Spring naar inhoud

- - - - -

Verkoop annuleren?

• Log in om te reageren
88 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#16 Geplaatst 27 september 2011 - 09:31

Met colorpointjes is het ook moeilijk om onmiddelijk de kleurtjes te zien.
Dus als ik zelf een kitten wil aanhouden dan houd ik de kittens in opties voor mezelf tot ik beslist heb.
Het gebeurt dan ook heel vaak dat ik op 12/13 weken een kitten toch weer beschikbaar stel.
Met voorschotten werk ik zoiezo niet, mensen kunnen altijd van mening veranderen en het kitten ineens niet meer zien zitten. Dan heb ik liever dat ze daar eerlijk in zijn en het kitten ook niet meenemen tegen hun volle goesting omdat ze vastzitten aan een voorschot. Maar dat is hier dus ook nog nooit gebeurt, alle kittens werden telkens opgehaald na reservatie. Dus met een voorschot werken is hier ook totaal overbodig.

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 27 september 2011 - 09:51

Ik vraag me af of je dat wettelijk kan maken, je bent nl. door het aanvaarden van die aanbetaling duidelijk een verkoopsovereenkomst aangegaan.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#18 Geplaatst 27 september 2011 - 10:00

Malou zei:

Ik vraag me af of je dat wettelijk kan maken, je bent nl. door het aanvaarden van die aanbetaling duidelijk een verkoopsovereenkomst aangegaan.

ja maar dan aanvaard je toch geen voorschot tot je het zeker weet? of vermeld je dit duidelijk in het contract

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#19 Geplaatst 27 september 2011 - 10:51

Malou zei:

Ik doe niet aan aanbetalingen. Ik kies pas wanneer ik het zeker weet en dat maak ik ook kenbaar aan de eventuele andere kopers die een kitten willen uit het nest. Als ik een poesje zou willen aanhouden is er natuurlijk wel keuze tussen katertjes als die er zijn. Ik weet wel misschien eerder welke het niet word maar kan wel eens gebeuren dat je bijvoorbeeld twijfeld tussen 2 kittens.

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#20 Geplaatst 27 september 2011 - 11:02

nisha zei:

dit ben ik van plan te doen met een nestje van akira en tigo als er een odd eye tussen zit katertje... want het duurt wel even voor je dit kan zien...

Zo gauw de oogjes open zijn, kan je zien of het een OE is.
Geplaatste afbeelding
Hij was hierop 11 dgn. Kijk maar naar het re-oogje

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#21 Geplaatst 27 september 2011 - 11:05

Ik doe ook liever niet aan aanbetalingen. Maar als eenmaal een kitten is toegezegd en diegene heeft aanbetaald, dan mag je het kitten niet meer annuleren als je het liever zelf houdt.
Dan zijn dat de consequenties.

Bij twijfel dan zal een kitten nooit bij mij in de verkoop komen. Wanneer ik zeker weet dat ik niks wil houden, dan gaan ze direct in verkoop. Tja bedenk ik me, dan heb ik pech gehad.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

henny
henny
  • 1.601 berichten

#22 Geplaatst 27 september 2011 - 11:10

jubikelcats zei:

Zo gauw de oogjes open zijn, kan je zien of het een OE is.
Geplaatste afbeelding
Hij was hierop 11 dgn. Kijk maar naar het re-oogje

Doordat de iris rood doorschijnt (voor de duidelijkheid) ;)
Ik zie het namelijk niet op deze foto.

Henny

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#23 Geplaatst 27 september 2011 - 11:23

ik zie het ook niet direct maar het zal dus opvallen als ik een odd eyetje heb...
dank je!

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 27 september 2011 - 11:26

Goh ik zou het echt niet doen... Inderdaad jammer voor jou, maar ik denk dat dat het "risico" is van te fokken :oops: Je bent wel enigszins gebonden door de aanbetaling.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#25 Geplaatst 27 september 2011 - 12:48

henny zei:

Doordat de iris rood doorschijnt (voor de duidelijkheid) ;)
Ik zie het namelijk niet op deze foto.

nisha zei:

ik zie het ook niet direct maar het zal dus opvallen als ik een odd eyetje heb...
dank je!

Het is idd zo dat het blauwe oogje rood opkleurt, maar het blauwe oogje is ook helderder blauw dan het andere oogje.
Geplaatste afbeelding
14 dgn oud.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#26 Geplaatst 27 september 2011 - 13:16

jubikelcats zei:

Het is idd zo dat het blauwe oogje rood opkleurt, maar het blauwe oogje is ook helderder blauw dan het andere oogje.
Geplaatste afbeelding
14 dgn oud.

op deze foto zie ik het veel beter. bedankt!

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#27 Geplaatst 28 september 2011 - 13:40

ik vindt dat je om dit soort redenen niet kan annuleren dan moet je maar niet zo vroeg de kittens bespreken en geen aanbetaling vragen.

Wordt steeds gekker in Nederland :(

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#28 Geplaatst 28 september 2011 - 15:00

Als ik graag een kitten met bepaalde kleur, aftekening of speciaal van die poes wil houden worden de kittens de eerste weken onder evaluatie gezet. Er kan dan geen optie worden genomen, wel kan me mailen om me te laten weten dat ze in dat kitten interesse hebben.
Wanneer ik een beslissing heb genomen dan wordt pas het kitten beschikbaar gezet of het blijft bij ons.
Vanaf dat mensen een optie hebben (dan is er nog geen voorschot betaald) zal ik ook niet terugkrabbelen, het zou unfair zijn tegenover die mensen.
Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#29 Geplaatst 28 september 2011 - 15:38

Zodra je een kitten aan iemand hebt beloofd dan kan je niet meer terugkrabbelen, als ik twijfel of ik een kitten zelf ga aanhouden, dan zet ik het in evaluatie.  Maar zodra ik aan iemand heb toegezegd dan veranderd dat niet meer, mocht het kitten dan alsnog mooier uitgroeien dan verwacht dan is het pech voor mij.  Het zou niet eerlijk zijn tegenover de mensen.
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 28 september 2011 - 16:09

Dit is gewoonweg verschrikkelijk voor die mensen die al weken naar hun kitten uitkijken, zoiets doe je toch niet!
Wat zou je er zelf over denken mocht dit jou overkomen?
Denk daar eens goed over na!

En dit zeg ik niet zomaar, ik weet heel goed hoe het aanvoelt om zo behandeld te worden, zoals sommigen van jullie zich waarschijnlijk wel kunnen herinneren!
Ik had zelfs het "voorrecht" om al mee uit te kijken naar de eerste krolsheid na het stoppen van de pil, waarbij het in mijn geval geen weken maar maanden naar het kitten uitkijken was!

Ik hoop echt dat je eens diep in je hart kijkt en je afvraagt of je die mensen wel zoiets wil aandoen, en vooral of je ooit nog in de spiegel zou kunnen kijken als je hiermee doorgaat!
Ik toch niet!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo