Spring naar inhoud

- - - - -

Overgeven, diarree,...

• Log in om te reageren
100 reacties op dit onderwerp
BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#76 Geplaatst 02 oktober 2011 - 21:16

catherine zei:

Als ik goed gelezen heb gaat de cattery van waar Fangio komt naar de show in Hamme op 16 oktober.
Er staat ook een foto op de site van Fangio als hij 6 maanden was gepost door Kelly.
Als je naar hen gemaild hebt zullen ze wel binnenkort reageren, mss kijken die niet elke dag hun mails na.

Hey,

Is wel super, we gaan naar die show dus kunnen we meteen eens kijkje bij hen nemen. Mailtje is toch al een heel tijdje verstuurd, dus :)
Fangio & Bruno :heart:

annakiya
annakiya
  • 402 berichten

#77 Geplaatst 02 oktober 2011 - 21:20

Ja als je eenmaal FIP hebt meegemaakt, kan ik me heel goed voorstellen dat je daar angst voor houdt! En ik bedoelde ook niet zo zeer dat jij bang was, alswel dat ik het idee kreeg dat men miste dat het toch beter ging met Fangio!

Maar zeg jij nou dat Fangio is getest op Leukemie in de tijd voordat hij bij jullie kwam? En die mensen kwamen er na een jaar achter dat er iemand daar allergisch was voor katten? Das wel erg vreemd ja...

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#78 Geplaatst 02 oktober 2011 - 21:28

Inderdaad, en ik weet, we zijn misschien wat TE ongerust en erg negatief ingesteld momenteel, maar hebben gewoon echt angst hem ook te verliezen.
T overlijden van ons Balouke was verschrikkelijk en zal ons altijd bijblijven en de (eventuele) mogelijkheid dat Fangio het ook zou hebben...Mag er niet aan denken :cry:

Maar ja, het gaat al veel beter, hij begint echt terug de oude te lijken dus mss beter wat positiever worden, al zal dat pas echt lukken na ons bezoek aan de DA morgen.

Nja, dat is wat bij ons ook blijft knagen, de vorige eigenaars sturen foto's van wanneer hij 6 maanden was en pas nu op leeftijd van 1 jaar en 4 maand is er ineens een allergie en daarbij komt nog eens dat alle contact geweigerd en genegeerd word.
We willen gewoon dat alles in orde komt, ook ivm paspoort :d

annakiya
annakiya
  • 402 berichten

#79 Geplaatst 02 oktober 2011 - 21:37

Tja je hebt mensen die weinig foto's maken...

Misschien was het geen allergie, maar was dat een smoes en zijn ze blij dat ze van hem afzijn... en willen ze daarom geen contact meer.
Ik heb een keer een kitten aan iemand verkocht en een week voor ze haar kwam halen, belde ze op dat ze in het ziekenhuis lag. Ze had een tweede kitten eerder in huis genomen en bleek zwaar allergisch te zijn! Das dus wat anders dan na een jaar.
Mijn dochter is zwaar allergisch voor katten, maar op een of andere manier resistent tegen onze eigen.

Je hebt al contact gehad met de fokker? Dat je zeker weet dat jij de derde eigenaar bent van de kat?

Probeer positief te denken, je kat voelt je spanning ook! En zeg morgen voor de zekerheid tegen je dierenarts dat hij voordat hij ziek werd een ontwormingspil had gehad. Want of dat het nou wel of niet was: ik zou er toch extra op letten volgende keer!

Als ik de vorderingen zie sinds je bij de DA bent geweest, is Fangio een sterke kat, een vechter!

En angst voor FIP... die hou je altijd ben ik bang. Ik heb het zelf ook meegemaakt....

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#80 Geplaatst 02 oktober 2011 - 22:10

Zou allemaal kunnen, we weten het gewoon niet en dat knaagt natuurlijk.

Ach ja, morgen zien wat de DA zegt he, vind in ieder geval dat hij er terug super begint uit te zien, mn vriend heeft hier net zn pluimpje nog eens boven gehaald om te 'testen', voor t bezoek aan de DA dus tijdens zijn klachten zag hij er verschrikkelijk uit en keek zelfs nauwelijks naar het pluimpje, nu sprong hij er meteen op en was hij terug dolenthousiast.
Heb hem daarnet ook van zijn korrels zien eten wat ook al een paar dagen geleden was. Heb trouwens foto bijgevoegd die ik net heb getrokken, zo zien jullie of ik gelijk heb of niet , dat hij er goed uitziet :)

Nja contact...Al contact proberen opnemen, maar nog niet geweten dat ze opnamen, maar zullen ze wel zien op de show he :)
Misschien gewoon altijd pech gehad dat ze net aan het werk waren ofzo :)

Ok, zal me zeker proberen positief te houden! En laat de DA het morgen zeker weten ivm die ontwormingspil :d

Nja idd, FIP is echt een rotziekte om t zo te zeggen :cry:

Geplaatste afbeelding

annakiya
annakiya
  • 402 berichten

#81 Geplaatst 02 oktober 2011 - 22:17

Hij kijkt helder en zijn haren staan goed, dus ik heb goede hoop!

Is het een mackerel? Ik heb een poes van cattery Breedveld, die is net zo licht van patroon!

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#82 Geplaatst 02 oktober 2011 - 22:19

Das in ieder geval positief :)

Volgens de stamboom is het een Black Silver Tabby, maar volgens de mening van anderen klopt hij totaal niet met de rasstandaard en al zeker niet met zijn kleur :s
Dus zou evengoed een Mackerel kunnen zijn ;)

annakiya
annakiya
  • 402 berichten

#83 Geplaatst 02 oktober 2011 - 22:24

Ja maar wat voor tabby dan? Je hebt 3 soorten: blotched/classic (grote verfstrepen zeg maar), mackerel (dunne lijnen van rug naar buik) en spotted (van gebroken lijnen tot duidelijke stippen).
Je hebt de stamboom erbij gehad?

Maar nog ff voor mijn duidelijkheid: is ie nou ooit getest op wat dan ook? Zei je dat? Want voor een gewone 'liefhebbers'kat is dat best vreemd.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#84 Geplaatst 02 oktober 2011 - 22:41

Op de website van de cattery staat dat ze al hun kittens testen, de welke staat er ook bij.  

annakiya
annakiya
  • 402 berichten

#85 Geplaatst 02 oktober 2011 - 22:53

Onder welk kopje staat dat? Ik kan het niet vinden?
Wel zie ik dat ze enten op Tyfus, heb ik ook nog nooit gedaan. Is dat standaard ' bij jullie' ?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#86 Geplaatst 02 oktober 2011 - 23:09

Ik kan niet zien welke testen ze doen per katje maar zo te zien staat er toch hun standaard testen die zullen ze wel doen op elke kat.  

annakiya
annakiya
  • 402 berichten

#87 Geplaatst 02 oktober 2011 - 23:17

Het is gebruikelijk om deze testen te doen voordat je een poes laat dekken en een kater voordat hij dekking gaat geven. Maar voor zover ik weet worden kittens nooit ergens op getest. Hooguit bloedgroep als er twijfel is, of als pa A heeft en ma B.

Kittens worden fysiek getest op ingedaalde ballen, navelbreuk (en deze vaak ook nog alleen als je erom vraagt), bekkie, ogen, oren, hart en eventueel motoriek.

Dus daarom gaf ik aan: als Fangio vanuit de fokker hierop getest is.... vreemd.
Als hij als liefhebbers kat is verkocht en er nooit mee gefokt is... vreemd.

Dit is iets waar je verplicht op test bij dekkingen of als je een verdenking van een van die ziektes hebt. Maar het is zeker niet standaard!

annakiya
annakiya
  • 402 berichten

#88 Geplaatst 02 oktober 2011 - 23:24

Dit zag ik ook staan:

Onze fokdieren zijn ook getest op FIV (Feline Immunodeficientie Virus of  kattenaids) en FELV ( Feline Leukemie Virus of leucose )negatief.
De test gebeurd via "swaps"Felv/FIV heel vlug en gemakkelijk, door eenvoudig een kleine afname van bloed.

Hieruit blijkt dat ze veel knippen en plakken met tekst. Achter de eerste regel staat Negatief, ja dat kan dat is een mogelijke uitslag.
En een Swap (zoals in de tweede regel) is met een soort wattenstaafje langs de binnenkant van de wang gaan. Is dus heel wat anders dan bloedafnemen....

Bewerkt door annakiya, 02 oktober 2011 - 23:26.
Reden van bewerken: tekstfoutje aangepast

Guest_somebodey_*
Guest_somebodey_*

#89 Geplaatst 03 oktober 2011 - 09:25

Ik weet niet of er dit ook toedoet, maar heb gisteren nog op Fangio zijn stamboom gezien dat de mama en papa getest zijn op FIV, Felv.. Deze waren allemaal negatief.

Zijn dit erfelijke zietkes?

En ik denk qua kleur dat hij er wat tussenin zit..
Heeft niet echt een duidelijk patroon (in mijn ogen dan toch :LOL: )

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#90 Geplaatst 03 oktober 2011 - 09:45

Neen, dit zijn besmettelijke ziektes. dus overdraagbaar van kat op kat zonder dat ze familie zijn.
Geplaatste afbeelding