Spring naar inhoud

- - - - -

Maandelijks afbetalen kitten?

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#61 Geplaatst 05 oktober 2011 - 19:00

Als ik een Cattery zou hebben, zou ik dit nooit doen.
En zelf... als ik iets niet kan betalen (huis even buiten beschouwing gelaten) koop ik het gewoonweg niet. Simpel. Net als hierboven kom ik ook uit zo'n gezin. Ik heb al wat gezien en wil ik niet.
Ik woon niet in het mooiste en het grootste, maar heb geen schulden (buiten het huis) en dat vind ik het belangrijkste.
Dus ook hier geen dingen op afbetaling.
We hebben VISA en gebruik ik enkel voor electronische toestellen (extra garantie) en Zooplus. Als ik vandaag de rekening  binnenkrijg = vandaag betalen. Ik zal ook nooit iets met VISA kopen, als het geld niet op mijn rekening staat...

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#62 Geplaatst 05 oktober 2011 - 20:20

hier hetzelfde, de enige lening die wij hebben is onze hypotheek. Moest ik ooit een raskat willen kopen dan wel zeker bij een cattery waar ik me goed bij voel. Ik weet niet of ik me goed zou voelen bij een cattery waar je een kitten in eindeloos veel termijnen kan afbetalen. Dan komt dat op me over alsof je een ding verhandelt inplaats van een levend wezentje.

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#63 Geplaatst 06 oktober 2011 - 17:46

Als je een Raskat wilt en je hebt niet het geld zo 123, dan moet je ervoor gaan sparen, ik heb dat ook gedaan, met behulp van verjaardags geld, en een beetje vakantie geld heb ik Kira dus kunnen bekostigen. Maandelijks afbetalen lijkt mij niets, want het is niet jou kat nog..

Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#64 Geplaatst 06 oktober 2011 - 19:17

Nou hier Kan het wel maar niet betalen na halen katje. Als je er vroeg bioj bent dan moet je toch 3 maande nwachten eer het katje bij je komt. In die 3 maanden mag je van mij contant) iedere maand geld betalen. Maar met halen/brengen moet het hele bedrag betaald zijn. Dus geen na betalingen en dergelijke. Daarbij maken wij natuurlijk wen kwitantie dat er een betaling is gedaan en hoeveel er nog betaald moet worden in 2 fout. Maar nee niet achteraf.
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#65 Geplaatst 06 oktober 2011 - 19:38

feroesti zei:

Die maandelijkse afbetalingen op vanalles zouden eigenlijk verboden moeten worden, het brengt zoveel ellende met zich mee.

Een hypotheek is wat anders natuurlijk. Maar kredieten daar heb ik het toch moeilijk mee. Heel veel mensen houden het niet vol en verslikken zich erin. Deurwaarders hebben de dag van vandaag reuzeveel om handen door de kredieten...

helemaal mee eens!

Frances zei:

Geen voorstander van zaken op afbetaling, zéker niet met VISA en van die toetstanden :louche: Zo hebben mensen snel schulden, en een kleine berg wordt alleen maar groter dan. Want als ze iets van 100 euro zo niet kunnen betalen, wat gaan ze dan een VISA rekening van 900 euro kunnen betalen... Niet iedereen natuurlijk hé! Wij hebben ook een VISA, en we hebben bijvoorbeeld onze nieuwe tv daarmee gekocht, een grote som geld, maar wij hadden die al apart staan, en hebben gewoon met VISA betaald OMDAT je dan extra garantie krijgt ;) Maar we hebben direct de rekening betaald zodat er geen procent (17% als ik me niet vergis) bijkomt.

Dus zoals velen ben ik ook van het principe: eerst sparen en dan kan je het kopen. Dat is de volgorde die ook de maatschappij eens zou moeten aanbieden. Nee, tegenwoordig kan je zelfs in de Carrefour bijvoorbeeld op afbetaling kopen :evil:

Ook volledig mee eens ^^

nisha zei:

ik ben ook niet rijk hoor? denk tegenwoordig niemand eigenlijk. sparen voor een poezel gaat hem gewoon over prioriteiten stellen. Dit jaar niet op reis, of ik koop niet teveel dure dingen maar dan kan ik wel die kat kopen.

ik kom uit een gezin waar ik niets anders heb gezien dan schulden, kopen op afbetaling enzovoort. Toen ik op mijn 18de vertrok had ik een heleboel "rekeningen" mee van thuis. Ik ben erdoor geraakt al heeft dit wel bijna 10jaar geduurd... zonder schuldbemiddeling want ik wou het zelf doen.
momenteel heb ik niet het duurste van meubels in huis maar wat ik het belangrijkste vind is dat ik alles zelf betaald heb, zonder schulden te maken. weliswaar samen met mijn vriend maar toch!

Wat erg dat je met schulden moet vertrekken... Chapeau dat je je eruit hebt gewerkt zeg!

dolfjeweerwolfje zei:

Als ik een Cattery zou hebben, zou ik dit nooit doen.
En zelf... als ik iets niet kan betalen (huis even buiten beschouwing gelaten) koop ik het gewoonweg niet. Simpel. Net als hierboven kom ik ook uit zo'n gezin. Ik heb al wat gezien en wil ik niet.
Ik woon niet in het mooiste en het grootste, maar heb geen schulden (buiten het huis) en dat vind ik het belangrijkste.
Dus ook hier geen dingen op afbetaling.
We hebben VISA en gebruik ik enkel voor electronische toestellen (extra garantie) en Zooplus. Als ik vandaag de rekening  binnenkrijg = vandaag betalen. Ik zal ook nooit iets met VISA kopen, als het geld niet op mijn rekening staat...

Idem hier ;)

Ik kom niet uit zo'n gezin, maar mijn ouders hebben er altijd zo op gehamerd en zoveel uitleg aan besteed en me zo op het hart gedrukt nooit iets op afbetaling te kopen en alleen te lenen voor een huis en mijn bang gemaakt met de boeman van de deurwaarder die zelfs mijn beerbrom zou meenemen dat ik nu NOOIT van mijn leven iets op afbetaling zou kopen :p

Geplaatste afbeelding

Guest_Brackie_*
Guest_Brackie_*

#66 Geplaatst 06 oktober 2011 - 19:38

Ik zou het ook nooit doen! Trouwens, door het kopen op afbetaling wordt deze consumptie- en wegwerpmaatschappij waarin we leven perfect in stand gehouden! En poezen of dieren in het algemeen zijn nu eenmaal geen voorwerpen, maar levende wezens!

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#67 Geplaatst 08 oktober 2011 - 11:53

Gelukkig is dit verboden in Belgie.

Hier vragen mensen dit soms ook, terwijl een gesteriliseerde en volledig behandelde poes hier 80 euro kost...
Als je al geen 80 euro kan ophoesten, wat doe je dan als de kat ziek wordt?