Spring naar inhoud

- - - - -

Adoptieprocedure

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 29 september 2011 - 01:10

ik weet dat hier sommigen onder jullie een kindje geadopteerd hebben. Ik zou heel graag wat meer informatie willen over het verloop van deze procedure en ervaringen.

Ik ben momenteel research aan het voeren rond dit onderwerp omdat ik hier graag over wil schrijven voor mijn eindwerk. Mijn vraag naar de adoptieouders toe is dus eigenlijk hoe zij de procedure aanvoelden, hoe ze emotioneel groeiden tijdens deze procedure... en vele andere aspecten.

Ik hoop dat iemand me wat helpen kan!

Dank je ksertjes!

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 29 september 2011 - 09:07

Ik heb daar vorig jaar ook een paper over geschreven (wel de juridische inkijk dan). Ik kan je die steeds doorsturen. Was een rechtsvergelijking tussen België en Engeland denk ik.

* Twee jaar geleden al :d De tijd vliegt!

Bewerkt door Frances, 29 september 2011 - 09:08.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 29 september 2011 - 10:16

Wij hebben 2 geadopteerde kinderen he, maar dat is al van 21 en 25 jaar geleden....! Weet niet of je nog iets met onze info bent? Ik wil er gerust over praten hoor!

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#4 Geplaatst 29 september 2011 - 10:19

Vrienden van mijn ouders waar ik vaak bij was toen ik kleiner was hebben een kindje geadopteerd. Ze is intussen alweer 13, ik herinner mij nog de eerste dag dat ze daar was! Zucht wat word ik oud :LOL:

Wat bij mij vooral is blijven hangen uit die tijd is dat ze erg veel onzekerheid kenden. Het kindje was achtergelaten in het ziekenhuis, waardoor ze in het begin slechts pleeggezin waren, en jaren hebben moeten wachten op de handtekening van de moeder. Ze waren dus jaren bezig geweest met een hele adoptieprocedure te doorworstelen, om vervolgens een kind op te voeden dat hun elk moment kon afgenomen worden.

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#5 Geplaatst 29 september 2011 - 10:20

Lut zei:

Wij hebben 2 geadopteerde kinderen he, maar dat is al van 21 en 25 jaar geleden....! Weet niet of je nog iets met onze info bent? Ik wil er gerust over praten hoor!

Een beetje offtopic, maar hoe gaat het met je dochter Lut? Ze had toch veel last van hoofdpijn he? Is dat intussen beter?

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 29 september 2011 - 17:30

Ann&Dirk zei:

Een beetje offtopic, maar hoe gaat het met je dochter Lut? Ze had toch veel last van hoofdpijn he? Is dat intussen beter?

Ja hoor!! Die kaakoperatie heeft geholpen!! gedaan met die zware migraines!!

Nu weer on topic ;)

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 29 september 2011 - 23:46

Ja ik ben wel benieuwd hoe het er die tijd terug aan toe ging. Woensdag moet ik mijn eindwerk een juist kader gegeven hebben. Maar ik vind 'adoptie' zo breed en zoveel aspecten interessant dat ik nog niet goed weet welke richting ik juist uit wil. Ik wil graag cliché verhalen vermijden. Er is al duizend keer vermeld hoe moeilijk holebi's het hebben om te adopteren, maar ik weet dat dit vaak voor hetero's ook helemaal geen makkelijke kwestie is en daar wordt eigenlijk niet zoveel over verteld.

Frances: ik ben altijd benieuwd naar je thesis! stuur maar door als je wil. Puur informatief natuurlijk, ik ga niks pikken ;)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 30 september 2011 - 00:32

Adoptie is echt héél breed, je zal moeten selecteren op een specifiek deel ervan, of je hebt plots 300 pag ;) Ik mail je hem asap, maar kga nu slapen ;)

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 30 september 2011 - 00:46

Doe maar rustig. Het is niet alsof mijn eindwerk er morgen moet liggen en ik ben nog niet eens zeker van het onderwerp, ik wil eerst wat info tot me nemen :)