Spring naar inhoud

- - - - -

Verkoop annuleren?

• Log in om te reageren
88 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#61 Geplaatst 30 september 2011 - 07:35

Ondanks dat ik zelf fokker ben heb ik wel eens meegemaakt dat een andere fokker in ene het kitten anuleerde omdat ze haar zelf wilde houden. kitten was toen 10 weken toen het gezegt werd. Ze heeft de desbetreffende kitten inderdaad gehouden. Leuk is het niet nee.
Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#62 Geplaatst 30 september 2011 - 11:28

ik heb het ook eens meegemaakt. Kitten gereserveerd en als het zover was: "we houden het zelf!" :eDance:

Dit is echt hart-ver-scheurend!!!! :evil: :evil: :evil:
Zoiets doe je niet! Dit doet enorm veel pijn en je kan wel degelijk aan een kitten gehecht geraken via een foto!!! :evil:

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#63 Geplaatst 30 september 2011 - 12:25

loes55 zei:

Er zal beslist een hele goede reden voor de fokker zijn om haar te houden.Wat die reden is, ze zal zwaar genoeg wegen om deze hele discussie over zich heen te krijgen.Ik denk dat NIEMAND zo maar een kitten annuleert.
Maar het gebeurt ook bij kopers, die plots zeggen, ik wil niet langer wachten en ik zie er van af.
Dus ik denk dat daarom een voorschot ontvangen is.
Wat ook terug gestort is, zo ik begrijp.
Koop ongedaan.
Er is een opgave van reden gedaan, en zo als eerder stond, er is pas een verkoop als het over gedragen wordt, en dat gebeurt niet.
Ik zou als ik D&J was er geen kitten meer van willen.
Toch heeft fokker geprobeert een ander kitten aan te bieden lees ik, dus dat zou een mogelijkheid zijn, dat D&J toch een poesje hebben.
Dat ze er aan gehecht zijn, das onmogelijk, wel dat ze er naar uit zien dat het komt.
Was het een speciaal fokpoesje of zo waar D&J mee verder willen? En is de aangeboden misschien minder?
Of is het gewoon een liefhebbertje? Er zijn mooie en lieve kittens die gelijk weg mogen, dus een kitten in huis is voor dit weekend, geen probleem lijkt me.
a.s.Zondag is er show in WOUW, daar zitten vast ook wel kittens, die zijn in elk geval oud genoeg om weg te mogen en die dag ook door de dierenarts na gezien (D&J misschien een TIP)
Ik wens beide partijen veel succes toe.

Niet helemaal juist vanuit een juridisch oogpunt. Er is een koop zodra er een overeenstemming is over de prijs en het goed en er geen ontbindende of opschortende voorwaarden in de overeenkomst zijn opgenomen. De levering is onbelangrijk. Vraag is, wil je naar de rechtbank hiervoor?

Door de dierenarts gezien op show, dat is maar een beperkte controle hoor.

En verkopen op show, getuigt van weinig kennis van zaken vind ik persoonlijk.

Ik vind het persoonlijk niet kunnen zelf al kan ik er ergens inkomen vanwege de verkoper, dan maak je andere afspraken en maak je duidelijk dat je als fokker tot de dag van de levering het kitten kan houden of aan een andere partij verkopen en zet dat ook zo op papier (en zeker geen aanbetaling). Getuigt van geen respect voor de koper

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#64 Geplaatst 30 september 2011 - 12:43

Dit doe je gewoon weg niet.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 30 september 2011 - 12:47

De enige goede reden die ik kan bedenken, is dat je als fokker er achter bent gekomen dat het kitten een bepaalde aandoening of ziekte heeft. Eén die heel duur is om te behandelen, of dodelijk, of niet behandelbaar, etc. Dan is het goed dat je als fokker je verantwoordelijkheid neemt.

Maar een kitten houden zonder op voorhand aangegeven te hebben dat je dat overwoog te doen... m.a.w., zonder GOEDE reden (je hebt immers toegestemd het kitten aan de koper te verkopen), dat vind ik echt niet kunnen.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#66 Geplaatst 30 september 2011 - 14:12

annakiya zei:

Ik wil best van me laten horen hoor, en ik heb hun ook steeds geantwoord. Ik heb jullie en hun mening ook zeker mee laten wegen in mijn beslissing. Zo'n beslissing neem je niet zomaar en het is ook niet voor niets dat ik dit in het contract had opgenomen. Ik heb dus in die zin geen contractbreuk gepleegd. Ik heb hun ook heel duidelijk aangegeven dat ze alles moesten lezen en meteen moesten melden als ze ergens niet mee eens waren. Dat hebben ze tot nu toe nog steeds niet gedaan.
Ik heb hun inmiddels verschillende voorstellen gedaan, maar daar reageren ze niet op. De aanbetaling is natuurlijk meteen al terugbetaald.

Verder hebben zij en zijn moeder (jaja) hier al mee gedreigd, maar als ik het geen goed tehuis vind voor mijn kitten, gaat het er echt niet heen! Ik ga toch echt voor de dieren! Dan maar een hoop bagger over me heen...

Voor de rest vind ik dit een zaak tussen hun en mij. Ik wil hun niet zwart maken hier. Ik sta hun te woord en dat weten ze. Verder zal ik er dan ook hier niet meer op reageren.

Daarbij heb je in je contract staan, dat ondanks het betalen van handgeld, dat je toch een kitten kan terug trekken op een oudere leeftijd, als je het kitten speciaal vind? Ik mag daadwerkelijk hopen dat je dit niet meent. En heb je het ook mondeling tegen de mensen verteld? Als je dit bij mij zou doen op deze manier, dan ben je niet jarig.

Hier klopt iets niet alleen al in dit stukje spreek je je enorm tegen. Je schrijft dat je deze mensen diverse voorstellen heb gedaan, waar ze niet op reageren en vervolgens spreek je later dat het geen goed huis is :onzeker: Terwijl in je OP duidelijk staat:

annakiya zei:

Heb je ooit gehad dat een kitten zo speciaal was dat je de verkoop aan de nieuwe eigenaren moest annuleren?
En dan bedoel ik als het kitten al ouder is dan 10 weken en de kopers hebben al een aanbetaling gedaan.

(En nee dit gaat niet over O'Malley, die gaat gewoon naar Bieke) :d

Hierin schrijf je dat het kitten speciaal is. Je zet niet in dat je het geen goed huis vind voor je kitten. Het kitten is speciaal, te speciaal om te verkopen en liever zelf wil houden, of evt verkopen aan een fokker, zodat er verder mee gegaan wordt, dit versta ik onder speciaal zijn.
Wanneer je had geschreven hoe je dat doet om een kitten te annuleren omdat je geen goed gevoel heb bij de mensen, dan begrijp ik niet zo goed dat je wacht tot 10+ weken om het te annuleren. Hebben deze mensen ook de rente gekregen over de aanbetaling?

Ik denk overigens dat het niet vreemd is dat ze niet op een voorstel ingaan. Straks is het weer zover, kitten is weer zo speciaal en krijgen ze weer te horen, ik verkoop het niet aan jullie.
Hiermee ben je in 1 klap onbetrouwbaar geworden.

Onthoud dit, het duurt lange tijd om een catterynaam op te bouwen. Het duurt slechts seconden om hem af te breken. In dit geval heb je zelf je eigen catterynaam afgebroken. Het zal jaren duren eer dat deze is opgebouwd. Bad news travel fast.

Bewerkt door jubikelcats, 30 september 2011 - 14:18.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten

#67 Geplaatst 30 september 2011 - 14:34

jubikelcats zei:

Daarbij heb je in je contract staan, dat ondanks het betalen van handgeld, dat je toch een kitten kan terug trekken op een oudere leeftijd, als je het kitten speciaal vind? Ik mag daadwerkelijk hopen dat je dit niet meent. En heb je het ook mondeling tegen de mensen verteld? Als je dit bij mij zou doen op deze manier, dan ben je niet jarig.

Hier klopt iets niet alleen al in dit stukje spreek je je enorm tegen. Je schrijft dat je deze mensen diverse voorstellen heb gedaan, waar ze niet op reageren en vervolgens spreek je later dat het geen goed huis is :onzeker: Terwijl in je OP duidelijk staat:

Hierin schrijf je dat het kitten speciaal is. Je zet niet in dat je het geen goed huis vind voor je kitten. Het kitten is speciaal, te speciaal om te verkopen en liever zelf wil houden, of evt verkopen aan een fokker, zodat er verder mee gegaan wordt, dit versta ik onder speciaal zijn.
Wanneer je had geschreven hoe je dat doet om een kitten te annuleren omdat je geen goed gevoel heb bij de mensen, dan begrijp ik niet zo goed dat je wacht tot 10+ weken om het te annuleren. Hebben deze mensen ook de rente gekregen over de aanbetaling?

Ik denk overigens dat het niet vreemd is dat ze niet op een voorstel ingaan. Straks is het weer zover, kitten is weer zo speciaal en krijgen ze weer te horen, ik verkoop het niet aan jullie.
Hiermee ben je in 1 klap onbetrouwbaar geworden.

Onthoud dit, het duurt lange tijd om een catterynaam op te bouwen. Het duurt slechts seconden om hem af te breken. In dit geval heb je zelf je eigen catterynaam afgebroken. Het zal jaren duren eer dat deze is opgebouwd. Bad news travel fast.

Amen.
..... Een vriend zal met je zingen als je op een berg staat, en zwijgend naast je lopen door een dal .....

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#68 Geplaatst 30 september 2011 - 14:37

Oke ik ga nu op mijn handen zitten

Guest_BiGe_*
Guest_BiGe_*

#69 Geplaatst 30 september 2011 - 14:48

Karin wat verwoord je het toch weer goed zeg!

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#70 Geplaatst 30 september 2011 - 15:03

Heb dit topic even vlug doorgelezen, maar wat ik niet begrijp.

TS probeert ons wijs te maken dat ze het kitten niet aan hen wil verkopen omdat het geen goede thuis zou krijgen, maar, de kopers beweren dan weer dat er een ander kitten is aangeboden.

Als het geen goede thuis zou zijn, dan laat je toch geen enkel kitten naar daar vertrekken?

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#71 Geplaatst 30 september 2011 - 15:08

Karin i rest my case :) super verwoord

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#72 Geplaatst 30 september 2011 - 15:10

wat ik helemaal niet begreep is waarom TS hier een topic over maakt terwijl ze dit net gedaan heeft. Het zouden eerder de kopers moeten zijn die zoiets opstarten.
Of wou ze hier horen dat dit meer gebeurde?

zoals eerder gezegd staat dit in mijn contracten ook vermeld dat ikzelf kan beslissen dat de koop niet doorgaat maar dit zal enkel gebeuren wanneer ik me er niet goed bij voel naar de kopers toe. Niet omdat ik zelf een kitten wil houden. en niet wanneer ze een ander kitten kunnen krijgen van me.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#73 Geplaatst 30 september 2011 - 15:11

Ronduit leep om nu te gaan zeggen dat het geen goede thuis zou zijn :o . Dan had je dit zeker in je begin post zo gezet :twisted: . Getuigd van weinig respect vind ik!
Wees toch eerlijk en zeg gewoon waar het op staat! Ik snap die mensen maar al te goed dat ze zich nu niet van hun beste kant hebben laten zien na zo'n nieuws te moeten horen na zo lang aftellen en moeite doen om het kitten. Ze geven dat voorschot ook voor hun zekerheid hé, niet enkel voor u zekerheid :p . Ik zou niet weten wat te doen moest dit bij mij zijn, buiten super verdrietig zijn. Daar al eens aan gedacht? Hoe die mensen zich nu voelen?

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#74 Geplaatst 30 september 2011 - 15:13

nisha zei:

wat ik helemaal niet begreep is waarom TS hier een topic over maakt terwijl ze dit net gedaan heeft. Het zouden eerder de kopers moeten zijn die zoiets opstarten.
Of wou ze hier horen dat dit meer gebeurde?

zoals eerder gezegd staat dit in mijn contracten ook vermeld dat ikzelf kan beslissen dat de koop niet doorgaat maar dit zal enkel gebeuren wanneer ik me er niet goed bij voel naar de kopers toe. Niet omdat ik zelf een kitten wil houden. en niet wanneer ze een ander kitten kunnen krijgen van me.

Misschien had ze verwacht dat wij haar begrepen wat uiteindelijk niet blijkt te zijn! ;)

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#75 Geplaatst 30 september 2011 - 15:26

Misschien meent ze dat het geen goede thuis was nadat ze de stronthoop van de moeder en de zoon over zich gekregen heeft. Ik kan daar wel inkomen hoor.