Spring naar inhoud

- - - - -

Overgeven, diarree,...

• Log in om te reageren
100 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#91 Geplaatst 03 oktober 2011 - 11:11

Vandaag gaan we hard duimen dat alles ok is bij de check up van vandaag bij de da. :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim:

Guest_poezemie_*
Guest_poezemie_*

#92 Geplaatst 03 oktober 2011 - 16:06

Was er ook bloed bij zijn diaree,onze dommel heeft zo een twee tal weken gesuggeld totdat de dierenarts erop kwam dat hij eenorm allergies was op vele voeding,en vooral op kip,toen kreeg hij brokken van hills tegen alergieen en wat zeker ook de doorslag gaf was de cortizone die hij toen kreeg(dat was moderin)en na een paar dagen ging het beter en beter en hij begon stilaan ook beter te eten en zen diaree verdween,MAAR het was echt van heel groot belang dat onze dommel niks anders meer te eten kreeg want gaf ik hem nu en dan tog eens iets anders dan zag je dadelijk het rezultaat(overgeven en diaree).
Ik duim voor jullie MAAR ik zou dit tog ook eens bespreken met je dierenarts ivm die cortizone behandeling,zo gaat hij ook minder pijn hebben en terug goesting krijgen om te eten,tis zeker het proberen waard hoor,en onthou,er zullen nog wel een paar dagen overgaan voordat alles helemaal terug ok is.
Lieve groetjes vanwege mij en men peozels ;)

annakiya
annakiya
  • 402 berichten

#93 Geplaatst 03 oktober 2011 - 16:08

Ik kom net bij onze DA vandaag omdat een kittentje ook ineens aan de diarree was. Behalve een bacterie en een virus heb je nog een tussenvorm die met wormen te maken heeft. Ik wist wel dat ze van wormen diarree konden krijgen, maar niet dat het een tussenvorm van een bacterie en een virus was... Weer wat geleerd dus!
Ik heb niks speciaals meegekregen. Ik had al wat tegen misselijkheid en overgeven en wat antibiotica en dat moet het doen.
Meteen een giardia-test laten doen (je kan immers nooit weten en liever te vroeg dan te laat) en dat is het ook niet. Leek me ook stug, want dan hebben ze het vaak allemaal en niet eentje...
Nieuwe ontwormsetjes mee en hoppa, weer 100€ lichter vandaag!

Ben benieuwd hoe de vorderingen van Fangio zijn!

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#94 Geplaatst 03 oktober 2011 - 19:09

SUPER GOED NIEUWS!!!

Ben net terug van de DA en Fangio is 100% gezond verklaart, nuja 99%.
Hij is echt helemaal gezond, heldere ogen, actief, komt goed aan...
Waarom maar 99% ? Omdat hij slechts 2x zijn medicijnen heeft binnen gehouden en hij mss zou kunnen terugvallen. Word hij binnen de 2 weken terug zieker, dan moet hij opnieuw de medicijnen krijgen, blijft hij binnen die 2 weken gewoon gezond zoals nu....Dan is hij 100% gezond, maar heb er een goed oog in.

Deze middag deed hij gewoon weer super gek op zn pluimje, hij eet goed en drinkt erg goed, is erg actief,...Hij heeft daarnet zelfs de DA aangevallen en de tafel afgesprongen, hebben hem mogen zoeken onder tafel. Ik en de DA stonden daar nadien schoon met onze handschoenen aan :d
Daaraan zie je dat hij gezond is, vorige keer baxter enzo gekregen zonder tegenwerken, lag hij halfdood neer, nu zelfs met 3 man moeite hem in toom te houden, heeft een serieus karaktertje :LOL:
Gelukkig heeft hij t me al vergeven en laat hij hem terug lief aaien :)

Hij moet wel wat verdikken , hij weegt nu 3kg en voor een britje zien ze liever iets meer, maar zolang we zijn goede voeding blijven geven en hij rustig, beetje bij beetje aankomt is het super zei ze ;)

Dus...Alles is goedgekomen, moest hij terug hervallen laat ik dat hier zeker weten, maar zoals hij nu lekker een dutje ligt te doen lijkt alles helemaal in orde :oops:
Fangio & Bruno :heart:

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#95 Geplaatst 03 oktober 2011 - 19:15

Super goed nieuws  :cheer:

al meer nieuws ivm de chip ondertussen?

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#96 Geplaatst 03 oktober 2011 - 19:43

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: Geweldig nieuws!
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#97 Geplaatst 03 oktober 2011 - 19:47

Super nieuws, :dancer: heb je ook gevraagd om de chip te lezen?  

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#98 Geplaatst 03 oktober 2011 - 19:51

Top :d

annakiya
annakiya
  • 402 berichten

#99 Geplaatst 03 oktober 2011 - 20:20

Hartstikke mooi! Sla dit goed op he? Dat dit geen FIP was en dat hij een klein dipje had en weer beter is geworden. Probeer langzaamaan de angst voor FIP een heel klein beetje kwijt te raken (helemaal lukt toch nooit).

Jij zegt dat ze een Britje liever zwaarder zien, maar het is een silver tabby (weet je al welke?) en die zijn altijd kleiner dan een 1-kleur hoor! Dus 3-4 kg is helemaal niet gek!

Kun je mij als PB een scan van de stamboom sturen anders? Dan kan ik er ook eens naar kijken.

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#100 Geplaatst 03 oktober 2011 - 20:29

Ok zal ik zeker doen :) Is alleen niet simpel, angst blijft toch wel, maar voel het langzaam aan minderen :oops:

Nja ze hadden m liever op 4 Kg, hij is nogal groot en ziet er ook nog mager uit aangezien hij groter is dan de gemiddelde korthaar, maar ga hem gewoon goed en gezond voederen, komt hij wat bij des te beter, komt hij niet meer bij, dan is hij te veel met zn uiterlijk bezig waarschijnlijk O:)

Is geen probleem hoor annakiya, zal straks eens kijken of t lukt en anders morgen he :d
Fangio & Bruno :heart:

annakiya
annakiya
  • 402 berichten

#101 Geplaatst 03 oktober 2011 - 22:23

Ik zal jullie even aangeven wat er op de stamboom staat, misschien kunnen anderen hun licht er dan ook over laten schijnen!

De moeder van Fangio is een seal silver tabby point Brit (daarachter BRI  seal silver tabby point x BRI chocolat point) en de vader een silver shaded  Scottish Fold (daarachter Highland Fold silver shaded x BRI silver  shaded).
De lijnen van de grootouders zijn vrij logisch (van moederskant vooral  silver shaded en chinchilla BRI/PER/SF/HF, van vaderskant veel points, met zo nu  en dan een tabby, shaded, of choc erin), maar ik begrijp niet hoe de fokker die  ouders bij elkaar uitgekozen heeft.

Maar dat verklaart wel waarom Fangio weinig patroon (= tabby)heeft. Eigenlijk is ie meer shaded, en zo ziet hij er ook op de foto uit!

Volgens de stamboom zijn de ouders negatief getest op Felv, Fiv en PKD.