Spring naar inhoud

- - - - -

Wat nu?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#1 Geplaatst 30 september 2011 - 00:21

Zoals in het vraag en aanbod topic reeds vermeld ben ik dus op zoek naar een vangkooi voor een zwanger kattinnetje hier in de straat.

Het meisje komt elke avond eten bij ons, maar is onmogelijk te vangen.
Nu zag ik dat ze wel erg dik was en zoals al vermeld niet dik van eten maar echt dik van hoogzwanger.

Ik wil haar echt helpen want ik wil niet dat de kittens opgroeien buiten en zo ook een kans op een goede thuis mislopen.

Ik kan haar hier thuis makkelijk opvangen en voor alles zorgen zodat ze zorgeloos kan bevallen...
Na het opvoeden van de kittens laat ik haar dan ook steriliseren en zoek ik een nieuwe thuis voor de kittens en laat ik haar na de sterilisatie terug vrij.

Ik hoop echt dat ik snel een vangkooi kan weten te bemachtigen en haar deze kans kan aanbieden.
Hopelijk word ze wel niet helemaal gek wanneer ik haar binnen neem want ze is echt wel bang van mensen... :trance:

Mensen met ideeën of suggesties zijn altijd welkom.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 30 september 2011 - 08:39

even informeren bij dierenartsen, kattenopvangen in de buurt, deze hebben dat toch normaal.
Ik vermoed wel dat je dit even mag gebruiken, hopelijk lukt het jou ze te vangen.

Guest_patricia_*
Guest_patricia_*

#3 Geplaatst 30 september 2011 - 09:20

wat goed dat je dat doet :d
inderdaad even bij dierenartsen en kattenopvang informeren...
als ze een vang kooi hebben zal je hem wel mogen lenen.
ik duim echt mee dat je ze gevangen krijgt...

en als het gaat geef mama poes even een aparte kamer...
zodat ze even rustig kan wennen, want waarschijnlijk zal ze het de eerste
uren niet op prijs stellen dat ze gevangen is :)

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#4 Geplaatst 30 september 2011 - 11:45

Het probleem is dat ik geen vervoer heb, en ik dus moeilijk met een vangkooi op de bus kan gaan zitten.
En ik denk niet dat mijn moeder het leuk zou vinden moest ik haar vragen even naar mijn DA te gaan voor een vangkooi voor een kat te gaan halen.
Mijn moeder is nu niet bepaald de grootste kattenvriend op aarde.
Ze doet ze geen pijn ofzo hé, maar ze moet er gewoon niet veel van hebben...
Het is vooral een kooi tot bij mij krijgen dat het probleem is.

En ik heb ook al gedacht ze gewoon in de kattenkamer te laten zitten ipv in een kattenkooi want die is misschien wel groot maar toch niet iets wat ik graag zie een kat in een kooi...
Het probleem is nu vooral dat het echt wel dringend is, misschien zelfs al te laat want ze was echt wel DIK. :o

Ik heb nog een oud konijnenhok staan in mijn garage zou het misschien helpen moest ik dat in mijn tuin zetten met wat zachte dekentjes in?
Zou ze daar bevallen denk  je? (als ik niet aan een vangkooi geraak he)
Het is dat er rechtover mijn deur een oud boerenhof is met een stal met hooi in en ik vrees dat ze dan zal kiezen boven mijn konijnenhok...

Wanneer ze binnen 1 week niet gevangen is kunnen worden en ik ze niet meer zie rondlopen ga ik toch eens gaan aanbellen daar en vragen of ik de stal mag doorzoeken achter eventuele jongen...
Maar ik vrees dat ik die nooit zal vinden in zoon grote schuur... :(
En dan zit ik weer met het probleem dat ze nog steeds niet steriel is en de jongen nog veel te klein om bij mama weg te gaan natuurlijk...

Ik weet eerlijk gezegd niet echt wat ik moet doen...
Moest ik een auto ter beschikking hebben zou het allemaal simpel zijn, maar alle mensen die ik ken met auto wonen ofwel maar dan 2 uur van bij me vandaan en willen niet rijden voor een 'stomme' kat en of willen gewoon weg niet rijden. (mijn moeder dus) :(
Ik heb al heel de wereld rondgevraagd voor een auto bewijs van spreken maar niemand is bereid.

En ik weet niet of mijn DA deze zou willen brengen eerlijk gezegd...
Maar kan eens proberen bellen natuurlijk want het is echt een schat van een DA dat ik heb, maar die heeft het natuurlijk ook druk hé...

Daarnaast staat mijn vriend er vrij gewoontjes en nuchter tegenover.
Hij wil niet de kosten van de sterilisatie uit eigen zak betalen en vindt dat we natuur zijn gang moeten laten gaan hoe erg het ook is.
En ergens heeft hij gelijk, zoveel overschot aan geld hebben we niet om nu even een kat te laten steriliseren die niet van ons is
Maar ik wil zo graag dat er iets gebeurt, want als ik niet ingrijp zal niemand het doen ben ik 100% zeker van.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#5 Geplaatst 01 oktober 2011 - 23:31

Normaal gezien heb ik dinsdag de vangkooi van mijn DA.
Moet er wel mee op de bus. Ik ga veel bekijks hebben vrees ik. :s

Ik heb haar vandaag hier wat zien rondhangen en nu begin ik echt te twijfelen.
Ze is dik ja, te dik voor een zwerver...
Al zet ik wel veel lekker buiten hoor :oops: , vandaag was het lasagne zijn ze gek op, is misschien niet zo gezond maar het was echt niet veel meer en ah, zoon beetje kan geen kwaad mijn oudste eet het al altijd en Garfield(film) ook dus lekker puh, ze vinden het lekker en dat is wat telt. :p

Ik weet trouwens zeker dat het een zwevertje is want ze is echt bang van mensen, en ze hang altijd hier rond.
(In mijn tuin, die van de buren naast ons en die van de buren voor ons waar een grote (hooi) schuur is)

Maar of ze zwanger is weet ik niet meer zo zeker. :onzeker:
Weet iemand of het zou kunnen dat ze nog zwanger is, want ik hoor dat de kittentijd zowat gepasseerd is...

Pfft en ik moet hier nog iets vinden op het feit 'wilde' kat in mijn huis want oke in de kattenkamer kan ze wel maareuhm mijn katjes zitten er ook in en die deur staat dag en nacht open...
En de kattenbakjes en het eten staat er ook.
En als mevrouw Fenna vlooitjes heeft wat dan?
Ik zit hier met 7 fretten en 6 katten die er ook kunnen hebben zo...
Heb nu wel frontline besteld hoor dus dat kan opgelost worden.
Maar dus die kamer hé... :o
Maar dat zijn zorgen voor later,
het eerste doel is haar vangen, en kijken wat en hoe en dan wanneer ze niet zwanger is laten steriliseren en wanneer ze wel zwanger is babyboom in huis voor minimum 12 weken. :)

Word een kostelijke bevalling vrees ik maar heb het er ergens wel voor over.
Ze heeft echt een superlief koppie en soms denk ik wanneer ze naar me kijkt dat ze echt gewoon liefde wil en genegenheid, maar ze is bang omdat ze het nooit heeft gekend... :(
Soms kan ze 5 min naar me zitten staren en natuurlijk babbel ik er dan tegen. :oops:
Dan kan ze helemaal rustig worden en haar neerleggen, en is ze precies niet het bange zwervertje...

Hopelijk krijg ik ze een beetje tammer ze loopt hier nu een jaartje dus zal ze ook net veel ouder zijn dan een jaar, weet iemand of het kan dat een 'wilde' kat nog kan tam worden na een jaar?? :onzeker:

Guest_patricia_*
Guest_patricia_*

#6 Geplaatst 01 oktober 2011 - 23:51

echt super dat je het voor het katje doet / wil doen :d
en naar mijn weten is de ergste kitten periode weer voorbij inderdaad,
maar alsnog kan het echt wel zo zijn dat ze zwanger is :s een poes bevalt ook prima in december nog ;)

en ik ben er van overtuigd dat je haar dan wel tam krijgt...
wel zal het veel tijd en geduld kosten maar je bent al op de goede weg,
ik heb zelf een poes in huis die 2 jaar buiten heeft geleefd, en ook een kater die ongeveer een jaar was toen ik hem gevangen heb :)

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 02 oktober 2011 - 00:40

super dat je een vangkooi gevonden hebt en het diertje wilt helpen!

Jammer dat niemand je wilt helpen met het vervoer :s

Ik reageer een beetje te laat maar anders had je ook via de gemeente kunnen informeren voor een vangkooi. Als jou gemeente deelneemt aan het zwerfkatten beleid dan kan je als het goed is een vangkooi huren via de milieudienst in je gemeente.

Nu toch maar hopen dat het allemaal gaat lukken want je doet zo je best.
hopelijk wilt er je toch nog iemand rijden om de kooi te halen 8)

mocht ze achteraf toch niet zwanger zijn dan is dat gelijk de kans om steriel te laten maken, kan je ook voor informeren bij jou gemeente of ze een moglijkheid hebben om ze alsnog te laten helpen via het zwerfkattenbeleid. (het kan zijn dat er nog een deel van het budget over is na dat seizoen)

veel succes :heart:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 10 oktober 2011 - 19:26

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#9 Geplaatst 12 oktober 2011 - 23:51

hoe is het verder verlopen met de vangkooi???

gr.  

Veerle