Spring naar inhoud

- - - - -

Verkoop annuleren?

• Log in om te reageren
88 reacties op dit onderwerp
annakiya
annakiya
  • 402 berichten

#1 Geplaatst 26 september 2011 - 21:41

Heb je ooit gehad dat een kitten zo speciaal was dat je de verkoop aan de nieuwe eigenaren moest annuleren?
En dan bedoel ik als het kitten al ouder is dan 10 weken en de kopers hebben al een aanbetaling gedaan.

(En nee dit gaat niet over O'Malley, die gaat gewoon naar Bieke) :d

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#2 Geplaatst 26 september 2011 - 22:52

Een kitten is pas van iemand hier als het tijd is om te verhuizen. Met 10 weken heb ik nog niet besloten of een kitten blijft al dan niet. Daarbij ik doe niet aan aanbetalingen. :)
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 26 september 2011 - 23:03

britjes zei:

Een kitten is pas van iemand hier als het tijd is om te verhuizen. Met 10 weken heb ik nog niet besloten of een kitten blijft al dan niet. Daarbij ik doe niet aan aanbetalingen. :)

Ook als het kitten gereserveerd is durf je dan na 10 weken zeggen van nee ze blijft hier? :s
Amai dat is toch niet zo eerlijk dan.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#4 Geplaatst 26 september 2011 - 23:26

catherine zei:

Ook als het kitten gereserveerd is durf je dan na 10 weken zeggen van nee ze blijft hier? :s
Amai dat is toch niet zo eerlijk dan.

Als ik sowieso wil kiezen uit een nest komen ze pas vrij als ik gekozen heb. Dus er is niks gereserveerd dan. Wat er over blijft daar kan dan een ander uit kiezen. ik kies meestal niet onder de 10 weken

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 26 september 2011 - 23:40

Ha zo ok, had het verkeerd begrepen. ;)

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#6 Geplaatst 26 september 2011 - 23:51

toen belli vrij was, had ik al iets van ik wil haar houden. Op de moment dat ik voor haar een vraag kreeg, heb ik gewoon gemaild dat ik er zelf aan dacht haar te houden en dat ze binnen de dag een antwoord zou krijgen...
dus nee, van zodra ik heb toegezegd verander ik niks meer

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 27 september 2011 - 00:44

Kan je niet maken als het kitten al gereserveerd is joh...
Die mensen kijken er naar uit, verlangen, hechten zich al aan hun nieuwe toekomstige poesje.
En dan plots, nah ik hou het zelf...hmz dat is een beetje egoistisch, precies je houdt alle poezels die prachtig zijn.

Als ik op voorhand echt eentje uit mijn nestje zou willen, dan is dit anders. Maar dan zou ik dat ook melden de kittens waar ik tussen zal kiezen niet laten reserveren.
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 27 september 2011 - 01:33

Ik heb hier echt ook zo'n schrik voor! Ieder kitten is speciaal maar soms heb je toch echt een speciale band met een kittentje.. 't Lijkt me vreselijk om het dan alsnog te laten verhuizen. Maar je kan eigenlijk niet anders h├ę, als er mensen halsreikend uitkijken naar de komst van dat ene kittentje. :wi
Ik vind dus ook dat je dit als fokker niet kan maken. En als je het toch doet, geef je de aanbetaling uiteraard terug. Ik werk trouwens ook niet met voorschotten.

Pas na 10 weken beslissen of er al dan niet een kitten blijft, vind ik wel behoorlijk laat. Hoe gaan de geïnteresseerde kittenkopers hiermee om?

Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#9 Geplaatst 27 september 2011 - 09:00

hier had ik eigenlijk op een 15tal minuten 2mailtjes gehad voor bonita. eentje een liefhebber, ander voor fok (ze zou dan meegaan met bashir naar polen). Die dame bood me zelf tot het dubbele van de prijs aan maar ik had een optie gegeven aan die liefhebber dus wou ik haar ook niet teleurstellen.
Ik vond het ergens wel spijtig (niet voor het geld dat ze me aanbood) maar omdat bashir nu alleen gaat vertrekken zaterdag naar polen. Anders had hij zijn zusje toch voor de verre reis...

Maar nee, zelfs al op een optie keer ik me niet. We heb ik tegen die dame uit polen gezegd, moest de optie vervallen als ze op kittenbezoek kwamen, dan zou ik haar mailen. Dit is niet gebeurt dus gaat bonita naar nederland en bashir naar polen.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 27 september 2011 - 09:05

Mijn persoonlijke mening is als je een kitten hebt beloofd aan iemand dan is dat kitten ook voor die mensen met of zonder aanbetaling tenzij er natuurlijk je iets naars ontdekt over die kittenkoper!
Als je op voorhand zegt tegen de kittenkoper dat je eventueel interesse hebt in een bepaald kitten waar die dan interesse in toont dat is dan weer iets anders, je hebt die mensen dan ook verwittigd!

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#11 Geplaatst 27 september 2011 - 09:08

Solotje zei:

Als je op voorhand zegt tegen de kittenkoper dat je eventueel interesse hebt in een bepaald kitten waar die dan interesse in toont dat is dan weer iets anders, je hebt die mensen dan ook verwittigd!

dit ben ik van plan te doen met een nestje van akira en tigo als er een odd eye tussen zit katertje... want het duurt wel even voor je dit kan zien...

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 27 september 2011 - 09:14

nisha zei:

dit ben ik van plan te doen met een nestje van akira en tigo als er een odd eye tussen zit katertje... want het duurt wel even voor je dit kan zien...

:LOL: Voila dat is de juiste manier! :thumb:
Zoals Serenity ook zegt het zou verschrikkelijk zijn dat je ineens doodleuk zegt na 10 maanden: oh je moet niet meer komen ik hou het kitten lekker zelf :p , ik zou mij gewoon niet goed in mijn vel voelen :onzeker: omdat ik iets heb afgepakt van die mensen waar dat ze zo naar uitzagen!
Je moet maar eens in hun schoenen staan, zelf zou je ook niet zo behandeld willen worden, toch?

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 27 september 2011 - 09:19

annakiya zei:

(En nee dit gaat niet over O'Malley, die gaat gewoon naar Bieke) :d

oef!! :LOL:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 27 september 2011 - 09:19

biekevs zei:

oef!! :LOL:

:lachen: Je mag van geluk spreken! :LOL:

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#15 Geplaatst 27 september 2011 - 09:23

Solotje zei:

:LOL: Voila dat is de juiste manier! :thumb:
Zoals Serenity ook zegt het zou verschrikkelijk zijn dat je ineens doodleuk zegt na 10 maanden: oh je moet niet meer komen ik hou het kitten lekker zelf :p , ik zou mij gewoon niet goed in mijn vel voelen :onzeker: omdat ik iets heb afgepakt van die mensen waar dat ze zo naar uitzagen!
Je moet maar eens in hun schoenen staan, zelf zou je ook niet zo behandeld willen worden, toch?

nee, dit zou ik zelf echt niet graag tegenkomen dus doe ik dat iemand anders ook niet aan