Spring naar inhoud

- - - - -

hulp gevraagd

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 27 juni 2009 - 06:55

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik kan het maar proberen. Onze nieuwe kattenbak is gisteren geleverd: de Maxi Bella. (in een keigrote doos) Maar hoe krijg ik dat deurtje eraf zonder brokken te maken? Zita wil dus wel op een gesloten kattenbak maar eenmaal binnen, is ze aan het miauwen tot we haar eruit laten :s .
Ik kan natuurlijk mijn brute kracht gebruiken om dat deurtje eruit te halen, maar heel misschien heb ik het deurtje later nog nodig?
Dus... hopelijk hebben jullie tips?

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 27 juni 2009 - 08:45

De meeste deurtjes kun je heel iets naar elkaar toevouwen. Pak bij de punten waar hij aan de bak zit het deurtje vast en druk je handen naar elkaar toe (met het deurtje er nog tussen natuurlijk, anders schiet je er niet veel mee op ;) ).

Als het goed is gaan de pinnetjes nu uit de gaatjes en kun je het deurtje verwijderen. Het kan wat kracht kosten! Beetje afhankelijk van het soort deurtje dat erin zit.

Op dezelfde manier kun je het deurtje er ook weer inzetten.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 27 juni 2009 - 08:48

ginnie zei:

De meeste deurtjes kun je heel iets naar elkaar toevouwen. Pak bij de punten waar hij aan de bak zit het deurtje vast en druk je handen naar elkaar toe (met het deurtje er nog tussen natuurlijk, anders schiet je er niet veel mee op ;) ).

Als het goed is gaan de pinnetjes nu uit de gaatjes en kun je het deurtje verwijderen. Het kan wat kracht kosten! Beetje afhankelijk van het soort deurtje dat erin zit.

Op dezelfde manier kun je het deurtje er ook weer inzetten.

Je beschrijft het inderdaad goed. :)

Voor kittens hebben wij hier ook altijd een bak zonder deurtje klaar staan. Maar ik zie ondertussen Axxes ook al probleemloos op de bakken gaan met deurtje aan, dus ze leren het wel naarmate ze groter worden. Denk gewoon dat kleine kittens het deurtjessysteem niet direct snappen en dat het ook nog net een tikje te moeilijk is voor ze.

Geplaatste afbeelding

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#4 Geplaatst 27 juni 2009 - 08:50

Als het niet zo lukken, zou ik het deurtje naar binnen doen tegen het deksel en vastkleven met plakband.

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 27 juni 2009 - 10:06

en gelukt???
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 27 juni 2009 - 10:52

He, hartelijk bedankt allemaal. Ja, het is gelukt!!!
Sorry dat ik zo laat antwoordde maar omdat het zo warm was deze nacht hadden we alle binnendeuren open gelaten met als resultaat dat ik om 5 uur wakker werd van de poezels. En daarnet ben ik weer even in slaap gevallen :LOL: .
Ok, en nu de bak uitwassen en installeren...

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 27 juni 2009 - 11:29

:duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 27 juni 2009 - 11:35

En hij is goed gekeurd door Zita. Het eerste drolletje ligt erin.

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#9 Geplaatst 27 juni 2009 - 17:16

Fijn dat het goed is gegaan!

Het is even een truukje, maar als je het eenmaal weet is het meestal wel vrij makkelijk te doen ;)

Fijn ook dat de bak meteen is goedgekeurd :LOL:

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 29 juni 2009 - 15:54

Allez...de bak is goedgekeurd :thumb: