Spring naar inhoud

- - - - -

Trapangst

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#1 Geplaatst 30 september 2011 - 15:02

Onze kittens Milow, Sky en Cooper durven maar niet de trap af.
Sky en Cooper (de 2 jongste) durven al op de eerste trede gaan zitten maar Milow komt niet dichter dan op een meter van de trap. :onzeker: :onzeker:

Wanneer we hem erop zetten gaat hij plat op zijn buik liggen, en klampt hij zich aan alles vast wat hij kan en beweegt niet...
Hij is nu al +3maand en ik herinner me nog dat Hope op die leeftijd al de trap nam hoor al sinds ze 8 weken was denk ik zelfs...

Moet ik nu gewoon afwachten tot ze nog wat groter zijn of zijn er trucjes die ik kan doen ze minder bang te doen hebben van de trap te nemen.

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 30 september 2011 - 16:11

Je zou ze voorzichtig met een hengeltje of ander peeltje naar beneden kunnen lokken, trap voor trap

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 30 september 2011 - 16:55

Is het een trap met open treden ? Moeten ze de trap noodzakelijk gebruiken ? Anders zou ik hen gewoon laten doen, er zal wel een moment komen dat ze trap gaan uitproberen. Ik zou hen zeker niet dwingen hem te gebruiken, daar bereik je alleen het tegengestelde mee.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 30 september 2011 - 19:25

Hier durfde de ene ook al sneller op de trap dan de andere
Ik liet ze het op hun eigen tempo verkennen al durfde ik wel eens een balletje gooien
Bij een open trap duurt het vaak nog langer

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#5 Geplaatst 30 september 2011 - 20:45

PeggyJ zei:

Is het een trap met open treden ? Moeten ze de trap noodzakelijk gebruiken ? Anders zou ik hen gewoon laten doen, er zal wel een moment komen dat ze trap gaan uitproberen. Ik zou hen zeker niet dwingen hem te gebruiken, daar bereik je alleen het tegengestelde mee.

Ja, het is één met open treden dus ik denk voor zoon klein beestje extra eng want je kijkt recht naar beneden.
Ze moeten hem zeker niet noodzakelijk gebruiken, alles staat boven, kattenbakjes, eten, drinken, speeltjes...
Maar omdat ze niet naar benden durven zitten ze nu dus altijd boven wanneer we beneden zitten...
En dan gaan Cooper en Milow beginnen janken voor aandacht. :o

Het naar beneden lokken zal niet helpen, zeker bij Milow niet hij word al panisch als je hem oppakt bij de trap, hij is er echt doodsbang van.
Misschien omdat hij er toen hij hier net was eens is afgedonderd. :trance:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 30 september 2011 - 20:57

Mss kan je een antislip strook bevestigen op de traptrede, dan glijden ze niet uit. Eens ze groter zijn zullen ze de trap wel gebruiken.

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 30 september 2011 - 21:25

Ik heb hier eens gelezen dat iemand aan de achterkant van elke tree een stuk karton plakte.
Zo werd het tijdelijk een gesloten trap en durfden ze sneller naar beneden

Bewerkt door sisi, 30 september 2011 - 21:26.

leentje83
leentje83
  • 335 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 08 oktober 2011 - 15:29

Hier heeft het een maand geduurt toen Pebbles hier was voor zij helemaal naar boven durfde te gaan,  ze ging om de zo veel tijd een tree hoger, tot ze dus op het bovenste verdiep zat.  En dit deed ze zonder dat ik haar het heb geleerd :d

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#9 Geplaatst 09 oktober 2011 - 00:01

Goed nieuws!!!
Opeens stond Milow beneden :s
Enja hoor meneer pakt nu zonder problemen de trap.
En als de ene gaat gaan de anderen mee Cooper was de tweede die beneden stond en hup daar was Sky ook al niet veel later. :)
Het was blijkbaar gewoon een kwestie van geduld.
Dus hier mag voor mij een slotje op. ;)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 09 oktober 2011 - 00:06

:duim: :duim: :duim:

Guest_Kattenhuis_*
Guest_Kattenhuis_*

#11 Geplaatst 09 oktober 2011 - 02:35

:thumb: Heel mooi. Het was zo lijkt het gewoon een kwestie van tijd. Nu staan ze iets vaster op hun pootjes en durven ze het.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 09 oktober 2011 - 16:29

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 09 oktober 2011 - 16:30

:duim: :duim: