Spring naar inhoud

- - - - -

Onze enige dame...

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 29 september 2011 - 15:19

Ze is prachtig :heart: :heart: :heart:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 04 oktober 2011 - 09:21

Wat een prachtige dame!
:heart: :heart: :heart:

Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 04 oktober 2011 - 09:49

Sihirci zei:

Toen ik geboren 1951 werd hadden mijn ouders een Groenendaler die op het eind van de oorlog (40/45) was komen aanlopen. Mijn moeder stelde mij voor aan Herta en legde mij in de hondenmand die door hond Herta en kat Mies werd gedeeld met de vraag of de dieren op mij wilde passen en dat deden de hond en kat, Zeventien maanden later werd mijn nieuwe broertje op dezelfde manier voorgesteld en erbij gelegd. Fred en ik hebben zo een hondenmoeder en kattenmoeder gekregen. Herta de Groenendaler was heel fel en lag aan de ketting omdat ze vreemden niet accepteerde maar voor mij en mijn broertje was ze een extra mamma die heel goed op ons paste.

wat een prachtig verhaal! Dieren zijn zo ontzettend trouw, als ze je in hun roedel opgenomen hebben.
Ik ben ervan overtuigd dat dieren hun 6e zintuig veel beter gebruiken dan wij mensen.
Op mijn 15e kreeg ik een bijbaantje in een friture en mijn bazin had een enorme bordeau dog achterom zitten, die enorm fel was. Hij acepteerde iedereen die aan hem was voorgesteld en beschermde diegene ook, maar was zij er de eerste keer niet bij moest je rennen voor je leven.
Die eerste dag was het enorm druk en vroeg me wat te halen achter de poort en was stomweg vergeten dat ze me nog niet had voorgesteld. 2 minuten laten rende ze met een witte neus achter me aan, terwijl ik met het dier lag te kroelen. Ze had dit nog nooit meegemaakt. 2 jaar later kwam er een nieuwe vrouw bij, en die werd wel netjes  voorgesteld, maar 2 dagen erna stond hij met ontblootte tanden naar haar te grommen, en de dag erna was geld gestolen uit de kassa. Zo heb er verschillende dingen meegemaakt met dieren en altijd gelijk hadden, en vertrouw ze ook grotendeels op hun oordeel.

Even over het topic, wat een prachtige hond... Hier in het dorp lopen er verschillende rond, en stiekem draai ik me dan toch altijd even om ;)