als het taggen van mensen op foto's en re-taggen als je je naam verwijderd.  Ben eens uitgevlogen en nu is dat wel min of meer gestopt.  Maar toch, beter geen risico's :oops:

Geplaatste afbeelding

Guest_Liselotte_*
Guest_Liselotte_*

#34 Geplaatst 28 september 2011 - 18:27

Ik heb me net ingeschreven op Yunomi, maar enkel met de bedoeling om smurfjes te ruilen, omdat we er zoveel missen in onze verzameling en de Delhaize er zo vroeg mee stopte. :)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 28 september 2011 - 19:09

hilleke zei:

nog maar een reden om er niet actief op te zijn.
Alhoewel, ook ik ben nog steeds gebruiker, want ik kan met geen enkele mogelijkheid mijn profiel verwijderen. Heb een jaar terug wel alles, maar dan ook alles erafgehaald, maar uitschrijven lukt dus langs geen kanten pff

Facebook geeft privacy-blunder toe - Het Nieuwsblad

Ach, dan moet je bijv. ook geen google gebruiken..
En je internetaanbieder kan ook precies in de gaten houden wat je op internet doet, niets nieuws onder de zon...
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 28 september 2011 - 19:12

Inderdaad. Google houdt ook de inhoud van je emails in de gaten en stuurt dan gericht reclame, facebook doet net hetzelfde. En als ik hier een topic open over bv. een weegschaal ofzoiets, dan krijg ik in de banners reclame over dat onderwerp. Niets is nog privé :louche:
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 28 september 2011 - 19:15

They're watching you. :x
Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 28 september 2011 - 19:19

Is echt zo. Moest je eens weten wat ze allemaal van ons in databases hebben, ze weten  bij wijze van spreken wanneer je naar het wc gaat. :x Via klantenkaarten in winkels weten ze perfect wat je elke week koopt. Veranderen je inkopen bv je koopt ineens pampers aan dan weten ze dat er gezinsuitbreiding is geweest en zal je reclame en bons krijgen ivm babyspullen. en zo kan ik maar verder gaan.
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 28 september 2011 - 19:31

Ja, dat is ook zo, daarom vind ik het ook naïef als mensen denken dat dit typisch iets voor facebook is, je bent nergens 'veilig'. Tegenwoordig sta je ook overal met je kop op de camera.

Bewerkt door Ester, 28 september 2011 - 19:31.

Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#40 Geplaatst 28 september 2011 - 19:34

Is waar. De campus waar ik zit, is een compleet nieuw gebouw en overal zijn er camera's aanwezig. Zelfs in de klaslokalen. Big brother is watching you :onzeker:
Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 29 september 2011 - 00:29

Ik gebruik fb eigenlijk alleen om spelletjes te spelen. Ik ben vrij kieskeurig wat m'n vriendenlijst betreft en gooi er vaak wel eens af. Maar het hangt er ook vanaf wat je doelen zijn denk ik. Ik heb niet als doel om vrienden te maken op fb, ik vind het handig om afspraken te maken want bellen doe ik niet graag en sms'en kost alleen maar geld.

Guest_Liselotte_*
Guest_Liselotte_*

#42 Geplaatst 29 september 2011 - 11:06

Ester zei:

They're watching you. :x
Jaja, Big Brother is geen science fiction meer, maar realiteit :trance:

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#43 Geplaatst 29 september 2011 - 11:30

Ik zit op fb omdat een vriendin van me dat echt wel wou. En het is ook wel handig voor school, als je iemand wilt bereiken van hetzelfde jaar over iets. En om verjaardagen te zien want zo'n dingen onthou ik niet gemakkelijk.

Verder heb ik niets, geen twitter of iets dergelijks. Vind al die updates op fb al ver genoeg gaan, laat staan twitter er nog eens bij!

Ik vind het wel erg dat je tegenwoordig gewoon gedwongen wordt om weg te zijn met sociale media. Eén van mijn oppaskindjes is 13 en moet verplicht facebook hebben, en elke dag haar smartschool checken etc.

azrael
azrael
  • 442 berichten
  • 1 katten

#44 Geplaatst 29 september 2011 - 20:45

Zelf heb ik fb. Best handig om zo wat te volgen wat vrienden doen en wat foto's te delen. Hoewel het laatste bij steeds meer mensen een probleem wordt vind ik. Fb dient hoe langer hoe meer om te showen wat je allemaal wel hebt, wat je allemaal wel doet, hoe goed en gelukkig het bij jou wel is enz. Ben momenteel op vakantie. Heb hier al verschillende koppels in het oog gehad. Ze liggen met ganse dagen niks te doen aan het zwembad. Als wij 's ochtends vertrekken liggen ze er al en wanneer we 's avonds laat thuis komen, liggen ze er nog. Mij goed, iedereen doet waar hij zin in heeft. Daarvoor is het vakantie. Maar van tijd tot tijd zie je ze dan van die fake spectaculaire foto's maken. Gisteren nog een koppel gezien, waarvan de man deed alsof hij een spectaculaire duik ging maken in het zwembad. Even later, hetzelfde koppel op het strand, net voor het hotel. De man stapt amper 5 meter ver het water in en komt dan met veel show en armgezwaai de golven uitgelopen. En vrouwlief maar foto's maken. Dat zijn, volgens mij, gewoon allemaal van die fake foto's om op te scheppen via fb. En dat terwijl ze in realiteit al 2 weken naast het zwembad liggen en geen woord tegen elkaar te zeggen hebben...
Stond onlangs ook in de krant. Nieuwe aanleiding tot depressie: te weinig reacties en "vind ik leuks" op statussen en foto's op fb... Vandaar dat ik het de laatste tijd wat beperk en het leuke eraf is. Heb zelf al vaak gedacht van: "wat zetten die nu toch allemaal op fb? da's toch gewoon om op te vallen?"

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#45 Geplaatst 29 september 2011 - 20:57

azrael zei:

Stond onlangs ook in de krant. Nieuwe aanleiding tot depressie: te weinig reacties en "vind ik leuks" op statussen en foto's op fb...

:LOL:

Hier alleen facebook trouwens.