Spring naar inhoud

- - - - -

De donkere dagen voor kerst

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten

#31 Geplaatst 30 september 2011 - 14:21

B&B zei:

Inderdaad. Is dat niet meer als taaitaai? Daar krijg ik altijd zulke lamme kaken van... :d
Voor mij zijn pepernoten en kruidnoten twee benamingen voor hetzelfde. Maar ik ben geen pepernoten-expert. :)

Of je kauwt en je tanden schrapen langs elkaar, weet niet hoe ik het precies moet uitleggen...
Nee ik ben ook geen pepernoten-expert, pepernoten zijn bij mij gewoon pepernoten en niet die taaie dingen :p

Bewerkt door PoezieMauMau, 30 september 2011 - 14:22.

..... Een vriend zal met je zingen als je op een berg staat, en zwijgend naast je lopen door een dal .....

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 30 september 2011 - 14:27

Kathleen zei:

Voor mij mag de Kerstperiode dit jaar overgeslagen worden. Mijn mama is vorig jaar juist voor Kerst gestorven en tussen Kerst en Nieuwjaar begraven. Dus een echte Kerststemming zal er hier niet inzitten. Het zal een "andere" Kerst zijn dan andere jaren :(

:hug: :hug: :hug: :hug: Dit jaar is de 3de Kerst zonder ons mama* ze is op 24/10/2008 gestorven... de eerste Kerst vergeet ik nooit meer dat was echt een rotkerst....

PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten

#33 Geplaatst 30 september 2011 - 14:29

Floraisonskat zei:

:hug: :hug: :hug: :hug: Dit jaar is de 3de Kerst zonder ons mama* ze is op 24/10/2008 gestorven... de eerste Kerst vergeet ik nooit meer dat was echt een rotkerst....

:cry: :hug: :hug:  Zulke dagen zullen nooit meer hetzelfde voor jullie zijn. :hug

..... Een vriend zal met je zingen als je op een berg staat, en zwijgend naast je lopen door een dal .....

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#34 Geplaatst 30 september 2011 - 14:33

Voor mij hoeft al dat feestgedoe ook niet hoor.
Vroeger was het leuk maar nu het 4de jaar zonder papa, en het jammere  is dat sinds zijn dood de familieband niet zo sterk meer is. Ik heb er echt niks aan, en zeker niet aan al die cadeautjestoestanden. Plots moeten we weer lief en vriendelijk zijn voor elkaar, maar tijdens het jaar is dat voor sommigen blijkbaar niet nodig.
Moest ik kunnen ik bleef gewoon thuis, maar ja, dat zou mijn mama veel te veel verdriet doen.

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 30 september 2011 - 15:04

hilleke zei:

Voor mij hoeft al dat feestgedoe ook niet hoor.
Vroeger was het leuk maar nu het 4de jaar zonder papa, en het jammere is dat sinds zijn dood de familieband niet zo sterk meer is. Ik heb er echt niks aan, en zeker niet aan al die cadeautjestoestanden. Plots moeten we weer lief en vriendelijk zijn voor elkaar, maar tijdens het jaar is dat voor sommigen blijkbaar niet nodig.
Moest ik kunnen ik bleef gewoon thuis, maar ja, dat zou mijn mama veel te veel verdriet doen.

:(

Apart toch, hoe sommige mensen echt sleutelfiguren zijn en een hele familie bij elkaar kunnen houden.

Toen mijn opa nog leefde van mijn vader's kant was zijn familie ook constant bij elkaar. We hadden toen geregeld familie uitjes, vaak omdat mijn opa het zo leuk vond. Maar toen hij er niet meer was, is dat ook compleet uit elkaar gevallen. Ik zie mijn oom's en tante's heel af en toe nog maar. Ik mis het ook niet echt moet ik zeggen. Mijn opa daarentegen mis ik wel enorm.

Ik snap het best wel dat het ontzettend lastig is om hetzelfde gevoel te behouden als er zo'n sleutelfiguur wegvalt. Toch hoop ik dat, mochten mijn ouders ooit te komen overlijden (ik hoop nog lang niet), ik nog steeds tenminste één kerstdag met mijn zus en haar vriend zal doorbrengen. En ondertussen zijn we hard op weg om onze eigen families te stichten, dus de aantallen worden braaf aangevuld. (Ondertussen hebben we alletwee een vaste vriend en mijn zus heeft sinds kort een dochter.)

Ik zit me net trouwens te bedenken dat toen mijn zus en ik nog thuis woonden er altijd ruzie was met kerst. :d Waarschijnlijk door de stress dat alles perfect moest zijn, haha. Maar nu we beiden uit huis zijn is het allemaal een stuk gezelliger. Vaak maken we allemaal een gerecht klaar. Zo is er niet één persoon die helemaal loopt te stressen in de keuken. En het liefst gaan we iets buiten de deur doen, meestal ben ik degene die uitzoekt wat er allemaal te doen is (cabaret, bandje, kerstcircus). Dat bevalt ons allemaal een stuk beter dan de hele dag binnen zitten.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#36 Geplaatst 30 september 2011 - 15:57

Lathyrus@ Ja die kruidnoten ken ik ook vind ze ook lekker. Pepernoten is met anijs gemaakt wij vonden ze alleen in Scherpenheuvel.