Spring naar inhoud

- - - - -

blender! voor wat gebruiken??graag tips!!

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 26 september 2011 - 19:39

vandaag is mijn blender toegekomen, een paar maanden geleden hadden we een keukenrobot gekocht voor de schoonmama haar verjaardag. er zat een bon bij voor een wedstrijd en we hebben een blender gewonnen. :d
Het is van het merk cuisinart type CBT500E
hier de foto , hij staat wel mooi op mijn kast niet??

wie heeft er een blender? en wat maken jullie hier allemaal in klaar? Heb gn idee wat ik ermee kan aanvangen?

receptjes zijn altijd welkom???

Bijgevoegde thumbnails

• P1000406.JPG

Geplaatste afbeelding

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 26 september 2011 - 19:47

Daar kan je o.a. heerlijke smoothies mee maken. Een aantal recepten vind je hier.

> Alle smoothies-Smoothies - Smoothie recepten
Geplaatste afbeelding

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 26 september 2011 - 20:40

Ik maak ook altijd smoothies met mijn blender. (Banaan, sinaasappelsap, yoghurt, honing en wat ijsklontjes.) Nyum nyum!

Ik gebruikte hem ook weleens om pompoensoep mooi egaal te maken. Dus eerst stukken pompoen stukkoken en daarna alles nog een keertje door de blender. Maar als ik jou was zou ik het eerst even laten afkoelen en niet teveel in één keer erin gooien. Zo heb ik weleens een keuken onder de pompoensoep gehad. :p

Of ehm... Lekkere milkshakes? (Roomijs, melk en vers fruit.)

Lorwen
Lorwen
  • 411 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 26 september 2011 - 20:57

Tot nu toe enkel groene pesto en aspergepuree mee gemaakt...
Groetjes van ons allemaal!
Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 26 september 2011 - 21:02

Lorwen zei:

Tot nu toe enkel groene pesto en aspergepuree mee gemaakt...

heb nog asperges in diepvriezer zal ze eens uitnemen en proberen voor tussen puree. Pureer je de aardappelen ook in de blender of niet?
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#6 Geplaatst 27 september 2011 - 00:05

Ik heb hem gekocht om smoothies mee te maken (in bio planet van colruyt verkopen ze een aantal leuke boekjes met heel veel receptjes erin van smoothies)
Ik mix er ook wel eens mijn soep in (mijn halve trouwboek heeft niet graag stukjes groente in zijn soep)
Voor de rest zou ik niet weten waarvoor je een blender nog kan gebruiken (bij mij zaten er ook een hele hoop andere onderdelen bij, t is niet alleen een blender)

onderstaande heb ik gevonden in artikels op internet:

-Een blender is helemaal gericht op het mengen en pureren van voedsel,  vaak zachte producten. Niet alleen fruitdranken, maar ook gekookt  voedsel. In een blender kunnen prima kinderhapjes gepureerd worden. Niet  alle modellen kunnen hard voedsel of ijsblokjes aan. In veel modellen  is de ijsblokjesfunctie een extra optie.

en

-je kunt er heel veel mee maken, bijvoorbeeld:
  • Vruchtensapjes en smoothies vol vitaminen, goedkoper dan bij de AH en nog gezonder ook!
  • Cocktails (de nieuwere blenders hebben zelfs een ice-crush functie!)
  • Taartdeeg met zachte ingredienten, als er een ice-crush funtie op zit zelfs met harde ingredienten.
  • Je eigen dressing met bijvoorbeeld yoghurt, verse groente en kruiden.
  • Verse Groene Smoothies voor meer energie en om te genieten van de helende werking van groene groenten en fruit.
  • Heerlijke milkshakes.
  • Sausjes voor pastas en chips.
  • Tapenades voor je stokbrood.
  • Babyvoeding: Stukken goedkoper dan die potjes uit de winkel!

Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#7 Geplaatst 27 september 2011 - 00:08

milkshake...

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#8 Geplaatst 27 september 2011 - 21:43

Ik gebruikte het voor Tibe zijn groentenpapjes te maken vroeger. :) Ondertussen is dat gewoon pletten geworden. Ik gebruik het nog wel voor zijn fruitpap. Maar wel maar heel eventjes mixen dat het nog brokjes heeft. 8)

Milkshake en smoothies gaat ook.

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 27 september 2011 - 23:55

Ik maak elke dag smoothies met super-foods! Razend gezond en ik voel me zoveel beter! Ik maak er ook notenmelk mee omdat ik lactose allergie heb en koude soepen.

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 28 september 2011 - 11:23

Gorecki zei:

Ik maak elke dag smoothies met super-foods! Razend gezond en ik voel me zoveel beter! Ik maak er ook notenmelk mee omdat ik lactose allergie heb en koude soepen.

wat is super-foods? en notenmelk, hoe doe je dat dan? met soya?

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 28 september 2011 - 11:26

Hier ook allerhande shakes en smoothies. Mmmm, krijg er al zin in!
Ik doe het vaak met yoghurt, heerlijke yoghurtshake.

Ik ben ook benieuwd naar die notenmelk..

Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 01 oktober 2011 - 02:15

biekevs zei:

wat is super-foods? en notenmelk, hoe doe je dat dan? met soya?

superfoods: mm hoe moet ik dat uitleggen. Dat is eigenlijk voeding die super goed is voor je lijf. Het zorgt voor energie, kracht, libido, goede nachtrust, goede stoelgang, detox-effect...

Ik neem vooral rauwe superfoods, dit zijn er die onbewerkt zijn. Een voorbeeld hiervan zijn Goji-berries (die vindt je nogal vaak in bio winkels), ze zitten vol met anti-oxidanten, vitamines en mineralen.

Daarbij gooi ik er meestal ook Hemp zaden bij dat rijk is aan proteïne.

Chia zaden: rijk aan omega 3, verlaagt bloeddruk, helpt voor gewichtsverlies, houden bloedsuiker spiegel in stand.

over superfoods is erg veel te vinden. Ik eet veel rauw, dat wil zeggen fruit, noten, groenten, zaden, kiemen, wier... mijn superfoods zijn ook rauw. Hoewel soja soms als een superfood beschouwd wordt, mag je het echt niet eten. het wordt onnoemelijk vaak bewerkt, bespoten... dat er niets goed meer aan is. Hier in ieder geval een website van superfoods: Homepage - rawfoodsuperfood.com

Notenmelk is ook typisch iets voor rauwe voeding. Ik maak de mijne met een handje cashew-noten, een glas water, drie dadels en wat agave siroop. Maar je kan het prima zoeten met honing. Ik gebruik deze melk voor mijn zelfgemaakte energie-muesli: rozijnen, noten naar keuze, dadels, goji berries, een banaan, aardbeitjes, de zaden die jouw lichaam nodig heeft en dan de melk erover.

Heerlijk en super goed voor je!

Met je blender kan je echt veel leuke dingen doen met groenten en fruit. Gewoon even 'raw food' googlen en je gaat heerlijke dingen tegenkomen. Ze maken werkelijk bijna alles met een blender!

Have fun!

Goabees
Goabees
  • 1.770 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 01 oktober 2011 - 09:27

Ik maak er ook Smoothies in. Ik heb mijn eigen recepten. Ik gooi er gewoon alles in wat ik lekker vind en blend alles dan. En dan is het afwachten of het lekker is. Zo probeer ik allerlei soorten fruit en yoghurt en sap uit en de beste Smoothies die ik persoonlijk vind schrijf ik op om die later nog eens te maken. Maar het experimenteren vind ik nog altijd leuker. Altijd een verrassend resultaat. :lachen:
Groetjes van Goabees, Moesjke, Savke, Xela en Easy! :p :a :catwalk

citroengeel
citroengeel
  • 445 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 01 oktober 2011 - 11:28

ik heb er ook al groentensausje mee gemaakt.
Een varia op zo een bokalen voor spaghettisaus te maken.
Ik doe dit nu al drie jaar zelf me bokalen maken om spaghetti te maken.Alles lekker uit de tuin,wel wat werk aan maar zo lekker.
Eens dat alles de blender is ingeweest terug opkoken en koken in de bokalen doen,dicht draaien en onderste boven zetten tot de volgende dag.
Zo maak ik er meestal een 50-60 stuks.
Ook maak ik er van tomaten en basilicuim.Vind dit heel lekker.