Spring naar inhoud

- - - - -

Overgeven, diarree,...

• Log in om te reageren
100 reacties op dit onderwerp
BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 27 september 2011 - 21:10

Hey iedereen :LOL:

Wou even een vraagje stellen ivm onze lieverd Fangio.
We gaan natuurlijk naar de dierenarts maar wou toch hier al even informeren... :onzeker:

Fangio is nu al een paar daagjes hier en naar ons weten heeft hij zich erg goed aangepast. Hij speelt me Bruno, komt aandacht en aaitjes vragen,...T lijkt alsof we hem al jaren hebben.

Nu hebben we al een paar keer kleine plasjes Gal gevonden (soms in combinatie met eten, dit is al een week ofzo).
We wisten niet wie van onze 2 lieverdjes het was,
maar vandaag eindelijk gezien dat het blijkbaar van Fangio komt.

Hij geeft echt redelijk wat gal over, overal versprijd in de living, als hij gegeten heeft geeft hij ook dit over in combinatie met de gal.
Ook heeft hij diarree en vind ik hem nogal vermageren,
natuurlijk ben ik doodongerust en wou hier even vragen wat het zou kunnen zijn en of we iets kunnen doen (buiten naar de dierenarts gaan natuurlijk wat we van plan zijn :d )

Ik moet zeggen, we geven onze lieverds wel al een dag of 3 andere voeding (Purina One Steril cat).
Normaal krijgen ze allebei royal canin, maar de vorige voeding was bijna op
en het laatste van de zak hadden ze omgelopen toen ik aan het poetsen was, die hingen vol zeep dus. Nu de enige winkel hier in de buurt waar ze royal hebben was gesloten en ze hadden natuurlijk honger dus zijn we eenmalig een klein zakje Purina gaan halen, t was dit of een huismerk :s
Zou het eventueel hier door kunnen komen?
Ik zie Fangio ook niet echt veel eten, wanneer we hem toch aan het eten krijgen geeft hij over.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen en hou jullie zeker op de hoogte ivm de DA.

Groetjs
Fangio & Bruno :heart:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 27 september 2011 - 21:38

Het kan zijn dat hij dit voer niet verdraagt en dat je dus best iets anders geeft. Is Fangio ontwormd?
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 27 september 2011 - 22:05

Tinne zei:

Het kan zijn dat hij dit voer niet verdraagt en dat je dus best iets anders geeft. Is Fangio ontwormd?

Ik hoop dat het dat maar is, ben echt super ongerust :cry:
Fangio is in orde met al zijn vaccins, ontvlooiing kuurtes en ontworingen, heeft vorige week nog een ontwormingspilletje gekregen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 27 september 2011 - 22:51

Veranderen van eten plots is nooit goed.  Eet hij nu terug zijn RC? Mss zit er wel een haarbal ergens vast, je kan best toch eens tot bij de da gaan voor alle zekerheid.

Guest_Ccharlotteh_*
Guest_Ccharlotteh_*

#5 Geplaatst 28 september 2011 - 08:50

Zou ook denken door de voeding, maar wie ben ik. ;) Laat je ons weten hoe het bij de DA is gegaan? :geluk:

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 28 september 2011 - 08:53

Hij staat ondertussen trug op Royal Canin ja :oops:
T gaat alleen maar slechter, ligt gewoon hele dag aan zn etensbakje, zonder er van af te komen. Vanavond meteen naar de dierenarts. Laat zeker iets weten!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 28 september 2011 - 10:56

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_somebodey_*
Guest_somebodey_*

#8 Geplaatst 28 september 2011 - 18:05

Heb daarjuist bericht gekregen dat mijn schat met Fangio naar de dierenarts is..

Hopelijk niet te erg!!

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#9 Geplaatst 28 september 2011 - 18:08

ik duim mee dat het niet al te erg is.

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 28 september 2011 - 19:15

Net terug van de dierenarts...Slecht nieuws :cry:

T is ofwel iets bacterieel ofwel iets viraal.
We moeten hem vanavond 1x, morgen 3x per dag en vrijdag 3x per dag 2 pilletjes en 1 spuitje siroop geven.

Als t bacterieel is moet hij tegen morgen al veel beter zijn, als t niet beter word en t dus viraal is valt hij niet meer te redden en hebben we de keuze hem nog aan een baxtertje te leggen en hem door te halen zodat we nog een dag of 3 tijd hebben afscheid te nemen of hem te laten inslapen.

Momenteel hopen we natuurlijk op iets bacterieel en wat we gaan beslissen als t viraal is, zijn we totaal niet uit, mag er niet aan denken! Moet constant huilen, ben misselijk,...Weet gewoon geen weg met mezelf :cry:

Ik hoop zo dat alles goed komt! Hij is mn alles :cry:
In ieder geval slaap ik vannacht naast zijn bench.
Hebben een grote hondenbench opgezet met een warm dekentje en wat eten enzo zodat hij rustig kan slapen zonder door Bruno gestoord te worden.
Zoiezo doe ik vannacht ook een kaarsje branden! Wil hem echt niet kwijt! :( :( :cry:
Ik ben niet echt gelovig, maar vandaag zal een gebedje er zeker niet aan mankere! :(

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 28 september 2011 - 19:16

:duim: :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#12 Geplaatst 28 september 2011 - 19:26

Kop op ! Probeer of het diertje bouillon van een blokje (1 bouillon blok dubbel water). Feta of hüttenkäse, stukjes zoute haring of andere vette vis, biogarde of yoghurt of kwark.

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 28 september 2011 - 19:50

Momenteel wil hij echt ni eten :( Zijn korrels niet, geen natte voeding, heb hem stukje zalm en stukje kip gekookt waar hij normaal echt gek van is...NIETS :cry:
Drinken doet hij ook niet en als hij al iets binnen krijgt ligt het er direct uit.
20 min geleden al de eerste 2 pilletjes en spuitje siroop gegeven, die heeft hij gelukkig nog steeds binnen :oops:

Eerlijk gezegd heb ik niet echt goeie hoop, denk liever meteen het ergste, dan echt te hopen en morgen ofzo te weten te komen dat hij t ni haalt.
K brand in ieder geval n kaarsje en geef op tijd zn medicatie, ga hem constant in t oog houden en probeer hem af en toe toch wat eten te geven en ieder uur probeer ik hem een spuitje water te geven zodat hij niet verder uitdroogt, wat hij nu al erg is.
Als je hem aait blijft zen huid gewoon staan :cry:

Wat moet ik nu tegen de vorige baasjes zeggen? Vind het zo moeilijk!
Hoop eig dat ze het hier lezen, zou niet weten wat zeggen!
Maar zoiezo als we definitief 100 percent zeker zijn wat het is ga ik hen bellen,
ze hebben t recht te weten hoe t met Fangio'tje gaat :cry:

Ohja en als t dus niet bacterieel is maar Viraal is ze toch 99percent zeker dat het FELV is. Weet iemand hier soms meer over?
Ze heeft wel wat uitleg gegeven, maar was te veel aan t huilen om alles te verstaan :(
Weet alleen dat daar niets aan te doen valt :cry:

Allemaal hopen dat het goed komt!!! :cry:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 28 september 2011 - 20:03

FeLV = Feline Leukemia Virus. Dit veroorzaakt leukemie bij de kat. Deze ziekte is dodelijk :(

Ik hoop voor je dat het bacterieel is. Heeft de DA een test gedaan voor FeLV?
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 28 september 2011 - 20:09

Als het Felv is dan moet hij het toch ergens opgedaan hebben niet?
Geplaatste afbeelding