Spring naar inhoud

- - - - -

Blaasgruis

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#16 Geplaatst 28 september 2011 - 20:03

ginnie zei:

Ph van 7 is te laag. Hij moet naar een ph van 6 toe. Bij een ph van 7 blijft struviet ontstaan.

Je kunt eventueel een flesje appelazijn halen bij de AH. Kost geen drol. Wij hebben toen een halve liter gekocht, maar omdat je zo weinig gebruikt doe je er dus heel erg lang mee.
Wij hebben het opgebouwd, omdat we niet wisten of Senin het luste. Op een gegeven moment konden we 5 ml door zijn eten geven, hij vond het lekker! Zat erop te wachten en at zijn bordje vlees met appelazijn eerst leeg voor hij aan de rest begon. Eerst deden we 2 druppels. En dan dus wat meer. Het is uitproberen wat voor Max de beste hoeveelheid is.

Wel zijn phwaarde in de gaten houden, je wilt niet te ver verzuren, want dan kan oxalaat ontstaan. Struviet lost op in een zure omgeving (vandaar die ph) maar oxalaat dus niet.

Je kunt de druppels appelazijn (met een pipetje gaat het perfect) door een klein beetje carnibest doen.

Je mag me altijd bellen Karin, als je meer info wilt. Heb je mijn nummer?

Ik heb helaas niet je nummer, kan je me die geven, zodat ik je kan bellen?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#17 Geplaatst 28 september 2011 - 20:21

jubikelcats zei:

Ik heb helaas niet je nummer, kan je me die geven, zodat ik je kan bellen?

je hebt pb

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#18 Geplaatst 28 september 2011 - 20:23

ginnie zei:

je hebt pb

I'm calling you :)

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#19 Geplaatst 28 september 2011 - 20:24

jubikelcats zei:

I'm calling you :)

sorry zit net ff aan de foon

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#20 Geplaatst 28 september 2011 - 20:24

vandaar ;) dan probeer ik het straks nog even.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#21 Geplaatst 28 september 2011 - 20:43

heb nu opgehangen!

Geplaatste afbeelding

petyke
petyke
  • 431 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 29 september 2011 - 13:30

hoi allemaal,

ik heb even een vraagje ivm blaasgruis bij katertjes.
mijn mama heeft namelijk een katertje die op een speciaal dieet staat voor blaasgruisproblemen.
nu stelde de dierenarts voor om als hij dit nog een keer krijgt ,een soort plastiek buisje te plaatste ipv of in de urineleider.
nu vragen wij ons af of dit dan geen problemen gaat geven,gaat hij dan nog voelen als hij moet plassen en gaat hij dit niet overal laten lopen dan?
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
welke voeding gebruiken jullie?werkt dit?

Geplaatste afbeelding

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 29 september 2011 - 14:11

Weet niet of onze kat echt blaasgruis had als probleem, aangezien hij een herplaatsertje is en eigenlijk van mijn vriend( die toen mijn vriend nog niet was :)
hetgeen ik wel kan meegeven is dat onze selmo zijn plasprobleem of eerder niet kunnen plassen probleem heeft geleid tot een penisamputatie.

Wij moeten steeds aangepaste voeding geven want bij de kleinste weiziging kunnen er problemen ontstaan.

Ons ventje heeft dus een spleetje :LOL:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#24 Geplaatst 29 september 2011 - 14:37

Max heeft ook een penisamputatie ondergaan, alleen in eerste instantie waren de problemen daarmee niet opgelost. Hierdoor is hij gisteren weer onder het mes gegaan. Is de urethra weer open gelegd, zijn de verklevingen verwijderd en de ingegroeide kristallen ook verwijderd. Hij krijgt nu voornamelijk natvoer en carnibest met een plons water en na lang telefonisch contact met Wendy ( Thx meid) doe ik wat appelazijn door zijn natvoer. Hij slobbert alles goed naar binnen. Het is nu afwachten of het wegblijft. Ik hoop het wel, Nogmaals onder het mes vrees ik dat hij of zij het niet meer redt

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#25 Geplaatst 29 september 2011 - 15:01

ik geeft mijn kater elke dag wat vitamine c om zijn urine te verzuren, hij staat niet op speciaal voer, met 15 katten is het bijna onmogelijk om hem apart te voeren. en tot nu toe is hij al 1.5jaar blaasgruis vrij.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#26 Geplaatst 29 september 2011 - 15:03

Graag gedaan Karin. Ik hoop dat je wat hebt aan ons gesprekje ;) en dat het voor Max werkt!

Accepteert Max de appelazijn goed?

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#27 Geplaatst 29 september 2011 - 15:04

zerkaantje zei:

ik geeft mijn kater elke dag wat vitamine c om zijn urine te verzuren, hij staat niet op speciaal voer, met 15 katten is het bijna onmogelijk om hem apart te voeren. en tot nu toe is hij al 1.5jaar blaasgruis vrij.

vitamine C kan oxalaat in de hand werken. daarom raad ik het iedereen af om het aan de kat te geven. Beter iets van appelazijn geven. Werkt net zo goed en zonder het risico van de vit. C.

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#28 Geplaatst 29 september 2011 - 15:54

ginnie zei:

Graag gedaan Karin. Ik hoop dat je wat hebt aan ons gesprekje ;) en dat het voor Max werkt!

Accepteert Max de appelazijn goed?

Ja hij werkt zijn maaltijd snel naar binnen.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#29 Geplaatst 29 september 2011 - 16:01

:thumb:
Geplaatste afbeelding