Spring naar inhoud

- - - - -

Verkoop annuleren?

• Log in om te reageren
88 reacties op dit onderwerp
Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#46 Geplaatst 29 september 2011 - 18:00

Behandel kittenkopers,zoals je zelf graag behandeld wilt worden :x
Groetjes van de Karwendeltjes.

annakiya
annakiya
  • 402 berichten

#47 Geplaatst 29 september 2011 - 18:01

@ Bonnie: ja ik zei idd dat ze speciaal was, maar dat sloeg niet op 'in love' zijn, dat had met fokken te maken. Dat ik het verder niet zag zitten, heb ik ook met hun besproken. Op dat moment twijfelden zij trouwens heel erg of ze haar ueberhaupt wel wilden.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#48 Geplaatst 29 september 2011 - 18:04

Maar je ontmoet de kittenkopers toch véél eerder dan tien weken? Dus je had zoiets toch veel eerder kunnen beslissen...?

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#49 Geplaatst 29 september 2011 - 18:07

annakiya zei:

@ Bonnie: ja ik zei idd dat ze speciaal was, maar dat sloeg niet op 'in love' zijn, dat had met fokken te maken. Dat ik het verder niet zag zitten, heb ik ook met hun besproken. Op dat moment twijfelden zij trouwens heel erg of ze haar ueberhaupt wel wilden.

Gaan we het nu omdraaien :s

Groetjes van de Karwendeltjes.

Guest_D&J_*
Guest_D&J_*

#50 Geplaatst 29 september 2011 - 18:25

Dit is te verschrikkelijk om te lezen. Ze draait de zaakjes ook nog om.

We hebben zwart om wit dat ze er zeker van is dat we een goed tehuis voor haar zouden hebben.. Nu zij we ineens mensen waar ze haar kitten niet aan toevertrouwd en vanaf het begin al aan twijfelde... Jaja
Maakt zich compleet belachelijk.

We hebben een BLANCO contract gelezen waar we verder niets meer op hebben gehoord. Volgens de jurist moet er een 'getekende door beide aanvaarde overeenkomst liggen'. Die ligt er niet. Ga er verder niet meer op in wat betreft de juridische kant.

Het is gewoon harteloos. Ze probeert je af te schepen met een ander kitten. Dat noemt zij een oplossing. Eerst 5x mailen voordat je antwoord krijgt en je afduwen als je belt... Ja zo netjes is ze om te antwoorden.

Nu krijgen we een mail dat ze niet houd van dreigen...
Nee iemand bezeiken, dat is netjes!

Bedankt voor jullie steun allemaal. Jullie reacties zeggen ons genoeg! We laten
het hierbij. Is het ons allemaal niet meer waard.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#51 Geplaatst 29 september 2011 - 18:31

*bonnie* zei:

In het begintopic geef je aan dat je zelf in love bent met het kitten, niet dat zij zogezegd geen goede kandidaten zijn....

Dat had ik dus ook zo begrepen, het staat er misschien niet expliciet, maar tussen de zinnen door lees ik toch ook dat je het liever voor jezelf wil houden, voor de fok of niet.
En dus helemaal niet omdat dit geen geschikte kandidaten zouden zijn...

annakiya zei:

Heb je ooit gehad dat een kitten zo speciaal was dat je de verkoop aan de nieuwe eigenaren moest annuleren?

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#52 Geplaatst 29 september 2011 - 18:38

bij mij staat dit ook in het contract dat ikzelf kan annuleren maar dit is niet bedoeld als ik toch een kitten wil aanhouden. Dan meld ik dit meteen dat ik erover denk, voor ze een voorschot betalen. Net als bij belicia is gebeurt. Op 10weken is: not done, vind ik! Dat is te laat.

Uiteraard beslis je als fokker zelf waar je kittens heen gaan maar dit zou ik niet over mijn hart kunnen krijgen tegenover de mensen die een aanbetaling hebben gedaan...

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 29 september 2011 - 20:25

@ TS: ik vind het absoluut niet netjes wat je doet. Iemand een kitten beloven en dan terugkrabbelen. Sorry, maar dat had je moeten bedenken VOOR je toezegde aan hen.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

loes55
loes55
  • 17 berichten

#54 Geplaatst 29 september 2011 - 20:40

Er zal beslist een hele goede reden voor de fokker zijn om haar te houden.Wat die reden is, ze zal zwaar genoeg wegen om deze hele discussie over zich heen te krijgen.Ik denk dat NIEMAND zo maar een kitten annuleert.
Maar het gebeurt ook bij kopers, die plots zeggen, ik wil niet langer wachten en ik zie er van af.
Dus ik denk dat daarom een voorschot ontvangen is.
Wat ook terug gestort is, zo ik begrijp.
Koop ongedaan.
Er is een opgave van reden gedaan, en zo als eerder stond, er is pas een verkoop als het over gedragen wordt, en dat gebeurt niet.
Ik zou als ik D&J was er geen kitten meer van willen.
Toch heeft fokker geprobeert een ander kitten aan te bieden lees ik, dus dat zou een mogelijkheid zijn, dat D&J toch een poesje hebben.
Dat ze er aan gehecht zijn, das onmogelijk, wel dat ze er naar uit zien dat het komt.
Was het een speciaal fokpoesje of zo waar D&J mee verder willen? En is de aangeboden misschien minder?
Of is het gewoon een liefhebbertje? Er zijn mooie en lieve kittens die gelijk weg mogen, dus een kitten in huis is voor dit weekend, geen probleem lijkt me.
a.s.Zondag is er show in WOUW, daar zitten vast ook wel kittens, die zijn in elk geval oud genoeg om weg te mogen en die dag ook door de dierenarts na gezien (D&J misschien een TIP)
Ik wens beide partijen veel succes toe.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#55 Geplaatst 29 september 2011 - 20:46

loes55 zei:

Er zal beslist een hele goede reden voor de fokker zijn om haar te houden.Wat die reden is, ze zal zwaar genoeg wegen om deze hele discussie over zich heen te krijgen.Ik denk dat NIEMAND zo maar een kitten annuleert.
Maar het gebeurt ook bij kopers, die plots zeggen, ik wil niet langer wachten en ik zie er van af.
Koop ongedaan.
Er is een opgave van reden gedaan, en zo als eerder stond, er is pas een verkoop als het over gedragen wordt, en dat gebeurt niet.
Toch heeft fokker geprobeert een ander kitten aan te bieden lees ik, dus dat zou een mogelijkheid zijn, dat D&J toch een poesje hebben.
Dat ze er aan gehecht zijn, das onmogelijk, wel dat ze er naar uit zien dat het komt.
Was het een speciaal fokpoesje of zo waar D&J mee verder willen? En is de aangeboden misschien minder?
Of is het gewoon een liefhebbertje? Er zijn mooie en lieve kittens die gelijk weg mogen, dus een kitten in huis is voor dit weekend, geen probleem lijkt me.
a.s.Zondag is er show in WOUW, daar zitten vast ook wel kittens, die zijn in elk geval oud genoeg om weg te mogen en die dag ook door de dierenarts na gezien (D&J misschien een TIP)

Ik zou ook geen ander kitten willen aannemen. Is dat gek dan?
Je kijkt er zo naar uit en plots neemt de fokker je dat af. Goede reden of niet, het is niet netjes!

Ik vind je reactie een beetje onnozel eerlijk gezegd... de fokker mag in jouw ogen het kitten terug nemen en D&J moet dan maar ergens anders een kitten kiezen?
Wat als het kitten nu net eentje was waar lang naar gezocht is geweest vanwege de kleur bijvoorbeeld?
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#56 Geplaatst 29 september 2011 - 20:54

loes55 zei:

Koop ongedaan.

Ik vind het jammer dat er toch nog mensen zijn die daar zo licht over gaan...

Ach ja, misschien moet je het wel eerst zelf meemaken vooraleer je erover kunt meepraten?

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#57 Geplaatst 29 september 2011 - 21:09

Ik zou er toch ook niet goed van zijn...amaai wat een teleurstelling als dit je overkomt. Met een ander kitten zouden ze bij mij ook niet af moeten komen.
Loes55,  op show kopen ?????
Zelf zou ik dus nooit een kitten op show kopen (zelfs niet na een show).
Het is trouwens verboden kittens op show te verkopen, ze mogen er enkel zitten ter keuring niet voor de verkoop.
En nagezien door de dierenarts ???? Een dierenartsen keuring op show is wel even wat anders dan een bezoek aan de dierenarts. Een gewone uitwendige controle is bij onze dierenarts alvast niet genoeg om een kitten gezond te verklaren.
Laat staan de stress waar zo'n ukje door moet tijdens de show en de verhuis er meteen na. Het is net een extra risico dat ze iets op show kunnen oplopen...

Bewerkt door feroesti, 29 september 2011 - 21:10.

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#58 Geplaatst 29 september 2011 - 21:31

Zo lang wachten op je kittentje en dan zomaar zeggen dat het niet doorgaat vind ik niet kunnen...Je leeft er toch helemaal naar toe, neemt vrij om bij je kitten te zijn..als het goed is heb je een klik met je kittentje.. brrr ik moet er niet aan denken. En dan doodleuk zeggen je mag dit kittentje nemen... nou echt niet..

Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#59 Geplaatst 29 september 2011 - 21:33

Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen. De mensen die Juulke nu thuis hebben, waren al weken van te voren bezig met het verzinnen van een naam, wilde alles van het diertje weten en waren verliefd op hem voordat ze hem gezien hadden. Ook al heb je je kitten nog niet in huis, dit betekent niet dat je je niet kunt hechten aan het idee.

Guest_beke_*
Guest_beke_*

#60 Geplaatst 30 september 2011 - 01:08

Kittens verkopen op een show is misschien wel verboden, maar ik heb wel gezien dat dit vaak stiekem wel gedaan wordt en ook op de kattenshow in Genk.

Ik heb een paar jaren terug iets gelijkaardigs meegemaakt.
De fokker in questie kende ik via via en ik was er ook een paar keer gewoon op bezoek geweest.
Zij kreeg een nestje en toen deze 4 weken oud waren ben ik als allereerste mogen gaan kiezen, daarna heb ik het kitten nog 2x  bezocht.
Ik heb toen ook een voorschot van 150 euro betaald.
Maar ik had van in het begin de indruk dat ze 'verliefd' was op 'mijn' kitten.
Heb haar dan ook een paar keer gezegd, als je haar zelf wil houden, zeg het dan.....je hebt tenslotte de eerste keuze, dat respecteer ik!
Maar neen hoor, ze vond het kitten wel top, maar had geen plaats meer voor nog een poes.

Bijna wekelijks kreeg ik foto's van 'mijn' kitten, zodat ik de evolutie heel makkelijk kon volgen, achteraf bekeken was dit nog het ergste.

De datum van afhaling was al bepaald, maar een paar dagen van te voren kreeg ik van de fokker te horen dat de dierenarts had vastgesteld dat het kitten (en enkel dit kitten uit een nest van 6) een hartafwijking had.
We waren in gesprek over wat het beste zou zijn, want 'mijn' kitten lag mij toch nauw aan het hart.
Maar 2 dagen later kreeg ik zonder boe of ba, mijn voorschot gewoon terug gestort op mijn rekening.

Mijn verbazing was echter groot, toen ik een paar dagen later moest vaststellen dat hetzelfde kitten op de website van de cattery, werd voorgesteld als 'nieuwe' poes.

Van een hart afwijking was helemaal geen sprake meer!
Ik heb de fokker hierop aangesproken en hij gaf aan dat het kitten, na nog eens onderzocht te zijn geweest door hun dierenarts, blijkbaar geen afwijkingen meer vertoonde ???????, maar ik kreeg haar niet meer!

Ze wilden deze poes uiteindelijk duidelijk voor zich zelf en hadden spijt dat ze haar aan mij 'besproken' hadden, vandaar het verhaal van een hartafwijking.
Naderhand heb ik op hun website gelezen, dat de poes negatief getest werd en ook al een nestje heeft gekregen.

Ik heb deze cattery duidelijk mijn mening gezegd, maar heb het daar ook bij gelaten.
Ok, je kan naar de vrederechter gaan enz enz, maar zelfs als je zou winnen, de relatie met de fokker is verbroken en zelfs indien je het kitten zou krijgen zou dit bitterzoet zijn en dan hoeft het voor mij niet meer.
Dit was een pijnlijke ervaring waar ik en mijn, toch al volwassen kinderen, een tijdje echt niet goed van waren, maar we hebben er wel van geleerd!
Nl, vertrouw op je eerste instinct, want die is meestal juist.

Ik heb de foto's van 'mijn' kitten heel lang bewaard, maar na een paar maanden allemaal gewist.
Dit is over en uit en leven in het verleden brengt niks op.
Wees als fokker gewoon eerlijk en als je over iets twijfelt zeg dat dan gewoon en brei er geen verhaaltjes rond!

Ik heb alles wel zo gelaten, maar of ik deze negatieve ervaring kan vergeten of vergeven: neen, nooit!!!!!