Spring naar inhoud

- - - - -

Dierlijk personeel bij de DA

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 27 september 2011 - 19:39

Bij mij DA is er speciaal personeel. In de praktijk lopen er 3 honden van de DA zelf rond (waar ze willen maar wel braaf) en ook een kittentje. In de oude praktijk waren het vooral katten.

Mijn vraag dus: Zouden jullie dat erg vinden moest dat bij jouw DA zo zijn?

Ikzelf heb er geen probleem mee omdat ze niet echt opdringerig zijn, maar vraag me enkel af of dat wel zo gezond kan zijn voor die dieren, ik bedoel de meeste dieren bij een da zijn toch dieren waar iets niet juist mee is ofzo en ik zou dan schrik hebben dat mijn gezonde dieren dat overnemen...
Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 27 september 2011 - 19:43

Ik zou dat niet prettig vinden, mijn hond xanthe die helaas er niet meer is, was niet vriendelijk tegenover andere vreemden honden, en als je daar dan zit en er kom een hond aan lopen die daar los loop zou ik daar toch een probleem hebben gehad..

Bij ons dierenarts hebben ze wel een papegaai zitten achter de balie, das wel erg gezellig..
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#3 Geplaatst 27 september 2011 - 19:44

Suoer als er diervriendelijke honden en katten bij de da rondlopen en ik zou er dus geen enkel probleem mee hebben :d

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#4 Geplaatst 27 september 2011 - 19:44

bij mijn dierenarts hebben ze 1 jack russel (vroeger 2) tijdens het gewone spreekuur zitten ze niet in de praktijk, maar tijdens operaties komen ze altijd een kijkje nemen en blijven ze erbij, en nee, ik heb daar geen problemen mee, moest het echt kwaad kunnen, zou hij dat wel niet toelaten, en tjah, voor hun hond houdt het mss risico's in, maar op straat kunnen ze tijdens kennismaking met andere dieren toch ook iets overnemen?
Geplaatste afbeelding

gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 27 september 2011 - 19:57

mijn DA heeft  een poes die vrij rondloopt... vind het toch ook maar een vreemd idee, en heb inderdaad ook wat schrik dat die iets kan doorgeven van ziektes enz. Maar anderzijds: als DA zal wel weten wat ze doet zeker?
"What greater gift than the love of a cat?" ~ Charles Dickens

MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 27 september 2011 - 20:31

Ik vind dat toch niet zo slim van die dierenarts. Ten eerste kunnen ze een ziekte opdoen. Als er bijvoorbeeld een kat met niesziekte bij de dierenarts komt, kan de kat die daar rondloopt dat heel gemakkelijk overkrijgen, ook al is die ingeënt, dan kunnen ze het nog krijgen.
Dan heb je natuurlijk ook nog de kans dat er een agressieve hond bijzit. Een dier is dikwijls zenuwachtig bij de dierenarts, en als die honden dan wat dicht in de buurt komen, zouden ze wel eens raar kunnen reageren. Ik houd mijn honden altijd heel dicht bij mij als ik bij de dierenarts zit, je weet maar nooit...

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 27 september 2011 - 22:52

beide dierenartsen hier hebben geen dieren behalve een vissekom bij de een en de ander heeft de leeuw :LOL: als achternaam!
zou het niet prettig vinden met andere dieren die loslopen. Trouwens volgens mij kan een papegaai ook div. ziektes overbrengen op andere dieren en mensen!

Bewerkt door t07037, 27 september 2011 - 22:54.

Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#8 Geplaatst 27 september 2011 - 23:13

Bij onze DA staan er vissen maar verder niets.

Op zich heb ik er helemaal geen problemen mee, je hebt natuurlijk wel het risico dat er agressieve honden/katten op consultatie komen die het niet zo appreciëren, of dieren die het überhaupt niet op andere dieren hebben.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 27 september 2011 - 23:54

Bij mijn da lopen er geen dieren van hem in de praktijk. In huis heeft hij wel jacht honden zitten.

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 28 september 2011 - 11:29

Ik zou er toch een dubbel gevoel bij hebben.
De hond van mijn ouders is weliswaar een crème van een beest bij de dierenarts, maar hij is agressief en territoriaal.  En dus ook tegenover andere honden. En mijn moeder heeft helemaal geen controle over hem.  
Ik vrees dus dat de DA dan eerder zijn/haar dieren gaat mogen verzorgen dan de onze. O:)

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 28 september 2011 - 11:35

Ik zou dat toch niet echt op prijs stellen. Het is niet omdat de dieren die in die praktijk rondlopen andere/vreemde dieren gewoon zijn dat ook elke bezoeker van de praktijk dit gewoon is. Bovendien kunnen zieke dieren vaak heel anders reageren op een situatie dan wanneer ze gezond zijn.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 28 september 2011 - 12:09

ik zou me ook zorgen maken voor het overbrengen van ziektes. een kat moet maar eens niezen, die kat van de DA loopt erin rond, wordt zelf ziek, niest op de grond waar je je mandje zet en voor je het weet wordt je eigen kat dan ook nog eens besmet...

bepaalde vormen van niesziekte zijn uitermate besmettelijk en vaccins werken niet 100% tegen alle vormen...
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 28 september 2011 - 12:53

Kan allemaal heel lief en tof zijn maar ik ben het toch eens met de meeste reactie's hier.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 28 september 2011 - 14:17

onze dierenarts zou geen tijd hebben voor zijn eigen dieren ;)
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 29 september 2011 - 20:35

Wel ik had ook wel eventjes moeilijk toen 1 van z'n honden de onderzoekskamer binnenstapte. m'n katten zijn geen honden gewoon en weet dus niet goed hoe ze zouden reageren. De honden zelf zouden niets misdoen hoor, maar ja het zijn nog altijd vreemde dieren é. Er lag ook een kittentje van +/- 12 weken te slapen op een kopieermachine in de wachtzaal. Vond het wel schattig, maar langs de andere kant mss niet zo gezond voor het kitten om in een ruimte te zitten waar om de haverklap zieke dieren binnenkomen.
Geplaatste afbeelding