Spring naar inhoud

- - - - -

Sannabelle

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 27 september 2011 - 22:19

Ik overweeg om over te stappen op Sannabelle. Ik geef nu Royal Canin, gemengd met een wat goedkoper voer en kwalitatief minder goed voer denk ik (in het begin vonden ze het lekker, nu niet echt meer). Maar Sannabelle is goedkoper dan Royal Canin en kwalitatief goed voer. Dus ik heb laatst 2 kleine zakjes besteld om het uit te testen en beide katten vinden het lekker en doen het er goed op. Maar ik heb alleen wel het idee dat ze moeite hebben met de kleine ronde brokjes. Lijkt af en toe of ze het niet goed in hun bek kunnen pakken, moeten ze hier aan wennen ofzo...of is het gewoon wat lastiger? En zijn alle soorten brokken van Sannabella zo klein en rond?
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 27 september 2011 - 22:30

Hier krijgen ze ook Sanabelle gemengd met ander voer, en ze eten het graag en doen het er goed op. Maar ze hebben geen probleem met de brokjes.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 27 september 2011 - 22:41

Hier ook geen problemen, ze eten het hier ook graag :d
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 27 september 2011 - 22:54

Ik overweeg ook om over te stappen op sanabelle, moet het wel nog uitproberen.
Wat bedoel je met 'kleine' brokjes? Kittenformaat?

Geplaatste afbeelding

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#5 Geplaatst 27 september 2011 - 22:55

Ik heb het geprobeerd , helaas lusten ze het hier niet , ik vond wel dat het vetter was , heel de zak van binnen glom van het vet !!

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#6 Geplaatst 27 september 2011 - 23:43

Ik en de katten zijn super tevreden over Sanabelle,de kitten brokjes zijn ongeveer hetzelfde formaat als de kleine ronde brokjes maar hebben een soort bloemetjes vorm en bij de hair and skin zijn de brokjes een stuk groter en die hebben een driehoek vorm.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 28 september 2011 - 00:25

Niet iedere smaak heeft dezelfde vorm.
Ik vind de kittenbrokken best groot voor mini-kittens. Maar gaf voorheen babycat (RC), die zijn wel erg klein. :lachen:

Hier zijn ze erg tevreden met Sanabelle. Ik gaf vroeger ook RC. Aaron heeft een gevoelige maag en op RC deed hij het goed. Ik ben blij dat hij het op Sanabelle ook goed doet. Sanabelle heeft ook grote brokken, speciaal voor main coons dacht ik?

Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 28 september 2011 - 03:41

voorlopig doen ze het hier van mij goed op Lara, maar moest ik ook problemen hebben, zou ik ook wel sanabelle proberen. dus hopelijk lusten je katten het, en zijn ze er goed mee!
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 28 september 2011 - 11:13

Ik heb de brokjes net even vergelijken met royal canin en qua grootte verschilt het niet erg indd, alleen de vorm is wel anders. Heb het idee dat mn katten meer moeite moeten doen om het goed in hun bek te krijgen...maar kan me er ook in vergissen hoor!!
Ik geef het nu ook nog als lekkernij, dus af en toe een klein handje...ik heb namelijk nog veel ander voer staan, alleen merk ik dat ze daar nu stukke minder van eten!  

@elixeryen maar Main Coons zijn ook grootte katten hé dus wel logisch dat die grotere brokken hebben, die moet ik denk niet aan mijn katten geven (Balou is erg klein, net 3 kilo haha)
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 28 september 2011 - 11:28

chanatas zei:

@elixeryen maar Main Coons zijn ook grootte katten hé dus wel logisch dat die grotere brokken hebben, die moet ik denk niet aan mijn katten geven (Balou is erg klein, net 3 kilo haha)

Ik dacht dat de grootte van de brokken een probleem was, daarom dat ik het even vermelde. :LOL:
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 28 september 2011 - 20:09

elixeryen zei:

Ik dacht dat de grootte van de brokken een probleem was, daarom dat ik het even vermelde. :LOL:

Ja nou ik vind ze klein ogen en had ook het idee dat mijn katten moeite ermee hadden, dus klopt wel hoor dat het over de grootte van de brokken gaat...maar heb geen idee hoe die main coon brokken eruit zien..maar daarnaast zijn mijn katten geen main coons, dus ook raar om ze die brokken dan te geven haha :) Maja ze vinden Sannabelle het wel lekker, dus denk dat ik het gewoon bestel als die voer op dit (in december/januari ofzo haha) Misschien doordat ze rondachtig zijn, dat ze er wat meer moeite mee hebben...het rol natuurlijk een beetje weg!
Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 28 september 2011 - 20:13

Hier krijgen ze ook sanabelle en ze doen het er goed op. Voorheen enkele maanden hills gegeven en ze werden echt ronde tonnetjes, nu is het beter. Ze eten het graag en vooral de dental hebben ze graag. deze zijn groter en in de vorm van hoektanden.
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#13 Geplaatst 28 september 2011 - 20:39

ik ben fan van Sanabelle, Syrah is een hele moeilijke eter en ze heeft rap last van diarree en met Sanabelle zit ik echt goed. :thumb:
Ik neem de hair and skin. Redelijk kleine brokjes maar dat is goed voor haar. O en ze heeft ook minder last van haarballen, één keer per jaar heeft ze nog haar echte haarbal moment en met RC was dat veel vaker.

Bewerkt door sneeuwwitje, 28 september 2011 - 20:40.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 28 september 2011 - 20:41

Hier lusten ze het ook, van de grote brokken zijn ze minder zot ( ons pruske kan ze niet echt eten).

Heb wel nog maar 1 smaak gehad volgende keer kleinere zakken nemen maar verschillende. :d
Geplaatste afbeelding