Spring naar inhoud

- - - - -

Maandelijks afbetalen kitten?

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#46 Geplaatst 29 september 2011 - 17:20

Frances zei:

Geen voorstander van zaken op afbetaling, zéker niet met VISA en van die toetstanden :louche: Zo hebben mensen snel schulden, en een kleine berg wordt alleen maar groter dan. Want als ze iets van 100 euro zo niet kunnen betalen, wat gaan ze dan een VISA rekening van 900 euro kunnen betalen... Niet iedereen natuurlijk hé! Wij hebben ook een VISA, en we hebben bijvoorbeeld onze nieuwe tv daarmee gekocht, een grote som geld, maar wij hadden die al apart staan, en hebben gewoon met VISA betaald OMDAT je dan extra garantie krijgt ;) Maar we hebben direct de rekening betaald zodat er geen procent (17% als ik me niet vergis) bijkomt.

Dus zoals velen ben ik ook van het principe: eerst sparen en dan kan je het kopen. Dat is de volgorde die ook de maatschappij eens zou moeten aanbieden. Nee, tegenwoordig kan je zelfs in de Carrefour bijvoorbeeld op afbetaling kopen :evil:

volledig mee eens , een gevaarlijk ding die kaarten , zo kan je blijkbaar bij la redoute ook een kaart aanvragen , de rente daarvan is gewoonweg schandalig .
als ik het geld er niet voor heb om iets te kopen , dan koop ik het ook niet .

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#47 Geplaatst 29 september 2011 - 18:36

Beau zei:

Maine coon voor 750 euro :o

Volgens mij zijn die toch meestal 600 euro? (soms 550 en zelfs voor 500 met stamboom). Scheelt toch weer een paar maanden sparen ;)

Maar ik zou persoonlijk nooit als cattery zoiets aangaan, omdat ik inderdaad bang zou zijn dat ze niet echt alles betalen en bang zijn dat ze impulsief een katje aanschaffen wat ze eigenlijk niet kunnen betalen en dat achteraf blijkt dat ze de verzorging ook niet kunnen financieren.

Daarnaast zou ik als koper ook nooit zoiets durven vragen bij een cattery en liever zou ik ook niet zoiets aangaan, zou veel te bang zijn dat er geroddel of gezeur van komt. Sowieso hou ik al niet van afbetalings dingen.

Maar wellicht dat je anders minimaal de helft spaart en dan zegt dat je de overige kosten in delen wilt betalen? Dan heb je iniedergeval al een groot deel betaald en dat geeft toch meer kans denk ik.

Alhoewel het beste is om gewoon een tijdje op water en brood te leven en dan over een half jaar een maine coon te kopen. Wellicht kun je proberen wat meer te sparen per maand en 750 euro vind ik toch wel heel veel geld voor een maine coon als ik hoor wat anderen er voor betalen.

500 EUR voor een Coon? Ik ben die nog niet tegengekomen eerlijk gezegd maar heb misschien niet genoeg gezocht. Ik had zoiets van: vertrouwen is voor mij belangrijk, dat die dan 100 EUR meer kost nam ik er voor die prijs wel bij.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 29 september 2011 - 19:10

@ Beau: De gangbare prijzen voor MC's liggen toch rond de 750 euro hoor. Tenzij je voor een herplaatser gaat.

Bewerkt door Tinne, 29 september 2011 - 19:10.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Dawn
Dawn
  • 105 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 29 september 2011 - 19:34

Ik wil ook zoooo graag ooit een echte Maine Coon. Maar als dat moment er komt, kan ik ook niet gewoon het bedrag neertellen hoor, ook ik moet ervoor sparen. Maar dat moet ik voor alles dat ik wil... ;)

Ik zou in eerste instantie ook gewoon een MC-fokker zoeken via het forum hier (mijn mama kent ondertussen wel wat mensen) en dan kijken hoe de betaling in zijn werking gaat.

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 29 september 2011 - 22:56

Wel dit vind ik een héél goed topic, kan me voorstellen dat er heel veel mensen deze vraag stellen.
Niet vergeten dat zovele van jullie er mss toch wat meer dan gemiddeld over weten, maar voor mensen die erover dromen, maar er niets van kennen, staan hier wel goede argumenten!

Persoonlijk heb ik wel een voorkeur voor sommige rassen, maar beschouw mezelf in de categorie "ik kan dat niet betalen"  Ik zet veel liever de kosten voor de aankoop bij de spaarpot voor de kat zélf :LOL: Ik weet waarom je zoveel moet betalen en heb er niets op tegen, maar ik ben niet rijk, dus heb nooit voldoende geld op m'n spaarboekske staan in mijn ogen ;)
Ieder zijn (voor-)keuze :)
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#51 Geplaatst 30 september 2011 - 00:34

De prijzen die ik zet zijn voorbeelden en geen prijzen die ik zelf heb opgezocht ik gok maar wat in het wilde weg, het is gewoon het feit dat het veel geld is en dat dit voor sommige mensen echt wel veel is en moeilijk in één keer neer te leggen.

Maar sparen voor iets is inderdaad het beste wat je kan doen, het is dan ook ineens van jou en je hebt geen last met vervelende afbetalingen elke maand...

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 30 september 2011 - 01:01

Shadow zei:

Een dierenarts kost is iets anders he, daarvoor heb ik altijd een spaarpotje voor opzei staan.
Kan moeilijk anders met 7 fretten, 6 katten en mijn knagertjes.
Altijd wel eentje die een DA moet zien. ;)

Enja, je kan sparen dat is waar maar dan kan je dat ook zeggen bij een auto, een tv enz...
Die dingen kan je ook allemaal op afbetaling doen hé.
Oke een kitten/kat is nog iets anders het is een levend wezentje...

Maar als ik nu pak 10 maand spaar, telkens €50 dan moet ik ook weer 10 maand wachten snapje?
Het is niet dat ik dat nu wil doen trouwens hoor, ik vroeg me dat al een tijdje af want voor veel mensen is het nu eenmaal moeilijk om te sparen en een grote som van 750eur voor te leggen.

idd, die dingen kan je op afbetaling doen. En wist je dat dit nu net een enorm grote factor is die armoede stimuleert. Mensen blijven zaken kopen die ze zichzelf eigenlijk niet kunnen permitteren maar door te lenen tikt het niet zo aan. Exact hetgene wat jij ook wil doen. Voor een levend wezen zou ik dit persoonlijk als cattery NOOIT doen en als koper ook niet! Wij hebben voor onze coons gespaard tot we het dubbele hadden. Eerst het geld voor de coon en dan nog eens het bedrag voor onvoorziene omstandigheden...

Het wordt hier al aangehaald: als je 12 maanden elke maand 50 euro opzij kan leggen voor een lening, kan je net zo goed sparen tot je de centen bij mekaar hebt...

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#53 Geplaatst 30 september 2011 - 01:06

Eneuhm is het niet meestal zo wanneer je iets op afbetaling koop het uiteindelijk toch iets duurder is dan het eigenlijk werkelijk is.
Dacht dat eens uitgerekend te hebben als tiener met een Tv.
Mijn moeder zei dat eens en ik wou het natuurlijk checken. ;)
Die koste €1125 en je moets 24 maand €50 betalen maar dan kom je op €1200 hé... :o (prijzen zijn voorbeelden zijn niet echt zo)
Intrest zeker of hoe noemt dat...

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 30 september 2011 - 01:06

500 euro voor een Coon is idd wel heel weinig! Maar ik heb bij het zoeken niet naar de prijzen gekeken, wel naar de fokker. Ik kende er in het begin ook helemaal niet veel van en kus nog elke dag mijn beide pollekes dat ik zo goed terecht gekomen ben. Dan maakt 100 euro extra niet uit, integendeel...100 euro kan echter idd wel uitmaken voor mensen die al hun geld aan zo'n diertje besteden en ondertussen in hun ongeluk lopen en achteraf meer kosten hebben omdat het beestje niet in orde is.

Bewerkt door Gorecki, 30 september 2011 - 01:07.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#55 Geplaatst 30 september 2011 - 07:41

Shadow zei:

Eneuhm is het niet meestal zo wanneer je iets op afbetaling koop het uiteindelijk toch iets duurder is dan het eigenlijk werkelijk is.
Dacht dat eens uitgerekend te hebben als tiener met een Tv.
Mijn moeder zei dat eens en ik wou het natuurlijk checken. ;)
Die koste €1125 en je moets 24 maand €50 betalen maar dan kom je op €1200 hé... :o (prijzen zijn voorbeelden zijn niet echt zo)
Intrest zeker of hoe noemt dat...

Uiteraard is dat zo, dat zijn interesten ;) . Er zijn soms aanbiedingen o% krediet op bepaalde producten (tv, wasmachine,...) maar er word gezegd dat de intresten bij zo'n gevallen reeds in de prijs gerekend zijn :twisted: .

Wat Frances zegt i.v.m. visa... Idd ik zie het op mijn werk zooooo vaak gebeuren. Voornamelijk vrouwen die kleren kopen en dan echt een rekening van over de 500eur met visa betalen :trance: . Zo'n dure leren jas van 400eur of echt gans een hoop ineens, dan denk ik echt wel als je daarvoor al moet "lenen". Visa of paypal gebruiken wij enkel voor aankopen via internet en dat word dan dadelijk de maand erop verrekend. 't enige dat ik op afbetaling nu heb is de wagen en we zijn al een tijdje opzoek voor een huis. Dat vind ik beide zaken die nodig zijn. Verder koop ik enkel als ik er de centen voor heb :) .

Bewerkt door Fairness, 30 september 2011 - 07:42.

Smiko
Smiko
  • 274 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 03 oktober 2011 - 01:38

Shadow zei:

Een dierenarts kost is iets anders he, daarvoor heb ik altijd een spaarpotje voor opzei staan.
Kan moeilijk anders met 7 fretten, 6 katten en mijn knagertjes.
Altijd wel eentje die een DA moet zien. ;)

Enja, je kan sparen dat is waar maar dan kan je dat ook zeggen bij een auto, een tv enz...
Die dingen kan je ook allemaal op afbetaling doen hé.
Oke een kitten/kat is nog iets anders het is een levend wezentje...

Maar als ik nu pak 10 maand spaar, telkens €50 dan moet ik ook weer 10 maand wachten snapje?
Het is niet dat ik dat nu wil doen trouwens hoor, ik vroeg me dat al een tijdje af want voor veel mensen is het nu eenmaal moeilijk om te sparen en een grote som van 750eur voor te leggen.

Als ik het goed begrijp heb je 7 fretten, 6 katten en daarnaast knaagdieren? Warom is een Maine Coon dan zo dringend dat het op afbetaling zou moeten? Ik zou er gewoon even voor sparen en er dan een nemen. Zeker omdat je ok geld moet reserveren voor dierenarts, speeltjes etc.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#57 Geplaatst 03 oktober 2011 - 01:55

Smiko zei:

Als ik het goed begrijp heb je 7 fretten, 6 katten en daarnaast knaagdieren? Warom is een Maine Coon dan zo dringend dat het op afbetaling zou moeten? Ik zou er gewoon even voor sparen en er dan een nemen. Zeker omdat je ok geld moet reserveren voor dierenarts, speeltjes etc.

Heb je de voorgaande posts wel gelezen???? :o

Dan weet je toch wel dat ik geen kat op afbetaling wil, eigenlijk niets op afbetaling en dat mijn Maine Coon pas is voor binnen 2 jaar ofzo wanneer ik mijn huisje heb...
En dat ik een spaarboekje apart heb voor DAkosten en andere dierenbenodigdheden.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#58 Geplaatst 03 oktober 2011 - 01:58

Gorecki zei:

500 euro voor een Coon is idd wel heel weinig! Maar ik heb bij het zoeken niet naar de prijzen gekeken, wel naar de fokker. Ik kende er in het begin ook helemaal niet veel van en kus nog elke dag mijn beide pollekes dat ik zo goed terecht gekomen ben. Dan maakt 100 euro extra niet uit, integendeel...100 euro kan echter idd wel uitmaken voor mensen die al hun geld aan zo'n diertje besteden en ondertussen in hun ongeluk lopen en achteraf meer kosten hebben omdat het beestje niet in orde is.

Ik heb nooit gezegd dat je een Maine coon kan vinden voor €500 hoor... :s
Daarnaast kijk ik ook niet op een cent wanneer het op een raskat aankomt, ik heb zo iets van als je dan toch een raskat neemt dat geld mag kosten koop dan direct een goeie. :p
Eentje waarvan je zeker van bent, van een goede cattery en met goede papieren. (ouders getest, mooie stamboom, ed...) En ik heb reeds gezegt dat ik geen kat op afbetaling wil dat ik mijn vraag verkeerd had geformuleerd en dat het dus niet persoonlijk op mij was bedoeld eigenlijk.
Dus voor de duidelijkheid ik wil geen kat of dergelijke op afbetaling want wat je inderdaad zei, je kan het evengoed zelf eerst maandelijks opzei zetten en dan kopen dan het afbetalen...

Bewerkt door Shadow, 03 oktober 2011 - 02:01.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#59 Geplaatst 03 oktober 2011 - 08:18

Fairness zei:

Uiteraard is dat zo, dat zijn interesten ;) . Er zijn soms aanbiedingen o% krediet op bepaalde producten (tv, wasmachine,...) maar er word gezegd dat de intresten bij zo'n gevallen reeds in de prijs gerekend zijn :twisted: .

Wat Frances zegt i.v.m. visa... Idd ik zie het op mijn werk zooooo vaak gebeuren. Voornamelijk vrouwen die kleren kopen en dan echt een rekening van over de 500eur met visa betalen :trance: . Zo'n dure leren jas van 400eur of echt gans een hoop ineens, dan denk ik echt wel als je daarvoor al moet "lenen". Visa of paypal gebruiken wij enkel voor aankopen via internet en dat word dan dadelijk de maand erop verrekend. 't enige dat ik op afbetaling nu heb is de wagen en we zijn al een tijdje opzoek voor een huis. Dat vind ik beide zaken die nodig zijn. Verder koop ik enkel als ik er de centen voor heb :) .

Soms koop ik ook wel kledij met VISA hoor, maar ik laat dat niet aanslepen. Er is een verschil tussen het direct afbetalen of het met VISA op krediet kopen. De grootste boosdoeners zijn die kaartjes van de Carrefour en Macro enz... Die klein lettertjes zijn zo smerig! En ja, als consument heb je ook de plicht deze te lezen en erover na te denken...

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#60 Geplaatst 03 oktober 2011 - 08:42

Leenaria zei:

P Ik weet waarom je zoveel moet betalen en heb er niets op tegen, maar ik ben niet rijk, dus heb nooit voldoende geld op m'n spaarboekske staan in mijn ogen ;)
Ieder zijn (voor-)keuze :)

ik ben ook niet rijk hoor? denk tegenwoordig niemand eigenlijk. sparen voor een poezel gaat hem gewoon over prioriteiten stellen. Dit jaar niet op reis, of ik koop niet teveel dure dingen maar dan kan ik wel die kat kopen.

ik kom uit een gezin waar ik niets anders heb gezien dan schulden, kopen op afbetaling enzovoort. Toen ik op mijn 18de vertrok had ik een heleboel "rekeningen" mee van thuis. Ik ben erdoor geraakt al heeft dit wel bijna 10jaar geduurd... zonder schuldbemiddeling want ik wou het zelf doen.
momenteel heb ik niet het duurste van meubels in huis maar wat ik het belangrijkste vind is dat ik alles zelf betaald heb, zonder schulden te maken. weliswaar samen met mijn vriend maar toch!