Spring naar inhoud

- - - - -
Ragdoll

verharen van Ragdolls

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 28 september 2011 - 13:56

Ik heb al veel gelezen over het verharen van Ragdolls op dit forum. Ik ben afgelopen zondag naar een show geweest in Genk waar veel Ragdolls aanwezig waren. Ik had eigenlijk verwacht dat er veel meer haren zouden rondvliegen en dat er veel plukken haar zouden liggen, maar dit was eigenlijk niet zo. Ruiven ze misschien op dit moment (bijna) niet ? Ik ben aan het rondkijken voor een raskat (iets voor volgend jaar) en hier heb ik onderandere de Ragdoll leren kennen. Een ander forumlid heeft een foto gepost (zie link) van een pas verschoond bed en het lijkt alsof er een schaap geschoren is en of er nog wat wol is blijven liggen (sorry voor de uitdrukking), en dit maar van 1 kat ??? Is dit hoe het elke dag is waar de kat gezeten heeft in de 'hoogtijd' van het ruiven ? Ik probeer me een beeld te vormen en te vergelijken met mijn langharige dwergteckel.... ik heb aan huis namelijk een klein winkeltje met bakkerijproducten en als het hele huis onder de haren hangt, dan kan ik het daar ook niet buiten houden denk ik..... dus de Ragdoll valt misschien uit de boot... Zijn er misschien Ragdoll eigenaars die achteraf bekeken een ander ras zouden hebben gekocht, enkel om het ruiven en ongeacht het karakter ?

De strijd tegen het overtollige kattenhaar! - Pagina 15

Bewerkt door wendyv123, 28 september 2011 - 13:58.

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 28 september 2011 - 17:13

Hier kan je ook een en ander vinden over het verharen van ragdolls.

verharen ragdolls echt zoveel?

Mijn 2 kapoenen verharen heel erg. Als ik een dagje durf overslaan met stofzuigen vind ik de volgende dag echt flokken kattenhaar. Ik heb ook eens een foto getrokken nadat ze gespeeld hadden op mijn zetel. Het resultaat zie je hieronder. Maar oooooh neeeeee ik zou ze voor geen geld willen missen want het zijn ongelooflijke schatten. :)

Geplaatste afbeelding

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_0821.JPG

Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 28 september 2011 - 17:16

ruiven ze op dit moment ook veel ? of is het minder nu ?

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 28 september 2011 - 17:24

Deze foto is van 2 weken terug en er is ondertussen nog niks veranderd. Dus ja, ze ruiven op dit moment ook veel.
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 28 september 2011 - 17:29

tnx, das goed om te weten. Ik ga volgende week naar een kleine cattery (2 poezen en 1 kater) hier in de buurt om eens kennis te maken en dan zal ik weten wat jullie met 'veel' bedoelen....

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 28 september 2011 - 17:50

weet er iemand misschien of Ragdolls op show 'speciaal' behandeld worden ? Ik heb er enkele even mogen aaien en daar kwam niet speciaal veel haar vanaf.... of misschien moet ik andere lenzen :) We hingen geen van al vol haar in ieder geval toen we na 3 uur rondkijken weer naar buiten gingen.

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 28 september 2011 - 21:55

Hm Wendy, ik denk dat de Ragdolls op de show van tevoren zodanig geplukt en gekamt zijn dat er gewoon geen enkel los haartje meer te vinden is ;)
De elende is alleen dat dit na een dag alweer teniet gedaan is.
De foto van die bank is echt van alle dag! Hier duurt een rui-periode ongeveer 12 maanden per jaar zegmaar...
Dat is iets wat je er gewoon bij neemt, je krijgt er alle liefde van de wereld voor terug als je dat knopje maar om kunt zetten.
Het verlies is wel minder als je ze regelmatig lekker borstelt. Dit maakt echter niets uit als twee dolletjes eens
lekker aan de stoei gaan :p
With A Cat At Home, You're Never Alone! :heart:
*Hanna*

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 28 september 2011 - 22:02

Ze verliezen eerder pluche, en zeg ook niet de hele tijd hé.  

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 29 september 2011 - 01:29

op dit moment verharen ze weer feller mede door het warme weer ,maar het was een paar weken geleden beter toen het kouder was ,maar ik neem het er graag bij want het zijn zulke lieverds ,en het zijn bollekes wol gemakkelijk te verwijderen ,met de nodige hulpmiddelen ,plakrol van ikea is heel goed en goedkoop ,heb ook een speciaal krabbertje van maxizoo ,swiffer is ook handig ,ik ben ook op de kattenshow van Genk geweest en heb een blue mitted poes vastgehad  en had geen enkele haar op me ,maar  bij een mevr die haar raggie showde was haar blauwe sweeter wel wit ,maar als je naar de cattery gaat kan je die schatten niet meer weerstaan , ;) ;)
Geplaatste afbeelding

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 29 september 2011 - 13:52

ik heb just een nieuw borstelke gaan kopen se ,
daar werkte ik vroeger ook altijd mee (hondenkapsalon)
een original "universal" borstel(oranje doosje ,rood/witte borstel ,in 2 maten verkrijgbaar) , kost 4.95 ,verkopen ze oa bij de pauw op den boomsestwg .
k'zal der straks wel eens nen foto van nemen (als ik tijd heb)

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 29 september 2011 - 15:15

ik heb juist mijn hondje geborsteld : 2 handen vol fijn zwart haar en een verplichte kledingwissel.... ook hier elke dag van die 'haarwolkjes'

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 29 september 2011 - 20:06

Ik denk er over om zo een speciale kam te kopen voor mijn langharige dwergteckel, type Furminator, om hem af en toe eens mee onder handen te nemen. Ja, ook hij verliest momenteel veel haren, ik ben dus al wel wat gewoon hoor. Gebruiken jullie die ook af en toe voor je Ragdoll ? Welke is de beste : Fuminator (medium €39,99) of Furmaster (6,5cm €11,99) ? Ik vrees dat ik inderdaad gewoon verliefd ga worden als ik naar de cattery ga....

Bewerkt door wendyv123, 29 september 2011 - 20:07.

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 29 september 2011 - 21:57

Ik gebruik de furminator ook, maar let erop dat je dit niet teveel doet! Hier wordt de vacht erg lelijk
van. Een keer in de maand wordt gezien als de max. Maar het werkt zeker :d
With A Cat At Home, You're Never Alone! :heart:
*Hanna*

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 29 september 2011 - 22:03

giroldi zei:

Ik gebruik de furminator ook, maar let erop dat je dit niet teveel doet! Hier wordt de vacht erg lelijk
van. Een keer in de maand wordt gezien als de max. Maar het werkt zeker :d

tnx, zou er veel verschil zitten tussen die 2 modellen ? Het prijsverschil is behoorlijk....

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 29 september 2011 - 22:51

Ik ga met Aisha naar de kattentrimmer als er weer grote plukken los komen. Dan ben ik er weer met een miniem onderhoud van af voor 4 maanden! Aisha blij maar wij ook! :thumb:
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Ragdoll