Spring naar inhoud

- - - - -

Plassen

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_DebbieThijssen_*
Guest_DebbieThijssen_*

#1 Geplaatst 27 juni 2009 - 08:01

Hallo,

ik heb even een vraagje mijn kitten is nu 8 weken en ze poept op de kattenbak en het lijkt erop dat ze ook plast op de kattenbak, maar als ze dan druk in de weer is om te spelen, dan lijkt ze het te vergeten om het op de kattenbak te doen... Ze heeft vanmorgen bijvoorbeeld op mijn bed geplast terwijl ze druk t spelen was en al in haar mandje en op de bank

Kunnen jullie mij tips geven??

Groetjes

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 27 juni 2009 - 09:55

haar misschien regelmatig zelf eens in de kattenbak zetten???

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 27 juni 2009 - 10:00

Hoever moet ze lopen van de plek waar ze meestal speelt naar haar kattenbak? Je kunt best de kattenbak zo dicht mogelijk in de buurt zetten. Als wij een kitten pas in huis hebben, staat er een kattenbak in de living, in de badkamer, in de gang en in de slaapkamer (dus zowat in elke ruimte van het huis waar de katten komen), zodat er altijd eentje in de buurt is als ze dringend moeten gaan. Langzaamaan verplaatsen we de bakken allemaal terug naar de gang, waar ze normaal staan, zodat het kitten dan aanleert op tijd daar naartoe te gaan als hij/zij naar t toilet moet. En dat heeft tot nu toe al elke keer zonder problemen geholpen!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 27 juni 2009 - 11:52

Inderdaad, de afstand naar haar kattenbak niet te groot maken, anders gebeuren er ongelukjes. Ook kan je best de plaatsjes waar ze reeds geplast heeft reinigen met HG alle nare geurtjes weg, zodat ook de plaats voor je kitten niet meer naar urine ruikt, anders gaat ze er mogelijk blijven plassen :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#5 Geplaatst 27 juni 2009 - 12:22

Ik heb het met een kitten nog nooit meegemaakt (ben dan waarschijnlijk bij de gelukkigen) maar onze Neo (hond en hij was 10 maanden toen hij bij ons kwam) was ook zindelijk maar als hij te druk was, moest hij gewoon ineens en dan kon hij het ook niet meer houden met de nodige ongelukjes vandien. We merkten dat hij buiten dat probleem ook had (dus druk spelen en plots plassen en dan weer verder spelen) dus het was niet van 'kwaaie wil' ofzo. Ik denk gewoon dat haar blaas gewoon nog niet sterk genoeg is om in de opwinding alles te kunnen ophouden.