Spring naar inhoud

- - - - -

Zinloos geweld..

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 29 september 2011 - 10:10

Ann&Dirk zei:

Heel veel sterkte! :hug:
Neem zeker je tijd om dit te verwerken, want het heeft vaak meer impact dan je eerst denkt!

Dit wil ik volmondig beamen!! Dit is echt een serieus iets om te verwerken!! Voel je aub ook niet schuldig en vraag je niet af of jij wel iets verkeerd deed. Die sukkels zijn schuldig, en jullie zaten toevallig op hun pad....

Veel sterkte aan je hele gezin (en de buren) :hug: :hug: :hug:

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 29 september 2011 - 23:36

Zinloos geweld heeft inderdaad een enorme impact! Hoe moeilijk het ook is, probeer je niet af te vragen waarom jij/jullie, jullie valt niets te verwijten.
Helaas lopen er zulke lui rond :8 Beloon jezelf voor je snelle reactie (bellen) :cop:

Lieve schat, probeer jullie zelf te betrappen als je in het "het kon veel erger"-stadium komt, want dit onderdeel is nefast voor jullie heling. Het kan altijd erger, het was zeker erger dan wat je je vijand toewenst, maar het kan helaas altijd erger, dus denk daar alsjeblief niet aan. Makkelijk gezegd, dat weet ik goed genoeg, maar wel een zeer nuttige raad die met veel naastenliefde gezegd wordt. Jullie verdienden dit niet en het had geen enkele reden, wat die mannen jullie ook gaan vertellen :hug: :hug: :hug:

Vraag zeker aan die 'mannen' of ze beseffen wat ze jullie aangedaan hebben, wat jullie nu moeten voelen, of ze zich daarin kunnen inleven.  Daaruit ga je wel wat kunnen aflezen of ze inderdaad spijt hebben voor hun handelingen óf spijt hebben van gepakt te worden.

Indien die mannen vrij van vervolging zouden gesteld worden, eis therapie (soort voorwaardelijke straf, die mannen kunne wel psycholooog/psychiater gebruiken en die dokter kan gevaarlijke trekken doormelden, indien dit het geval moest zijn.)

Ik zou hier zoveel willen neertypen om jullie op te kunnen beuren, maar ik vrees dat er onvoldoende woorden zijn om zulke ervaringen te verzachten.
Jullie zullen allemaal veel tijd nodig hebben om jullie pijn (en vernedering) te kunnen verwerken.  Mijn hoop is dan ook dat Peter en Christiaan zichzelf 'als man zijnde' niet niet gaan beoordelen op hun emoties, want elke persoon zou hier moeite mee hebben. En het zal met ups en downs gaan, dus laat jullie toe om het niet zo snel verwerkt te hebben dan dat een buitenstaander (ooit) van jullie verwacht :hug: :hug: :hug:
Heel veel sterkte aan jou, je gezin en de buren en beterschap
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.088 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 30 september 2011 - 00:05

Amaï wat een verhaal! Even terzijde, zijn ook ooit het slachtoffer geweest van zinloos geweld, en begrijp heel goed hoe jij je voelt.
Goed dat je dit gesprek aangaat ; ook al zou hun spijt niet oprecht zijn uiteindelijk moet je er toch in de buurt blijven mee leven.
Ook zal er misschien een (onaanvaardbare) reden gegeven worden zoals dronkenschap of andere.
Dit kan, hoe onaanvaardbaar het ook kan klinken, mss toch een heel klein beetje bijdragen aan de verwerking van het proces voor jullie.
Ook, als het je kan troosten, denk ik niet dat die mannen indien ze opnieuw een slachtoffer zoeken zich een tweede keer naar jullie zullen richten aangezien ze opgepakt zijn door de politie en alles op PV staat.
Hopelijk zoeken ze nooit meer slachtoffers uiteraard...
Sta op jullie strepen bij de politie wat het terugbetalen van de goederen betreft ; laat zien dat jullie niet met zich laten sollen.
En verder voor iedereen die dit leest en ooit (hopelijk nooit) in zulke gevallen verkeert : onmiddelijk de politie bij halen.

Wens jullie nog veel sterkte voor het verwerken van deze agressie :hug:

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#34 Geplaatst 30 september 2011 - 00:30

Echt bedankt voor jullie lieve berichtjes, peter is inmiddels bij de dokter geweest en heeft erge gekneusde ribben, ook is er een echo gemaakt of er niks met de lever enz was maar dat is gelukkig niet zo, hij heeft veel pijn met het ademhalen maar goed we weten dat het komt door de gekneusde ribben, en dat van en paar flinke trappen.

Wel gaan we toch naar slachtoffer hulp want we kunnen het moeilijk verwerken, schaam me er gewoon voor dat ik zo zwak ben dat ik zo angst heb, maar kan het maar niet van me afzetten en peter nog minder..

Vanavond moesten we de vuilniosbak buiten zetten en dan moeten we door het pad dus langs hun tuin en dat voelt gewoon niet veilig , we hebben het samen met andere buren gelijk gedaan maar tis toch triets dat het zo is niet dan.

Door heel dit gebeuren kan ik amper het verdriet en het gemis van me herder xanthe verwerken zo ben je ermee bezig, vandaag heb ik dan ook alle foto's van haar in een map gezet en lekker muziek op de achtergrond en veel gehuild om haar, deze dag was dan toch een stukje van haar , en wat mis ik haar nu nog meer zeg, ik voelde me altijd zo veilig met haar en juist nu als ik nu alleen thuis ben met heel dit gebeuren is ook mij lieve xanthe er niet meer , sorry als ik door draaf maar ik zit er gewoon helemaal doorheen..

Bewerkt door brithany, 30 september 2011 - 00:31.

Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 30 september 2011 - 01:17

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 30 september 2011 - 01:21

brithany zei:

Wel gaan we toch naar slachtoffer hulp want we kunnen het moeilijk verwerken, schaam me er gewoon voor dat ik zo zwak ben dat ik zo angst heb, maar kan het maar niet van me afzetten en peter nog minder..

Jij bent absoluut niet zwak!!! Dat waren dat stel mispunten die jullie dat aangedaan hebben! Het getuigt juist van een enorm sterk karakter, dat jij hulp durft te zoeken! Wil je je alsjeblieft niet schamen daarvoor? Die mannen moesten zich schamen!!!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#37 Geplaatst 30 september 2011 - 09:34

Ginger-en-Noortje zei:

Jij bent absoluut niet zwak!!! Dat waren dat stel mispunten die jullie dat aangedaan hebben! Het getuigt juist van een enorm sterk karakter, dat jij hulp durft te zoeken! Wil je je alsjeblieft niet schamen daarvoor? Die mannen moesten zich schamen!!!

Helemaal mee eens! Janet meis, je bent helemaal niet zwak. En je hoeft je nergens voor te schamen! Neem je tijd, neem die hulp, daar is ie voor! Slachtofferhulp is niet zomaar hoor, dat is er om je te helpen. als niemand hulp nodig had met verwerken dan was Slachtofferhulp er niet.
:hug

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 30 september 2011 - 09:42

Ginger-en-Noortje zei:

Ga ik ook volmondig mee akkoord!
:hug:

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#39 Geplaatst 30 september 2011 - 10:10

Ginger-en-Noortje zei:

Ook helemaal mee eens, jullie moeten je echt nergens voor schamen! :hug: :hug:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#40 Geplaatst 30 september 2011 - 10:46

Ginger-en-Noortje zei:

Absoluut mee eens. :hug:

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#41 Geplaatst 30 september 2011 - 11:21

Ginger-en-Noortje zei:

Volledig mee eens jullie moeten je niet schamen die mannen hebben jullie dat aangedaan  .

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#42 Geplaatst 30 september 2011 - 12:42

Ginger-en-Noortje zei:

Helemaal mee eens!

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#43 Geplaatst 30 september 2011 - 16:29

:rub: :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.088 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 30 september 2011 - 23:23

Het is juist heel verstandig als je hulp kan krijgen om hier ook gebruik van te maken, en helemaal niets om je over te schamen.
Ook helemaal niet zwak, het is tenslotte toch een "stap" dat je moet zetten. Ik hoop voor jullie dat het toch wat mag helpen om de angst te verminderen. Al is dat niet verwonderlijk nu zo bang te zijn ; niemand verwacht of verdient dat zulke aanvallen.
Sowieso slijt dat wel met de tijd hoor, maar mits goeie begeleiding kan soms vermeden worden dat je nog extra angsten gaat creëren door zulke gebeurtenissen.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 30 september 2011 - 23:24.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#45 Geplaatst 01 oktober 2011 - 00:02

Hey Janet hoe gaat het nu ,hopelijk gaat het al wat beter :hug:
Heeft Peter nog veel pijn geef hem mijn voorspoedige wensen voor spoedig herstel :hug: :hug: :hug:
Van ons allemaal dikke knuffels :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag