Spring naar inhoud

- - - - -

wie kan/druft leeftijd te schatten?

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#16 Geplaatst 29 september 2011 - 00:13

patricia zei:

hoi dank je voor de reactie.
aan ontwormen heb ik al gedacht en de pilletjes zijn al besteld,
al vind ik het wel een beetje eng de kittens die ik toen heb opgevoed met mama poes waren veel steviger. zeker de 2 jongste zijn erg mager en klein :( en misschien dat je het niet goed gelezen hebt maar het is juist het probleem dat ze geen mama poes meer hebben :cry:

Ze zijn wat aan de magere kant maar ze komen d'r wel door, hoor. Ik denk dat de ontworming veel verandering zal meebrengen.

Toch wel, had al gelezen dat moeke naar het asiel was maar heb om een of andere duistere reden niet de link gelegd.

ik zou goeie voeding geven - een deftige brok en elke dag wat natvoer en af toe een viyo (als ze dat lusten) maar die dingen zoals "catmilk" en zo daar zou ik van weg blijven (weet niet of die zoveel bijdragen).

ik geef mijn "varkens/kittens" :love3: - je zou ze eens moeten zien als ze hun natvoer krijgen - een mengeling van wat carnibest en daarin wat tonijn gemengd of een ander potje natvoer. Dat eten ze heel graag en komen daarvan goed bij.

gr.

Veerle

Guest_patricia_*
Guest_patricia_*

#17 Geplaatst 29 september 2011 - 12:10

hoi,

dank je voor de reactie.
ik dacht al weg dat ik op de goede weg zat maar zo ervaren ben ik nu ook weer niet zeker met zulke kleintjes. de rode kater is echt haantje de voorste en ook prima op gewicht. maar de 2 kleinste eten hier ok nog geen brokjes.. dus misschien en al de kleinste geweest en afgelopen dagen sinds mama weg was erg weinig gegeten..

ik heb voor de kleintjes nat voer... carnibest ... soms wat tonijn of zalm.
daarnaast dan aantal keer op een dag beetje kittenmelk en ja brokjes mogen ze altijd pakken. na elke slaap beurt bied ik ze wat eten aan
dus ik hoop dat ze snel opgewicht zijn

ik merk wel dat de kleintjes wat dunne ontlasting hebben maar verder gaat het prima met ze. maar ontwormen kan dus echt geen kwaad ondanks ze wat achterlopen? want de kleinste haalt echt maar net de 500 grammetjes

Guest_precious sapphire_*
Guest_precious sapphire_*

#18 Geplaatst 29 september 2011 - 14:22

Hoi Patricia,

Zie ik dat goed dat het tortie poesje polydactyl is, ik tel meer tenen dan gebruikelijk op bepaalde foto's, dat is wel een speciaaltje dan.
Echt lief alleszins!

Kathy

Guest_patricia_*
Guest_patricia_*

#19 Geplaatst 29 september 2011 - 14:50

op welke foto zie je dat dan?
eerlijk gezegd heb ik er niet speciaal opgelet..
heb er ooit wel over gelezen maar nog nooit mee gemaakt.. :oops:

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#20 Geplaatst 29 september 2011 - 21:46

patricia zei:

hoi,

dank je voor de reactie.
ik dacht al weg dat ik op de goede weg zat maar zo ervaren ben ik nu ook weer niet zeker met zulke kleintjes. de rode kater is echt haantje de voorste en ook prima op gewicht. maar de 2 kleinste eten hier ok nog geen brokjes.. dus misschien en al de kleinste geweest en afgelopen dagen sinds mama weg was erg weinig gegeten..

ik heb voor de kleintjes nat voer... carnibest ... soms wat tonijn of zalm.
daarnaast dan aantal keer op een dag beetje kittenmelk en ja brokjes mogen ze altijd pakken. na elke slaap beurt bied ik ze wat eten aan
dus ik hoop dat ze snel opgewicht zijn

ik merk wel dat de kleintjes wat dunne ontlasting hebben maar verder gaat het prima met ze. maar ontwormen kan dus echt geen kwaad ondanks ze wat achterlopen? want de kleinste haalt echt maar net de 500 grammetjes

Neen, dat kan ook de reden (wormpkes) zijn van de dunne ontlasting en waarom ze soms maar heel weinig bijkomen.

gr.

Veerle

Guest_patricia_*
Guest_patricia_*

#21 Geplaatst 29 september 2011 - 22:02

oke ja ik heb al milbemex voor kleine katten besteld.
een half pilletje per kitten zou ik dan moeten geven?

waar ik wel aan zat te denken is ik heb wel milbemax voor grote katten in huis.
dat is de dubbele van de kleine... zou het het zelfde zijn als ik daar een kwart van geef? of zou ik het risico niet nemen?

om de rode kater maak ik me geen zorgen dat is best een stevig katje in vergelijking bij de andere 2.

tips zijn altijd welkom :)

Bewerkt door patricia, 29 september 2011 - 22:02.

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#22 Geplaatst 29 september 2011 - 22:07

patricia zei:

oke ja ik heb al milbemex voor kleine katten besteld.
een half pilletje per kitten zou ik dan moeten geven?

waar ik wel aan zat te denken is ik heb wel milbemax voor grote katten in huis.
dat is de dubbele van de kleine... zou het het zelfde zijn als ik daar een kwart van geef? of zou ik het risico niet nemen?

om de rode kater maak ik me geen zorgen dat is best een stevig katje in vergelijking bij de andere 2.

tips zijn altijd welkom :)

Ik zou toch de milbemax voor kittens/kleine kat nemen, hoor en daar een 1/2 van (is dus vf 500 t/m 1 kg) moesten ze nu al wat zwaarder (over de kg) zijn, zou je 1/4 van een groot kunnen geven.

Dus voor alle 3 1/2 pilletje zal zeker genoeg zijn.

gr.

veerle

Guest_patricia_*
Guest_patricia_*

#23 Geplaatst 29 september 2011 - 22:16

oke dank je daar had ik ook al opgerekend.
al heb ik voor alle er 3 1 tablet besteld om over 4 te kunnen herhalen.

Guest_patricia_*
Guest_patricia_*

#24 Geplaatst 30 september 2011 - 00:56

wil nog even gauw laten weten dat ze ondanks de dunne ontlasting wat zijn aangekomen. gisteren zat er nauwelijk verschil in met de dag ervoor...
vandaag mocht ik wegen:

het lapje 540 gram
zwart witte 578 gram
en de rode 792gram

Guest_patricia_*
Guest_patricia_*

#25 Geplaatst 03 oktober 2011 - 23:51

:LOL: :d ik ben helemaal blij met de resulsaten van het voeden afgelopen week.
ik heb ze net allemaal nog even gewogen en in 7 dagen tijd is het ini mini lapje 158 gram aangekomen, de zwart witte kater maar liefst 191 gram (bij hem voel ik nu ook geen ribjes meer als ik hem aai :) ), en rode kater is 148 gram aangekomen. :LOL: :d

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#26 Geplaatst 03 oktober 2011 - 23:53

Super!!! ;)

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#27 Geplaatst 05 oktober 2011 - 22:46

prachtige resultaten en dus zeker op de goeie weg, hé.

gr.

veerle