Spring naar inhoud

- - - - -

Overgeven, diarree,...

• Log in om te reageren
100 reacties op dit onderwerp
amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#31 Geplaatst 29 september 2011 - 11:04

Misschien een rare vraag maar wanneer is Bruno getest, want je zegt hij heeft het niet maar als hij ondertussen buiten is geweest kan hij wel het hebben maar geen symptomen van ziekte vertonen.
Geplaatste afbeelding

Guest_somebodey_*
Guest_somebodey_*

#32 Geplaatst 29 september 2011 - 11:25

Bruno is getest voor wij hem inhuis genomen hebben.
Dus bij de organisatie zelf.

Zou toch wel zéér toevallig zijn dat Bruno de ziekte alleen maar overdraagt maar dat die niet uitbreekt bij hem.. :s
Of bestaat er toch zo'n mogelijkheid?

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 29 september 2011 - 11:40

somebodey zei:

Bruno is getest voor wij hem inhuis genomen hebben.
Dus bij de organisatie zelf.

Zou toch wel zéér toevallig zijn dat Bruno de ziekte alleen maar overdraagt maar dat die niet uitbreekt bij hem.. :s
Of bestaat er toch zo'n mogelijkheid?

Het kan dat Bruno het virus opgenomen heeft, maar dat zijn lichaam het kon afweren. Bij veel virussen is het zo dat dragers anderen kunnen besmetten zonder zelf ziek te worden. Hoe het juist zit bij FeLV weet ik niet.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 29 september 2011 - 13:42

@ Amazingdolls
Niet alle katten die besmet raken met het virus worden ziek.
Gezonde, sterke katten met een goed immuunsysteem kunnen het virus bestrijden en overwinnen. Deze katten scheiden geen virus uit en worden er niet ziek van.

Bewerkt door DORIS, 29 september 2011 - 13:44.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 29 september 2011 - 13:55

Hoe is het nu met hem?

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#36 Geplaatst 29 september 2011 - 14:00

Katten die het virus niet kunnen bestrijden , bijvoorbeeld door een vermindere weerstand, zullen het virus gaan uitscheiden. Zij zijn zelf nog niet ziek maar al wel besmettelijk voor andere katten. Ze worden daarom ook wel "dragers" genoemd. In de loop van enkele maanden tot jaren (3 jaar) zullen zij ziekteverschijnselen gaan vertonen.

Jullie hebben de kat nog geen 14 dagen in huis,mocht het inderdaad leukose zijn,dan was de kat al besmet voor hij bij jullie kwam.
Door de stress van de verhuizing heeft hij een verminderde weerstand.
Als je het paspoort van de kat hebt,kun je zien of hij daar al eens op getest is.
Verder is er misschien in het paspoort bijgehouden of hij bij de DA is geweest voor één of ander.
Groetjes van de Karwendeltjes.

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 29 september 2011 - 16:57

Denk niet dat Fangio getest was :s
Gisteren en deze ochtend hielt hij zijn medicatie binnen...Nu niet meer :'( Hij spuwt het uit en probeert alles ze trug boven te houden. Bij de siroop begint hij verschrikkelijk te schuimbekken. Hebben nr DA gebeld en moeten nu klein beetje motilium geven en vanavond nog eens de medicijnen proberen geven.
Hij heeft tenminste weer aandacht voor zn pluimpje, grijpt er naar enzo maar springt niet, hij loopt ook wat 'eend' achtig en zakt door zn achterpoten.
Zn diarree zien we niet meer, maar nu lijkt het alsof hij gewoon niet kan gaan, blijft op de bak zitten maar doet niks :onzeker:
Fangio & Bruno :heart:

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#38 Geplaatst 29 september 2011 - 17:25

Ik zou ogenblikkelijk naar een andere DA gaan...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#39 Geplaatst 29 september 2011 - 19:15

Ja mss best eens voor een tweede opinie gaan bij een andere da. Mss blijft hij beter een paar daagjes bij de da aan een infuus dan sterkt hij veel sneller aan en kunnen ze ook intraveneus zijn medicatie geven wat toch beter is. En na zoveel diarree en niet eten is het normaal dat hij niet meer kan gaan, buikje is gewoon leeg.

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 29 september 2011 - 22:37

Gaan al bij beste DA hier in de buurt, word door iedereen aangeraden, is op tv geweest,...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#41 Geplaatst 29 september 2011 - 22:44

Heeft hij deze avond nog wat gegeten?  

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 30 september 2011 - 08:59

BabyDreamXxX zei:

Gaan al bij beste DA hier in de buurt, word door iedereen aangeraden, is op tv geweest,...

is het die vrouwelijke da van Aalst? :)

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#43 Geplaatst 30 september 2011 - 09:45

BabyDreamXxX zei:

Omdat iemand op tv komt wil  nog niet zeggen dat hij goed is he, en een tweede opinie kan nooit kwaad.

Missen is menselijk, dus ook een dokter kan fouten maken, denk maar aan alle medische blunders waar je van hoort, ik zou mezelf achteraf toch niet het verwijt willen maken dat ik niet tot het uiterste ben gegaan om mijn diertje te redden. Het is echt geen schande bij iemand anders even te gaan informeren. Denk aan jullie katje, hij is nu de enige die telt.

Heel veel sterkte, ik weet dat dit nu voor jullie zeer moeilijke tijden zijn.

En neem dit bericht niet verkeerd op, ik wil jullie alleen maar steunen en helpen.

Bewerkt door hilleke, 30 september 2011 - 09:46.

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 30 september 2011 - 10:13

Sorry, maar ga echt niet naar een andere DA, zij is onze vast DA, NOOIT problemen mee gehad, mn tante gaat r ook met hr cattery, ook nooit problemen gehad, enkel positieve dingen over gehoord hier in de buurt, is vriendelijk en geeft de dieren de beste zorgen, mogen bellen dag en nacht,......... ;)
Hun namen ga ik nu echt niet noemen, ben echt dat type niet, krijg hier comments dat ik naar een andere moet gaan en dan hun naam online plaatsen....Vind ik er wel over gaan :onzeker:

En ja Fangio heeft gisteren toch wat natte voeding binnengenomen.
Hij gaat niet meer achteruit maar beterd ook niet super, hij wil zijn medicijnen niet meer binnennemen en dat is t probleem denk ik

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 30 september 2011 - 10:14

Ohja en trouwens heb nog naar 2 andere artsen hier in de buurt gebeld EN t dierenkliniek en ze zeiden allemaal dat het inderdaad bacterieel zou zijn of viraal....