Spring naar inhoud

- - - - -

Gegevensverandering op Paspoort

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_somebodey_*
Guest_somebodey_*

#1 Geplaatst 29 september 2011 - 11:22

Hallo allemaal,

Zoals de meeste al weten, hebben wij tijdje geleden Fangio in huis genomen.

Nu zijn wij al tijdje de vorige eigenaars aan het proberen te bereiken maar nog steeds geen antwoord gekregen.
Alsook voicemail ingesproken, maar geen antwoord.

Het probleem is dat officieel de kat nog op hun naam staat.
Via via op de site van de paspoorten terecht gekomen, en er staat dat de vorige eigenaar het papier moet opsturen met de gegevens van de nieuwe eigenaar..

Aangezien de vorige niets laten weten, kunnen wij zelf dit ook doen?

Alvast bedankt voor het antwoord! :)

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#2 Geplaatst 29 september 2011 - 11:25

Ik denk dat je bedoelt de gegevens op de chip?
Normaal gezien moet er inderdaad een papier opgestuurd worden, is een papier in A4-formaat. Bij ons zit het in het paspoort.

Normaal zit er ook een sticker van de chip in het paspoort geplakt, misschien staan daar de gegevens op van de firma? Dan kan je die proberen te contacteren en de situatie uitleggen. De DA kan dit ook doen volgens mij, die hebben tegen ons iig gezegd dat zij eventueel ook contact konden opnemen als de naamsverandering niet gebeurde. Dus daar kan je ook 'ns informeren!

Veel succes! :geluk:

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#3 Geplaatst 29 september 2011 - 11:41

Je kan met je kat naar de da gaan, zeggen dat jij de nieuwe eigenaar bent en een papier van de da vragen waarop hij vermeld dat jullie de kat met dat chupnr in bezit hebben.
Die opsturen naar de databank en even papiertje erbij doen dat papieren verloren gingen.
Maak wel copie voor de zekerheid ;)

Zo deden wij het met onze hond vorig jaar

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 29 september 2011 - 12:04

Onze dierenarts zei dat het iets van 87 euro is om te laten veranderen, dan werd het op de chip zelf gedaan (aangezien wij idd zo'n paspoort met sticker hebben van de chip)

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#5 Geplaatst 29 september 2011 - 12:15

87 Euro om een papiertje in te vullen :o
Groetjes van de Karwendeltjes.

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 29 september 2011 - 12:36

87 eur? :trance:
Onze DA deed dat gratis... Casper had al een chip en stond dus al geregistreerd in Belarus, Ze heeft gewoon een adreswijziging opgestuurd (wij kregen het dubbeltje) en paar weken zat de gele sticker voor in zijn paspoort in de bus :)
Geplaatste afbeelding

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 29 september 2011 - 12:42

Je kan dit bij de DA laten doen. Isis had haar chip al, maar nog niet haar europees paspoort. Ik heb dit dan op mijn naam en adres laten aanmaken. Dit kostte me toen 15 euro. (Omdat ik ook het boekje nog moest krijgen).

Felisha had haar Europees paspoort al, gezien ze al 15 weken was toen ik haar ging halen. Ik heb toen gewoon naam en adres laten veranderen bij mijn DA en dit kostte niks.

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 29 september 2011 - 13:12

Ja, misschien toch maar eens een andere DA zoeken dan....Ik heb het nog niet gewijzigd om die reden.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 29 september 2011 - 19:11

Heb je zijn medisch boekje? Als Fangio gechipt is dan moeten daar 2 gele stickers in staan. Er is ook nog een derde deel van dat geel stickerblad, dat moet je invullen omdat je de nieuwe eigenaar word en opsturen het adres staat erop. Een 10 tal dagen later krijg je een nieuw geel stickerblad, sticker 1 en 2 terug in zijn boekje plakken over de andere en 3de deel bewaren.
Doe je het via de da dan kost dit je 15€ aan administratie kosten, heb dit ook gehad om 1 van mijn britse kortharen uit Nederland kwam en dus hier geregistreerd moest worden, chip blijft wel hetzelfde. Als je het chipnr hebt kan je op de siten van chip ID kijken of hij ingeschreven staat op de naam van de vorige eigenaar.

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 29 september 2011 - 20:36

Ja, ik heb het boekje. Ik ben volgende week een week thuis, dan kan ik er ineens werk van maken. Bedankt voor de tip :) Ik heb toch liever dat ze op mijn naam staat!

Guest_somebodey_*
Guest_somebodey_*

#11 Geplaatst 30 september 2011 - 16:43

Wij hebben dat boekje ook.
2 klevertjes zitten er ook bij, maar dat is dan alles.
Geen invulpapier..

Zal dus via DA worden denk ik..

Guest_somebodey_*
Guest_somebodey_*

#12 Geplaatst 07 oktober 2011 - 11:54

Had de vorige eigenaars van Fangio nog eens opgebelt.

EINDELIJK aan de lijn gekregen..
Hij zei dat de papieren al verstuurd waren..
Maar Dorien kreeg 's avonds nog een sms wat de chipnummer was :s

Ben eens benieuwd..