Spring naar inhoud

- - - - -

Maandelijks afbetalen kitten?

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 27 september 2011 - 19:06

Je kan toch ook gewoon maandelijks een bedrag aan de kant zetten tot je het bedrag hebt voor een coontje. Dit komt op hetzelfde neer als afbetalen, maar je spaart dan eerst voor je het geld gaat uitgeven. Daarnaast moet je jezelf er ook van bewust zijn dat je katje altijd ziek kan worden en de nodige verzorging nodig heeft en dat kost natuurlijk ook geld.
Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#32 Geplaatst 27 september 2011 - 19:31

[quote name='Sakuradrops'] Ik zou - zoals Elfonia zegt - sparen tot je het bedrag bijeen hebt en liefst met nog een kleine reserve erbij voor medische kosten en verzorging.

quote]

ik zei niks :mrgreen:

wel leuk dat ik in je gedachten zit :lachen: :lachen: :lachen:

Bewerkt door Elfonia, 27 september 2011 - 19:31.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.912 berichten
  • 5 katten

#33 Geplaatst 27 september 2011 - 20:20

feroesti zei:

Voor een auto hebben wij dus gespaard.
We hebben ons nog nooit een gloednieuw exemplaar aangekocht , maar een degelijke tweedehands. En daar rijden we nu ook alweer 9 jaar mee en hij doet het prima. We kunnen er ook geen afstand van doen, we hebben er zeg maar een echte band mee en hebben er lang voor gespaard en naar dat type en merk lang uitgekeken. (crysler touring pt)

Het is een wegwerpmaatschappij geworden, vol van luxe.
Je went zo snel aan iets, het nieuwe is er zo snel vanaf...
Wij hebben er dus nooit aan meegedaan en zijn het ook niet van plan.

Sparen voor degelijk materiaal dat jarenlang meegaat is hier altijd ons motto geweest.
Ook voor een auto, als je er immers een ongeluk mee hebt, kan je hem ook verder afbetalen, wat dan ??

Daarom hebben wij een omniumverzekering, dat verder afbetalen zit er dus ook niet in na een auto-ongeval, dan krijgen we dus gewoon ons aankoopbedrag terug. En tegen de tijd dat onze omnium geen zin meer heeft, is de auto afbetaald.

Atje
Atje
  • 413 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 27 september 2011 - 20:30

Ik begrijp dat je met je maandloon weinig kan sparen maar kan je dan bv geen bijverdienste zoeken zodat je toch iets extra hebt?
Ben ook van het principe ;"wat je niet kan betalen moet je niet kopen" en dit enkel omdat er bij alles onverwachte kosten zijn...

Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 27 september 2011 - 20:50

Thundernimf zei:

Daarom hebben wij een omniumverzekering, dat verder afbetalen zit er dus ook niet in na een auto-ongeval, dan krijgen we dus gewoon ons aankoopbedrag terug. En tegen de tijd dat onze omnium geen zin meer heeft, is de auto afbetaald.

Hier hetzelfde. Ik kocht mijn autoke ook op afbetaling met omnium. Sparen voor een degelijke wagen? Sorry maar ik heb nu (ben 28jaar) mijn 5de auto en heb nog niets anders gedaan dan het laten repareren van onderdelen aan die oudere wagens!! Telkens ik eindelijk eens er beter voor stond kwamen er wel een onkosten aan de wagen :evil: . Ik bezie mijn auto als een spaarboekje nu ;) . En ik kreeg zoveel eco premies dat ik nog steeds met intresten bij niet aan de cataloguswaarde zit. Met deze auto moet ik ook 5jaar lang geen zorgen hebben voor de controle (wat mij ook ieder jaar zo'n 120eur minstens koste) en ik heb 2 jaar garantie enzo... Een lening was bij mij de beste oplossing :) .
I.v.m. een kitten vind ik dat je zeker moet sparen, da's een heel ander geval. Dat is geen noodzaak. Buiten een auto zal ik enkel nog lenen voor een huis. Ik vind dat beiden zaken die noodzakelijk zijn en waar je ook een beetje bij spaart uiteindelijk.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 27 september 2011 - 21:17

Ik zou toch gewoon sparen hoor. Moest ik de centjes niet gehad hebben, dan had ik Bailey (pup) nooit gekocht. Ik ben iemand die daarnaast ook zorgt dat er wat geld opzij staat voor onvoorziene kosten i.v.m. de dieren. Al zet ik de ene maand maar €10 opzij en de andere maand €50 bijvoorbeeld, sparen doe ik sowieso. Je weet immers nooit. Er kan altijd wat gebeuren.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#37 Geplaatst 27 september 2011 - 21:24

:goofy: Al die reactie's...
Was wel even leeswerk.

Ik wil wel even duidelijk zijn dat ik het zelfs eigenlijk niet zou doen een kat of iets anders op afbetaling kopen.
Op een huis na dan misschien.
Het was eigenlijk eerder een vraag of het gedaan word bij catterys.
Had me iets beter moeten verwoorden eigenlijk sorry daarvoor. :oops:

Maar het is redelijk duidelijk dat de meeste het niet doen.
Wat ook ergens logisch is natuurlijk want niet iedereen is even eerlijk natuurlijk...

Mijn gewilde Maine Coontje zou trouwens nog niet voor nu zijn, zeker niet.
Of ik moet opeens de lotto winnen. Maar ik vrees er voor want ik doe er niet aan mee. :LOL: :p
Eerst wil ik zeker sparen voor een auto, dan een huisje en dan zullen we nog wel zien waar we staan en zien of ik mijn Maine Coontje kan kopen. :heart:
Dus heb nog veel te sparen hihi. ;)
Weet nog wat te doen de komende jaren.

Maar dat houd een mens bezig hé, liver naar iets kunnen uitkijken dan echt alles te hebben. :p

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#38 Geplaatst 28 september 2011 - 02:35

Zoals eerder gezegd, gewoon elke maand wat opzij zetten en je hebt je kitten in no time. Overigens heb je echt geen raskat kitten voor 250 euro hoor -_- Tenzij niet op de beste plekjes als je weet wat ik bedoel.

Sparen voor huis, auto...dan zal je nog lang mogen wachten eer je dan kan sparen voor een kitten :d Je kan ook kleine beetjes opzei zetten toch ? bv 20 euro per maand. Maargoed belangrijk is idd om je financiele grenzen te kennen.

Ik zou nooit een kitten op afbetaling verkopen, het is geen object maar een levend dier. Of je gaat er volledig voor, hebt er voor gespaard, of je gaat er niet voor ;)
Geplaatste afbeelding

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 28 september 2011 - 08:48

Tja, ik werk bij een deurwaarder, ik zie het iedere dag dat mensen in de problemen komen...Huishuur e.d. wordt niet betaald, maar ze hebben wel alle nieuwe laptops e.d. :trance:

Het mag niet, zoals al een paar keer is aangegeven. Al kan ik me voorstellen dat het in enkele delen wordt betaald, indien bedrag voldaan is bij verhuizing of je de persoon heel goed kent en vertrouwt. Maar, zoals ook al wordt gezegd: geld doet rare dingen met mensen. Je Main Coontje komt er wel van ^^ Ik zou idd een eindejaarspremie ofzo opzij zetten, of tien maanden 50 euro in een potje steken (wat een goed idee is...Ik ga dat eens proberen).

Ik ken alleen niets van raskatten enzo, dus geen idee of het een lange wachtlijst is :)

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 29 september 2011 - 14:42

Shadow zei:

:goofy: Al die reactie's...
Was wel even leeswerk.

Ik wil wel even duidelijk zijn dat ik het zelfs eigenlijk niet zou doen een kat of iets anders op afbetaling kopen.
Op een huis na dan misschien.
Het was eigenlijk eerder een vraag of het gedaan word bij catterys.
Had me iets beter moeten verwoorden eigenlijk sorry daarvoor. :oops:

Maar het is redelijk duidelijk dat de meeste het niet doen.
Wat ook ergens logisch is natuurlijk want niet iedereen is even eerlijk natuurlijk...

Mijn gewilde Maine Coontje zou trouwens nog niet voor nu zijn, zeker niet.
Of ik moet opeens de lotto winnen. Maar ik vrees er voor want ik doe er niet aan mee. :LOL: :p
Eerst wil ik zeker sparen voor een auto, dan een huisje en dan zullen we nog wel zien waar we staan en zien of ik mijn Maine Coontje kan kopen. :heart:
Dus heb nog veel te sparen hihi. ;)
Weet nog wat te doen de komende jaren.

Maar dat houd een mens bezig hé, liver naar iets kunnen uitkijken dan echt alles te hebben. :p

Het lijkt toch alsof je het zelf van plan was, hihihihi :d :p

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#41 Geplaatst 29 september 2011 - 15:41

Jessie_A&A zei:

Het lijkt toch alsof je het zelf van plan was, hihihihi :d :p

Leek zo, maar is het zeker niet aangezien ik er zelf geen voorstander van ben van het maandelijks iets afbetalen.

Mijn ex heeft zijn auto in afbetaling gekocht en was dikke miserie, die auto was pas na 4 jaar van hem en hij kon al weer een nieuwe kopen want hij trok op niets...
Hij had er meer kosten aan dan wat anders...

En een dier afbetalen is nog altijd iets anders dan een auto en zou het zeker niet doen.

Had me beter moeten verwoorden in het begin. ;) :p

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#42 Geplaatst 29 september 2011 - 16:30

Maine coon voor 750 euro :o

Volgens mij zijn die toch meestal 600 euro? (soms 550 en zelfs voor 500 met stamboom). Scheelt toch weer een paar maanden sparen ;)

Maar ik zou persoonlijk nooit als cattery zoiets aangaan, omdat ik inderdaad bang zou zijn dat ze niet echt alles betalen en bang zijn dat ze impulsief een katje aanschaffen wat ze eigenlijk niet kunnen betalen en dat achteraf blijkt dat ze de verzorging ook niet kunnen financieren.

Daarnaast zou ik als koper ook nooit zoiets durven vragen bij een cattery en liever zou ik ook niet zoiets aangaan, zou veel te bang zijn dat er geroddel of gezeur van komt. Sowieso hou ik al niet van afbetalings dingen.

Maar wellicht dat je anders minimaal de helft spaart en dan zegt dat je de overige kosten in delen wilt betalen? Dan heb je iniedergeval al een groot deel betaald en dat geeft toch meer kans denk ik.

Alhoewel het beste is om gewoon een tijdje op water en brood te leven en dan over een half jaar een maine coon te kopen. Wellicht kun je proberen wat meer te sparen per maand en 750 euro vind ik toch wel heel veel geld voor een maine coon als ik hoor wat anderen er voor betalen.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#43 Geplaatst 29 september 2011 - 16:43

Ik doe het niet.

Heb zelf ook moeten sparen voor mijn katten. Voor wat hoort wat hé.

Je zou wel maandelijks je coontje kunnen afbetalen maar dan zal het coontje maar pas verhuizen als het hele bedrag is neergelegd.

Er zijn al zoveel gevalletjes geweest dat fokkers nog weinig mensen vertrouwen, toch op dat gebied. Voor hetzelfde geld, kitten is verhuisd, er moet nog een deel afbetaald worden en byebye geld. Je hebt geen poot om op te staan uiteindelijk.

Er zijn zoveel dingen die een mens wil en er ook voor moet sparen.

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#44 Geplaatst 29 september 2011 - 16:45

Nou inderdaad en anders moet je maar ergens anders een lening afsluiten (ook niet aan te raden, maar toch)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 29 september 2011 - 17:10

Geen voorstander van zaken op afbetaling, zéker niet met VISA en van die toetstanden :louche: Zo hebben mensen snel schulden, en een kleine berg wordt alleen maar groter dan. Want als ze iets van 100 euro zo niet kunnen betalen, wat gaan ze dan een VISA rekening van 900 euro kunnen betalen... Niet iedereen natuurlijk hé! Wij hebben ook een VISA, en we hebben bijvoorbeeld onze nieuwe tv daarmee gekocht, een grote som geld, maar wij hadden die al apart staan, en hebben gewoon met VISA betaald OMDAT je dan extra garantie krijgt ;) Maar we hebben direct de rekening betaald zodat er geen procent (17% als ik me niet vergis) bijkomt.

Dus zoals velen ben ik ook van het principe: eerst sparen en dan kan je het kopen. Dat is de volgorde die ook de maatschappij eens zou moeten aanbieden. Nee, tegenwoordig kan je zelfs in de Carrefour bijvoorbeeld op afbetaling kopen :evil: