Spring naar inhoud

- - - - -

Overgeven, diarree,...

• Log in om te reageren
100 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#61 Geplaatst 01 oktober 2011 - 20:30

Heb je zijn da boekje wel meegehad?
En staan er gegevens in?
Is hij werkelijk gechipt?
Begin toch te denken dat ze Fangio weg gedaan hebben voor iets. :s Mss wisten ze dat hij ziek was en dat hij medische verzorging nodig zou hebben. Als ik u was liet ik hem toch testen op leukemie en aids.

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#62 Geplaatst 01 oktober 2011 - 22:24

Bedankt iedereen voor de steun! Doet echt goed te weten dat we er op een of andere manier niet 'alleen' voor staan :oops:

We hebben zijn paspoort idd ja, en hij is idd gechipt, in zn boekje zitten nog 2 stickers met t nummer van zijn chip op, maar het '3e deel' waar ik zoveel van hoor zit er niet bij dus wij zelf kunnen niets veranderen.

En zoals k al zei...Hebben in t begin paar keer gebeld en smsen gestuurd naar de vorige eigenaars en na erg lang aandringen en 'pushen' op een manier eindelijk 1 sms gekregen met 'zal het eens bekijken, u hoort het nog wel'.

Dat was t allerlaatste wat we hebben gehoord, sindsdien echt NIETS meer, ik bellen...geen antwoord, mijn vriend bellen...Geen antwoord, met de vaste telefoon bellen...Geen antwoord, Mail...Geen antwoord, SMS....geen antwoord en Via PB hier ...Geen antwoord. Wie weet was hij al ziek en moest hij daarom weg :trance:
En nog is...Ik beschuldig die personen echt NIET, maar begin gewoon vanalles te denken, wat ik toch wel lichtjes normaal vind aangezien ze een kat ter adoptie vragen, er nog iets voor vragen, meegeven, en wanneer er regelingen moeten worden getroffen word alle contact genegeerd,...Maak me gewoon zorgen.

Hebben Fangio nog maar een 2tal weekjes, maar hij betekent echt al alles voor mij!
Die liefde is gewoon onbeschrijflijk. Hoop gewoon dat ze ooit eens contact willen opnemen.

Maandag zoiezo naar de DA nog eens.
Vandaag heeft hij toch zo een half vershoudzakje opgegeten, wat toch iets is en denk wel dat hij tussendoor eet, maar dat zien we niet,aangezien hij niet verder vermagert, zelfs beetje bij beetje bij komt. Vind hem er nu eig redelijk goed uitzien,
zijn net terug thuis en hij heeft de hele dag de kans gehad buiten te gaan, heeft dit ook gedaan (kunnen wel niet weg, tuin poezelveilig afgesloten :d) en hij is net terug binnen. Hij loopt gewoon rond, de diarree is weg rond zn poep (was voor de DA echt verschrikkelijk, hing tot op zn buikje :misselijk: ), dus hij wast zich wel terug enzo....

Vind hem er gewoon wat beter uitzien, zal morgen proberen foto nemen, dan kunnen jullie zelf eens oordelen, misschien wil ik hem gewoon gezond zien, maar is t schijn :oops:
Fangio & Bruno :heart:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#63 Geplaatst 01 oktober 2011 - 23:32

Je da kan de chip registratie op u naam zetten, heb dit ook gedaan heeft me toen 15€ gekost.
Home

Dit is de site waar je de id chip nr kan controleren. Tik het nr linksboven in en kijk op wel adres en naam Fangio gechipt stond. Je kan hen ook altijd mailen met vragen.

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 02 oktober 2011 - 10:20

Ok, super! Zal meteen is gn kijken :d

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 02 oktober 2011 - 10:24

Heb het net gedaan, lukte niet dus doorgestuurd naar petnet, daar ook niet, krijg steeds de melding dat er op dit nummer geen dier staat geregistreerd :trance:

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#66 Geplaatst 02 oktober 2011 - 11:15

Als dat zo is,is hij misschien wel gechipt,maar niet geregistreerd,laat de DA dan controleren ofdat het chipnummer klopt.
Dan kun je hem zelf registreren.
Dan heb je ook de hulp van de vorige eigenaren niet meer nodig,die zou ik al zowiezo niet meer vertrouwen.
Groetjes van de Karwendeltjes.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#67 Geplaatst 02 oktober 2011 - 14:23

Heel raar want als je de gele stickers hebt in het boekje zou hij geregistreerd moeten zijn anders kan je die stickers niet hebben. Of hij staat geregistreerd in een ander land dan staat hij niet in de belgische data base.  Weet je wie de fokker is van Fangio?
Vraag als je op controle gaat bij de da of Fangio wel echt gechipt is en welk nr dat de chip geeft, schrijf dat op en verifieer met dat van de gele stickers.
Vind toch dat er aan heel dit gedoe een raar luchtje hangt.

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#68 Geplaatst 02 oktober 2011 - 19:25

Nja vind het ook maar raar, als ik de nummer intik is hij echt niet bekend. En in de europese database voor verloren en gevonden diertjes ook niet :s
Zitten nogtans 2 stickers bij en nog 1 sticker dat in zijn boekje zelf plakt.
In ieder geval morgenavond naar de DA voor controle en meteen eens vragen he :)
Hij zou volgens de stamboom van Catterie domaine des lutins komen, maar tot nu toe hebben we hen nog niet te pakken gekregen :s

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#69 Geplaatst 02 oktober 2011 - 19:36

Mijn Rhea en Quibus hadden wel een chip maar de fokker heeft de registratie formulieren NOOIT opgestuurd en dus waren de mijn schatjes onbekend in iedere database.

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#70 Geplaatst 02 oktober 2011 - 20:23

Zou ook zo een gevalleke kunnen zijn he dan :s
Ach ja, zullen morgen zien wat de DA zegt, maar zal zeker iets laten weten hier :)

annakiya
annakiya
  • 402 berichten

#71 Geplaatst 02 oktober 2011 - 20:37

Ik heb even geprobeerd de feiten op een rijtje te zijn aan de hand van dit topic en mijn vragen erbij gezet:

circa 13 sept: verhuisd - reden verhuizing?

circa 20 sept: ontwormd en gaan spugen (gal) en afvallen - waarmee ontwormd? datum?

24 sept: andere voeding

28 sept: terug op oude voeding

DA zegt bact/virus (=Felv), huid blijft staan - heeft de DA dat niet gezien? Waarom geeft hij hem geen infuus dan? Weet de DA van de ontworming?

valt af, wil niet eten, apatisch, temp 39,8 maar  wel gedronken - iets drinken is al positief, normale kattentemp is 38,5-39

29e beetje gegeten, vacht staat beter, niet meer  apatisch - dus de medicijnen slaan al aan!

test op leukose in paspoort - Dit soort testen worden nooit spontaan in een paspoort gezet en waarom zou een kitten daarop getest worden? Dit wordt alleen getest bij twijfel of bij fokken.

geen diaree, ws verstopt, loopt vreemd, schuimt op  medicatie, wil geen medicatie meer, is stabiel, eet - hij heeft dus fut genoeg om te weigeren!

30e eet beetje nat voer, speelt,  onstabiel - gaat dus duidelijk beter!

31e ziet er beter uit, drinkt goed, speelt, loopt  rond - bijna terug op krachten dus?

1e een half zakje natvoer, komt aan, buiten  gespeeld, wast zich - klinkt goed!

Over de chip: normaal duurt het registreren 4 tot 6 weken. Het kan dus heel goed zijn dat het nog onderweg is.

Ligt dit nou aan mij of zijn jullie wel erg negatief? Volgens mij is hij toch op de goede weg? En aangezien het medicijn aanslaat, is de kans op een bacterie nu groter dan een virus! En waarom wordt er meteen aan Leukemie gedacht? Er zijn toch vele meer dingen waar katten van gaan spugen of een de diarree gaan?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#72 Geplaatst 02 oktober 2011 - 21:04

Annakiya@ Fangio is nu 1j en 4 maanden, hij werd gechipt van bij de cattery. Al heeft de vorige eigenaar de papieren voor verandering van adres opgestuurd dan krijg de nieuwe papieren al na 10 dagen en niet na 4 a 6 weken dat is mss voor een nieuwe registratie maar niet voor een bestaande die gewoon van adres veranderd en eigenaar.
Niemand beweerd dat hij leukemie heeft iedereen denkt gewoon mee meer niet.
En het is natuurlijk super dat Fangio al terug beter is en dat het waarschijnlijk een bacterie is.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#73 Geplaatst 02 oktober 2011 - 21:06

Als ik goed gelezen heb gaat de cattery van waar Fangio komt naar de show in Hamme op 16 oktober.
Er staat ook een foto op de site van Fangio als hij 6 maanden was gepost door Kelly.
Als je naar hen gemaild hebt zullen ze wel binnenkort reageren, mss kijken die niet elke dag hun mails na.

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 02 oktober 2011 - 21:14

Ff terug reageren...

Reden verhuizing? Er zou een allergie zijn bij de vorige eigenaars dus zochten zij een nieuwe thuis, wij zagen dit helemaal zitten

Waarom ontwormd? Omdat we nog een pilletje meekregen van de vorige eigenaars en we dit nog moesten geven binnen de week na zijn komst

Fangio heeft WEL een infuus gekregen, dus daar geen commentaar meer op

Waarom getest was weet ik ook niet,.....Hebben wij geen info over gehad

En waarom zo negatief? Omdat wij nog niet ERG lang geleden een kitten zijn verloren aan FIP, we hebben alles dubbel en dik ontsmet, alles gepoetst, tot de lakens en sofahoezen enzo....toe.
Alle dagen ramen open zodat alles kon verluchten en dit weken aan een stuk, maar toch, als je dan een nieuwe kat in huis haalt en die krijgt symptomen die erg dicht bij die van onze vorige kitten aanliggen begin je toch wel angstig te worden, wat ik eingelijk wel doodnormaal vind als je je vorige kitten voor je ogen hebt zien aftakelen en inslapen,...

Kans op terug FIP is misschien klein aangezien wij alles onder handen hebben genomen en er toch heel wat tijd tussen hem en Fangio zat, maar toch, een gerust hart heb je nooit.

En ja hij is beter, maar de angst blijft wel, hij heeft slechts 2 van de 6x zijn medicijnen willen nemen, dus al hielpen de medicijnen, risico op hervallen lijkt me redelijk groot aangezien hij ze slechts 2x kreeg.

En dan die chip...Kan allemaal wel goed zijn, maar gewoon t feit dat de eigenaars langs geen kanten te bereiken zijn (op GEEN ENKEL MOGELIJKE MANIER) vind ik (en sommigen hier) toch wel verdacht en raar.

@catherine ...Dankje O:)

annakiya
annakiya
  • 402 berichten

#75 Geplaatst 02 oktober 2011 - 21:15

@ catherine: het viel mij zo op dat heel in het begin al gesproken werd van: als virus -> dan leukemie. Maar er zijn toch veel meer virussen? Als dit van de DA zou komen, is het toch vreemd dat hij dat niet uitsluit met een snap of witness-test?

Wat kan is dat de fokker de chip erin heeft laten zetten, maar deze niet heeft laten registreren omdat het kitten verkocht zou worden. Dan kan de koper dat zelf in 1x laten doen. Dat heb ik zelf ook wel gedaan.
En als dan vervolgens de kopers het niet meer registreren... tja, dan zit er een chip in die niet geregistreerd is.
Jij zegt: adresverandering, maar ik las: geen registratie bekend. Dus dan ga ik ervan uit dat het al eerder mis is gegaan.

En begrijp me niet verkeerd: ik probeer ook maar mee te denken, maar ik zag de vorderingen positief!