Spring naar inhoud

- - - - -

Verkoop annuleren?

• Log in om te reageren
88 reacties op dit onderwerp
Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#31 Geplaatst 28 september 2011 - 22:58

Als ik eenmaal een kitten heb toegezegd aan iemand dan kan enkel die persoon (of ik als er medisch iets mis is) zeggen dat hij/zij het kitten niet meer wilt maar eerst toezeggen en dan na 10 weken of zo zeggen - neen, ze/hij is zo speciaal dat hij blijft - dat doe je niet (al weet ik een bepaalde fokster die op het moment dat ik een afspraak maakte om mijn langverwacht kitten - 2 jaar wachttijd - te komen afhalen mij doodleuk zei: neen, je krijgt dat kitten niet meer).

gr.

Veerle

Bewerkt door Veerle, 28 september 2011 - 22:58.

Guest_D&J_*
Guest_D&J_*

#32 Geplaatst 29 september 2011 - 15:18

Voor alle mensen die hier hun mening hebben gegeven, bedankt hiervoor. Het is fijn te lezen dat er nog fatsoenlijke mensen bestaan.

Ze heeft dit dus bij mijn vriend en mij gedaan. Zijn er beiden kapot van. Alles staat klaar. Hebben 280km voor haar gereden en dan zegt mevrouw ineens; de koop gaat niet door. Zoiets kan je niet maken! Heb geen goed woordje meer over voor dit mens en haar cattery. Dit is gewoon onfatsoelijk!

Ondanks de vele mailtjes, jullie meningen en de uitspraak van een jurist trekt ze zich er niks van aan en blijft bij haar standpunt. Ze weet dus dat ze hiermee contractbreuk pleegt.... Triest.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 29 september 2011 - 15:21

D&J zei:

Voor alle mensen die hier hun mening hebben gegeven, bedankt hiervoor. Het is fijn te lezen dat er nog fatsoenlijke mensen bestaan.

Ze heeft dit dus bij mijn vriend en mij gedaan. Zijn er beiden kapot van. Alles staat klaar. Hebben 280km voor haar gereden en dan zegt mevrouw ineens; de koop gaat niet door. Zoiets kan je niet maken! Heb geen goed woordje meer over voor dit mens en haar cattery. Dit is gewoon onfatsoelijk!

Ondanks de vele mailtjes, jullie meningen en de uitspraak van een jurist trekt ze zich er niks van aan en blijft bij haar standpunt. Ze weet dus dat ze hiermee contractbreuk pleegt.... Triest.

Heeft ze toch geannuleerd??? :o

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#34 Geplaatst 29 september 2011 - 15:24

Ik vroeg mij al wanneer TS eens ging reageren maar blijkbaar reageert ze niet meer (waarschijnlijk omdat niemand het met haar eens is)

D&J ik vind het echt heel erg jammer voor jullie en persoonlijk vind ik het ook niet kunnen.....  als je al een lichte boon hebt voor één van de kittens dan ga je die niet meteen laten vastleggen door iemand anders en een voorschot vragen.

Ik hoop dat jullie een ander leuk kitten kunnen vinden waar jullie dezelfde klik mee hebben (of misschien nog een grotere klik), denk maar zo "everything happens for a reason" dus misschien is er nog wel een kitten voor jullie voorzien dat nog zoooo veeeel leuker is :)   Ik heb nog vele leuke kittens (momenteel 2 weken oud) maar dat zijn gewone huistuinkeukenkatten (of hoe noemen ze dat) van een opvangpoes....  ik weet niet welk ras jullie naar op zoek waren ?

Veel succes met jullie zoektocht en ben nog steeds benieuwd of we van TS nog iets gaan horen...

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#35 Geplaatst 29 september 2011 - 15:39

Ik vind dit ook écht erg voor jullie. :8
Zoiets kan je inderdaad gewoon niet maken.. Jullie hebben naar de komst van dit kittentje uitgekeken en dan gebeurd er zoiets.

En ik vind het ronduit onbeschoft dat de fokker zelfs niet antwoord op jullie mails! Jammer dat er hier ook geen reactie meer komt van haar kant.

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#36 Geplaatst 29 september 2011 - 15:42

D&J zei:

Dit vind ik enorm aso en niet kunnen.
Je weet duidelijk waar je geen kat meer moet kopen.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#37 Geplaatst 29 september 2011 - 15:59

Ik vind het ook heel jammer voor jouw D&J! :(
Ik vind het dus ook echt niet kunnen als een fokker zo een kittenkoper behandeld,
ik vraag mij af als zij zoiets meemaakt hoe dat zij er dan gaat op reageren?

Ik heb gezien dat het over een Brits Korthaar Black Silver Spotted ging,
ik wil je maar eventjes laten weten dat ik rond februari kittens verwacht maar dan wel blotched, je bent altijd welkom! ;)
Ene ik behandel zo niet een kittenkoper, in tegendeel! ;)

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 29 september 2011 - 16:19

Ik vind het echt heel jammer dat jij dit ook moet meemaken, D&J :cry:
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Ik weet heel goed hoe je je nu voelt, maar jammer genoeg kan er niet veel aan gedaan worden...
Sommige mensen zijn gewoon harteloos en denken alleen aan zichzelf, en die ben je liever kwijt dan rijk.

Ik vind het ook wel raar dat TS zichzelf hier niet meer laat horen...

Solotje zei:

Ik heb gezien dat het over een Brits Korthaar Black Silver Spotted ging,
ik wil je maar eventjes laten weten dat ik rond februari kittens verwacht maar dan wel blotched, je bent altijd welkom! ;)
Ene ik behandel zo niet een kittenkoper, in tegendeel! ;)

Ik dacht ook meteen aan jou, Anja! ;)

@ D&J: Anja (Solotje dus) mag je voor de volle 100% vertrouwen! ;)

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#39 Geplaatst 29 september 2011 - 16:32

Er is in het verleden ook zo iets gebeurd,diegene die had aanbetaald,kreeg de boodschap van de fokker,dat het een poesje was in plaats van een katertje.
Nu wilde de fokker het zelf houden,maar daar werd geen genoegen mee genomen en het is een rechtzaak geworden.
De fokker moest het kitten aan de nieuwe eigenaar overdragen en kon de kosten van de rechtzaak betalen.
Nu zal niet iedereen zo ver willen gaan,want je hebt toch het vertrouwen in de fokker verloren.
Groetjes van de Karwendeltjes.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#40 Geplaatst 29 september 2011 - 16:35

haemoglobine zei:

Ik vind het echt heel jammer dat jij dit ook moet meemaken, D&J :cry:
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Ik weet heel goed hoe je je nu voelt, maar jammer genoeg kan er niet veel aan gedaan worden...
Sommige mensen zijn gewoon harteloos en denken alleen aan zichzelf, en die ben je liever kwijt dan rijk.

Ik vind het ook wel raar dat TS zichzelf hier niet meer laat horen...

Ik dacht ook meteen aan jou, Anja! ;)

@ D&J: Anja (Solotje dus) mag je voor de volle 100% vertrouwen! ;)

Dank u :LOL:

Karwendel zei:

Er is in het verleden ook zo iets gebeurd,diegene die had aanbetaald,kreeg de boodschap van de fokker,dat het een poesje was in plaats van een katertje.
Nu wilde de fokker het zelf houden,maar daar werd geen genoegen mee genomen en het is een rechtzaak geworden.
De fokker moest het kitten aan de nieuwe eigenaar overdragen en kon de kosten van de rechtzaak betalen.
Nu zal niet iedereen zo ver willen gaan,want je hebt toch het vertrouwen in de fokker verloren.

Wow sech dat het zo ver kan gaan! :s

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 29 september 2011 - 16:38

En je voorschot? Schandalig vind ik dit voor je :( .

Guest_BiGe_*
Guest_BiGe_*

#42 Geplaatst 29 september 2011 - 17:19

Jeetje, wat vreselijk onbeschoft! Wat triest voor jullie D&J :(

Bewerkt door BiGe, 29 september 2011 - 17:19.

annakiya
annakiya
  • 402 berichten

#43 Geplaatst 29 september 2011 - 17:49

Ik wil best van me laten horen hoor, en ik heb hun ook steeds geantwoord. Ik heb jullie en hun mening ook zeker mee laten wegen in mijn beslissing. Zo'n beslissing neem je niet zomaar en het is ook niet voor niets dat ik dit in het contract had opgenomen. Ik heb dus in die zin geen contractbreuk gepleegd. Ik heb hun ook heel duidelijk aangegeven dat ze alles moesten lezen en meteen moesten melden als ze ergens niet mee eens waren. Dat hebben ze tot nu toe nog steeds niet gedaan.
Ik heb hun inmiddels verschillende voorstellen gedaan, maar daar reageren ze niet op. De aanbetaling is natuurlijk meteen al terugbetaald.

Verder hebben zij en zijn moeder (jaja) hier al mee gedreigd, maar als ik het geen goed tehuis vind voor mijn kitten, gaat het er echt niet heen! Ik ga toch echt voor de dieren! Dan maar een hoop bagger over me heen...

Voor de rest vind ik dit een zaak tussen hun en mij. Ik wil hun niet zwart maken hier. Ik sta hun te woord en dat weten ze. Verder zal ik er dan ook hier niet meer op reageren.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 29 september 2011 - 17:52

Echt gemeen en onbeschoft, je weet inderdaad waar je GEEN kitten meer moet kopen. Waarom vraagt ze het dan nog als iedereen het toch met haar oneens is? Zoiets weet je toch dat je dat niet kunt maken?
Hopelijk vinden jullie alsnog een leuk kittentje :geluk:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#45 Geplaatst 29 september 2011 - 17:55

In het begintopic geef je aan dat je zelf in love bent met het kitten, niet dat zij zogezegd geen goede kandidaten zijn....