Spring naar inhoud

- - - - -

Maandelijks afbetalen kitten?

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#1 Geplaatst 27 september 2011 - 15:22

Ik heb een vraagje, bestaat er zo iets als maandelijks afbetalen van en kitten?
Ik heb het dan vooral op raskatten van +250eur.
Dat je bijvoorbeeld 10 maand 50eur stort naar de cattery wanneer de kitten 500euo kost snappie?

Het is omdat ik echt anders nooit 750eur kan neertellen voor mijn zo gewilde Maine Coon.
En ik wil er nu al zo lang eentje.
En met maandelijkse afbetalingen spreid je het bedrag zoon beestje snappie?

Alvast bedankt. :)

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 27 september 2011 - 15:25

Als je al niet het bedrag hebt om je coon te kopen, wat ga je dan doen als je plotseling grote medische kosten hebt?

Ouderwets sparen voor wat je wil! Als je nu elke maand 50euro opzij legt kun je het bedrag in 1 keer betalen.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 27 september 2011 - 15:26

Goh ik zou dat wel durven doen bij mensen die ik goed ken maar dan stel ik mij de vraag als je het kitten nog niet volledig kan betalen hoe kan je de verzorging dan betalen want dat kost je ook geld he? ;)

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 27 september 2011 - 15:28

Als je 10 maanden lang 50 euro kan overmaken naar een cattery kan je toch ook wel 10 maanden lang 50 euro sparen voordat je een kitten koopt? :o

Ik snap het best wel als catteries dat niet accepteren hoor. Als jij je kitten al hebt en je stopt ineens met betalingen doen, dan heeft een fokker vaak niet de middelen om het geld alsnog te innen (zonder al teveel rompslomp). Met een grote winkelketen ligt dat toch net even wat anders.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#5 Geplaatst 27 september 2011 - 15:30

ik zou het doen als ik die mensen heel goed ken, mits dat ze al beginnen van als het kitten gereserveert word voor hun...
en natuurlijk als ik er ook zeker van ben, dat hij alle nodige medische zorgen zal krijgen later

Bewerkt door nisha's wonderland, 27 september 2011 - 15:31.

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 27 september 2011 - 15:30

Ik zou - zoals Elfonia zegt - sparen tot je het bedrag bijeen hebt en liefst met nog een kleine reserve erbij voor medische kosten en verzorging.

Je kan je bv. op de wachtlijst plaatsen van een Maine Coon cattery voor een kitten uit een nestje dat pas in de zomer of herfst van 2012 geboren wordt. En terwijl spaar je elke maand 50-75 euro. Dan heb je tegen dat het kleintje geboren wordt de aankoopsom bij elkaar en tegen dat je het mag meenemen (12-15 weken) ook al 150 euro voor de eerste zorgen.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#7 Geplaatst 27 september 2011 - 15:35

Een dierenarts kost is iets anders he, daarvoor heb ik altijd een spaarpotje voor opzei staan.
Kan moeilijk anders met 7 fretten, 6 katten en mijn knagertjes.
Altijd wel eentje die een DA moet zien. ;)

Enja, je kan sparen dat is waar maar dan kan je dat ook zeggen bij een auto, een tv enz...
Die dingen kan je ook allemaal op afbetaling doen hé.
Oke een kitten/kat is nog iets anders het is een levend wezentje...

Maar als ik nu pak 10 maand spaar, telkens €50 dan moet ik ook weer 10 maand wachten snapje?
Het is niet dat ik dat nu wil doen trouwens hoor, ik vroeg me dat al een tijdje af want voor veel mensen is het nu eenmaal moeilijk om te sparen en een grote som van 750eur voor te leggen.

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 27 september 2011 - 15:46

moest ik mogen/kunnen, dan zou ik voorschot betalen, een deel bij afhaling en derest nadien...

ik heb bv voor o'malley nu een voorschot betaald, ik zou dan bv het grootste deel ( wat ik al heb) bij afhaling betalen en nadien nog storten per maand wat ik nog moet... en dat zou niet veel zijn...

zo heeft de fokster toch al een deel van haar centen, maar tis zoals je zegt; als je plots ophoud met betalen...
50€ per mnd is niet veel, maar kan plots wel veel worden...

ik weet heeel erg zeker ook dat wachten zoooooooooo lang duurt :LOL: en zeker als je iets heel graag wil!

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#9 Geplaatst 27 september 2011 - 16:00

ik heb voor mijn witte dame ook eerst het geld bij elkaar gespaard voordat ik haar kon kopen, hetzelfde met Sofi'ke.

Ik zou zelf als fokker niet aan afbetaling doen.
Het risico dat de mensen na aankoop kitten niet meer gaan betalen KAN groot zijn.
Dan is het lastig te verklaren tegen de  dierenarts wanneer ik de rekening niet ineens kan voldoen omdat mensne het kitten niet verder betalen ;)
Gelukkig heb ik 2 hele makkelijke dierenartsen die me daarin heel schappelijk zijn en alles opschrijven tot de kittes verkocht zijn...

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#10 Geplaatst 27 september 2011 - 16:00

De enige die ik ooit op afbetaling heb gedaan is Electra. De fokster zei me ineens dat Electra naar me mag komen. Ik had het geld niet direct. Heb met de fokster afgesproken hoe ik het betaal en een 2 weken nadat Electra hier thuis was heb ik het laatste deel afbetaald. Echter ik hou er niet van, en had ook mijn bedenkingen erbij. Want ik ben en blijf van mening dat je voor een kat spaart. De fokker heb ik zeer goed contact en ook uitgesproken mijn twijfels. Maar met de melding dat ze me vertrouwt. Als ik met iemand goed contact heb, dan wil ik het wel wagen, maar in deze termijnen van 10 x € 50 noway.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 27 september 2011 - 16:06

je kunt ook op zoek gaan naar een leuke herplaatser :d
Geplaatste afbeelding

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 27 september 2011 - 16:08

Shadow zei:

Enja, je kan sparen dat is waar maar dan kan je dat ook zeggen bij een auto, een tv enz...
Die dingen kan je ook allemaal op afbetaling doen hé.
Oke een kitten/kat is nog iets anders het is een levend wezentje...

Een autodealer/automerk en bijvoorbeeld de mediamarkt hebben volgens mij altijd wel bedrijfsjuristen in dienst en gestandaardiseerde procedures voor iemand die niet betaalt. En vaak betaal je ook nog eens interest als je een auto of een TV op afbetaling koopt.

Als je een auto op marktplaats koopt kan je dit toch ook niet op afbetaling doen?

Het is gewoon ontzettend lastig om geld te vorderen van iemand, ook al is diegene het wettelijk verschuldigd. Zelfs kleine en middelgrote bedrijven hebben last van wanbetalers. Ook te laat betalen kost geld. (Bijv. misgelopen interest.)

En wie zegt dat de fokker het zich wel kan veroorloven om dat bedrag 10 maanden te missen? Het is immers al uitgegeven geld (eten, inentingen etc.). Zeker als een fokker een nestje heeft van 5 of meer dan tikt dat toch aardig aan.

Ook met goede vrienden zou ik hier voorzichtig mee zijn. Geld heeft de nare eigenschap om zelfs goede vriendschappen te verpesten.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 27 september 2011 - 16:08

Ik begrijp wel dat je er naar uit kijkt wie niet he :LOL: maar het is inderdaad heel riskant want wie zegt dat ze blijven afbetalen en los het dan maar eens op!

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 27 september 2011 - 16:09

men mag geen dieren kopen/verkopen op krediet dat valt onder consumentenkrediet.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#15 Geplaatst 27 september 2011 - 16:24

Als je iets graag wil en de centen er niet voor hebt tja dan moet je sparen. Dan is de vreugde eens zo groot als je het kitten kan kopen.
Tijd van nu kopen ze maar van alles op afbetaling tot ze er zelf niet meer aan uit kunnen.
En wat als je na een paar maanden niet meer betaald? Wettelijk heeft de verkoper dan geen voet om op te staan.