Spring naar inhoud

- - - - -

Herkent iemand dit..

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Guest_Jools_*
Guest_Jools_*

#1 Geplaatst 26 september 2011 - 22:49

Daar ik de enigste kattenliefhebster ben in mijn vriendenkring kan ik hier enkel mijn vraagskes kwijt he :) .
Nu hier komt ie, mijn lief katerke is echt een schat, een droomkatje, maar..
Hij geeft kusjes zoals een hond wanneer die je komt begroeten. Ik heb dit nog nooooit gezien of gehoord dat een kat dit doet.

Nu vind ik dat zeker niet erg (doet wel pijn wanneer die je ineens komt aflebberen met zen rasptong :o ) maar herkent iemand dit?
Doen jullie katten dit ook en is dit een teken van genegenheid of begroeting?

Overigens wast hij regelmatig zijn vachtje, maar niet overdreven.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 26 september 2011 - 22:55

onze kater keisha doet dit ook soms wel eens niet elke dag maar toch veel... het is inderdaad een vorm van genegenheid jegens jou

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 26 september 2011 - 23:02

De meeste hier ook geven likjes. :thumb: :heart: En dikwijls op mijn neus. :ha

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 26 september 2011 - 23:36

ik krijg ook vaakclikjes, vooral aan mn handen dan. Zeker niet dagelijk, maar toch af en toe, vind dat best leuk eigenlijk :)
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#5 Geplaatst 26 september 2011 - 23:59

mijn filou doet niets anders... en liefst in mijn gezicht (neus, kin...) of als ze onder het deken ligt mijn handen of armen (al wat ze dan in haar buurt vindt)  ik vind het ergens wel lief, maar ook niet zo leuk, is pijnlijk na een tijdje op dezelfde plek te likken... maar ach, ze bedoelt het goed :love3:
Geplaatste afbeelding

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 28 september 2011 - 09:23

Dido doet het gedurig. Ze is momenteel wel krols, kan daar ook mee te maken hebben, maar ik zou me er geen zorgen om maken. Het kan wel pijnlijk worden ja :LOL:

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 28 september 2011 - 09:27

Mijn Ziva doet dat elke dag, als ik s'avonds in de zetel zit dan ligt ze op haar dekentje naast mij en likt ze heeltijd aan mijn handen of benen, ze komt dan op mij liggen en doet rustig verder... :d Ik denk altijd dat ze mij wil "wassen" omdat ze ook voor mij wil zorgen...
Tis een echte vleidoos... :love3:
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 28 september 2011 - 09:36

Esme doet dit dagelijks wanneer ze 's avonds op schoot komt liggen knuffelen. En dan ligt ze daar ondertussen ook luid bij te spinnen :love:
De anderen geven ook wel eens likjes, maar wel veel minder.
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#9 Geplaatst 28 september 2011 - 09:47

Mijn Shad, is dagelijks gezicht en handen kusjes aan het geven. Zijn jongste dochter Lovely was ook zo'n portret. Het is idd een vorm van genegenheid. Ik vind je lief en je bent van mij. Samen vormen we een team. Shadow poetst ook Snowy, ook daarbij van samen zijn we een team en kunnen we de hele wereld aan.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 28 september 2011 - 10:15

Hier geven ze ook likjes :heart: , maar ik vind niet echt dat dat pijn doet, het schuurt een beetje ja, maar pijnlijk vind ik iets heel anders.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#11 Geplaatst 28 september 2011 - 10:34

Is idd een vorm van genegenheid. Ze zeggen dan "ik zie je graag".
Hier doet Pluk het constant. Maar enkel bij mij. Tot grote jaloezie van de huisgenoten. Pluk komt heel de dag door kusjes geven op mijn kin, wangen, neus en oren. Soms ook likjes.
Hij bijt ook in mijn haar (heb lang haar) en af en toe in mijn kin (maar dit is om te spelen). Hij bijt nooit door.

Ik ben zijn grootste vriend, als zijn mama niet in de buurt is, dan ziet hij me als vervangmama precies.
Hij is nu 5 maanden, en hoop dat dit nog lang gaat duren.

Ik geniet echt van zo'n gedrag. En neen, pijn doet dat niet.

Sommige katten doen dit ook bij mensen die bv. meer transpireren, die hebben dan een zoutere smaak. En dat vinden poezen lekker.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 28 september 2011 - 11:18

Taco doet dat hier ook heel erg!! Als ik mn hand voor zijn bekkie houdt dan begint hij meteen te likken, ook wast hij regelmatig mijn gezicht :) . Vind het wel schattig, maar soms vervelend...want is best pijnlijk als hij op dezelfde plek blijft likken met zn ruwe tong
Geplaatste afbeelding

Isis
Isis
  • 92 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 28 september 2011 - 12:15

Isis likt ook mijn gezicht, vooral s morgens om me wakker te maken. Het is zo lief maar wel een beetje pijnlijk met haar rasptongetje ... :love3:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 28 september 2011 - 12:41

Angel is hier de toplikker als hij begint weet hij van geen ophouden, Spano, Chiana en Haïsy die geven ook af en toe lekjes.
Is inderdaad een vorm van genegenheid of als je zweet daar zit dan weer zout in wat ze lekker vinden. :)

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 28 september 2011 - 12:51

Abeltje deed het heel vee lvoora lop mijn kin
Tika doet het ookmaar vooral op mijn handen en armen
Lila doet het nooit en Ollie wrijft heel zachtjes met zijn poot tegen mijn wang