Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Kittens weigeren brokjes...

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
salediga
salediga
  • 726 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 27 september 2011 - 18:45

:catwalk Hallo Allemaal!
Hier ben ik voor het eerst...en direkt een dringende vraag. Ik heb momneteel kittens, 3 stuks. ZE zijn a.s. donderdag 7 weken oud, maar willen nog steeds geen brokjes. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, brokjes weken in warm water, in de melk, mengen door natvoer, maar ze weigeren pertinent. Nu heb ik zelfs verschillende merken in huis, en heb dus o.a. RC babycat 34, Prins, Proplan, en ook Hill's is onderweg met proefverpakkingen. Heeft iemand dé gouden tip voor mij? Het magische trucje? Iemand zei me om ze wat minder eten te geven en als ze honger krijgen eten ze vanzelf wel, maar daar ben ik toch wat huiverig voor, ze zijn net 600gram en ik let dus nog erg op hun gewicht.
Ik hoop op véél reacties!!! ALvast bedankt.
Linny van Perzen Cattery Salediga

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 27 september 2011 - 18:46

En als je nu eens rauwvoer zou proberen?
Geplaatste afbeelding

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 27 september 2011 - 18:56

De brokjes met blender kleiner maken en gemengd met natvoer van RC babymousse
Als ze dat ook niet willen bied ik meestal en bordje natvoer RC babymousse en daarnaast de brokjes gemengd met natvoer gemixt in blender
Als ze dat eten bied ik ook gewoon de brokjes aan die ze meestal na een tijdje dan ook gaan eten

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#4 Geplaatst 27 september 2011 - 19:02

De kittens zijn er nog niet aan toe andere voeding dan moedermelk te aanvaarden. Wat is daar mis mee? Mijn Calixa en Calista dronken nog met vijftien weken bij mamma Jazzy.

salediga
salediga
  • 726 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 27 september 2011 - 19:16

Goh, misschien ben ik kinderachtig, maar daar moet ik nog niet aan denken... Ik hoop ze aan de brokjes te krijgen

salediga
salediga
  • 726 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 27 september 2011 - 19:19

sisi zei:

De brokjes met blender kleiner maken en gemengd met natvoer van RC babymousse
Als ze dat ook niet willen bied ik meestal en bordje natvoer RC babymousse en daarnaast de brokjes gemengd met natvoer gemixt in blender
Als ze dat eten bied ik ook gewoon de brokjes aan die ze meestal na een tijdje dan ook gaan eten

Heb ik allemaal geprobeerd...bijna 7 weken, dan zouden ze toch echt al moeten eten toch? Ik moet ze er echt steeds bij zetten, ook dat natvoer. Verder echt levendig en zo hoor, geen zielige kittens of zo...gewoon geen aandacht voor brokjes.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 27 september 2011 - 19:21

Hier gaan de kittens van af 3.5-4 over op versvlees en vanaf 5-6 wkn staan er brokjes voor de liefhebbers rond de leeftijd van 10 wkn eten ze vaak al brokjes sommige al direct met 6 wkn.

600 gram is erg laag gewicht voor kittens van 7 wkn, dit had minimaal 800 gram moeten zijn het aantal weken plus 100
hier drinken ze eens per dag nog bij mams maar meer uit lekker te sabbelen dan voeding

vaste voer tijden en dan ook rust creeeren

Bewerkt door Nahs, 27 september 2011 - 19:22.

salediga
salediga
  • 726 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 27 september 2011 - 19:22

Sihirci zei:

De kittens zijn er nog niet aan toe andere voeding dan moedermelk te aanvaarden. Wat is daar mis mee? Mijn Calixa en Calista dronken nog met vijftien weken bij mamma Jazzy.

Denk je? Eigenlijk drinken ze al een poosje kittenmilk van RC (eerst KMR), daar ben ik later wat rijstebloem aan toe gaan voegen. Ik probeer de melk nu te minderen en meer vastvoer te geven. Moeder had met 4 weken mastitus, en is dus minder gaan voeden, sindsdien meer bijgevoed, er staan al sinds dat ze 3 weken zijn brokjes voor ze, en moeder geeft ook het goede voorbeeld, die eet niet eens natvoer!

salediga
salediga
  • 726 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 27 september 2011 - 19:47

Nahs zei:

Hier gaan de kittens van af 3.5-4 over op versvlees en vanaf 5-6 wkn staan er brokjes voor de liefhebbers rond de leeftijd van 10 wkn eten ze vaak al brokjes sommige al direct met 6 wkn.

600 gram is erg laag gewicht voor kittens van 7 wkn, dit had minimaal 800 gram moeten zijn het aantal weken plus 100
hier drinken ze eens per dag nog bij mams maar meer uit lekker te sabbelen dan voeding

Hoihoi, nou ik hoor van iedereen incl da dat ze prachtig op gewicht zijn hoor, zeker voor persjes. Dus daar maak ik me geen zorgen om. Maar als ik van je hoor dat je pas bij 5-6 weken brokjes aanbied, dan lijkt het me dat ik me ûberhaupt geen zorgen hoef te maken dan? Ze zijn nog geen 7 weken, dus dan valt het wel mee volgens jou schema?

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#10 Geplaatst 27 september 2011 - 19:49

salediga zei:

Hoihoi, nou ik hoor van iedereen incl da dat ze prachtig op gewicht zijn hoor, zeker voor persjes. Dus daar maak ik me geen zorgen om. Maar als ik van je hoor dat je pas bij 5-6 weken brokjes aanbied, dan lijkt het me dat ik me ûberhaupt geen zorgen hoef te maken dan? Ze zijn nog geen 7 weken, dus dan valt het wel mee volgens jou schema?

persjes of niet dat is een schema voor elk kitten.

na 14 wkn is het een heel ander geval
Het onderscheidt ligt dat ze soms zwaarder uitvallen rasverschillend
Een ras als de singapura bijvoorbeeld ligt het kitten gewicht lager omdat het volwassen gewicht ook beduidend lager is

uitzonderingen wel voor zilvershaded en golden persjes. deze zijn fragieler soms van bouw

salediga
salediga
  • 726 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 27 september 2011 - 19:53

Nahs zei:

persjes of niet dat is een schema voor elk kitten.

na 14 wkn is het een heel ander geval
Het onderscheidt ligt dat ze soms zwaarder uitvallen rasverschillend
Een ras als de singapura bijvoorbeeld ligt het kitten gewicht lager omdat het volwassen gewicht ook beduidend lager is

uitzonderingen wel voor zilvershaded en golden persjes. deze zijn fragieler soms van bouw

en laten het nou nét silvers zijn :LOL: !!!

salediga
salediga
  • 726 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 27 september 2011 - 19:57

Nahs zei:

Ik zit trouwens net je foto's te bekijken, dotten zeg, ik heb vroeger brits blauw gehad, schatten! je kunt ook mijn foto's bekijken, de kittens staan erop...

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#13 Geplaatst 27 september 2011 - 19:58

salediga zei:

Denk je? Eigenlijk drinken ze al een poosje kittenmilk van RC (eerst KMR), daar ben ik later wat rijstebloem aan toe gaan voegen. Ik probeer de melk nu te minderen en meer vastvoer te geven. Moeder had met 4 weken mastitus, en is dus minder gaan voeden, sindsdien meer bijgevoed, er staan al sinds dat ze 3 weken zijn brokjes voor ze, en moeder geeft ook het goede voorbeeld, die eet niet eens natvoer!

Nadat de fokkers onze meisjes hadden gebracht hebben zij zelfs gedacht de kittens terug te halen omdat mamma Jazzy helemaal over de toeren was en ik wilde de fokkers bellen omdat de meisjes helemaal van de wap waren en zelfs in de fauteuils plasten. Hier hielp een bench met kattenbak erin en mamma Jazzy had ook tijd nodig om het afscheid van haar kids te vewerken.

Rijstebloem is erg ouderwets (voerde ik kittens toen ik dertien was ben nu bijna zestig) en is niet echt goed voor kittens/katten.

salediga
salediga
  • 726 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 27 september 2011 - 20:01

Sihirci zei:

Nadat de fokkers onze meisjes hadden gebracht hebben zij zelfs gedacht de kittens terug te halen omdat mamma Jazzy helemaal over de toeren was en ik wilde de fokkers bellen omdat de meisjes helemaal van de wap waren en zelfs in de fauteuils plasten. Hier hielp een bench met kattenbak erin en mamma Jazzy had ook tijd nodig om het afscheid van haar kids te vewerken.

Rijstebloem is erg ouderwets (voerde ik kittens toen ik dertien was ben nu bijna zestig) en is niet echt goed voor kittens/katten.

Haha, ouderwets? Wat grappig. Het is gewoon voor baby's vanaf 4 maanden of zo. Ze vinden het wel lekker en ik dacht dat het iig een mooie overgang is van melk naar iets wat toch al wat vaster is. Bij diaree werkt het trouwens heel snel stoppend...

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#15 Geplaatst 27 september 2011 - 20:09

:) dat verklaard

ik heb zondag een zilver shaded nestje gezien met een goldenshaded kitten.

kittens waren 14 wkn daarnaast een nestje van blue en black tabby perzen van 5 maanden erg goed kunnen zien wat het verschil was :)
in bouw .

Maar zorgen zou ik niet maken gewoon lekker vers vlees voeren :)
en brokjes er neer zetten en misschien eens een vleesvoeding overslaan.
Hier krijgen de kittens nu 4 keer per dag vlees. eten ze met 11 wkn nog geen brokken dan krijgen ze max 2 keer per dag vlees en moeten ze het toch met de brokjes doen
kittens die echt geen vlees eten krijgen wel een papje van rijstebloem en kmr :) of geitemelk en rijstenbloem

Bewerkt door Nahs, 27 september 2011 - 20:10.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens