Spring naar inhoud

- - - - -

Stamceldonor

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 30 september 2011 - 17:27

Gewoon even laten weten dat ik mij vandaag officieel kandidaat heb gesteld voor stamceldonor :d . Hier in de gemeente naast Ichtegem is er een gezin met 2 hele zieke kindjes :8 (stofwisselingsstoornis waardoor hersenen aftakelen) en zonder stamceldonatie zullen ze binnen enkele jaren sterven :( . Maar een match vinden is waanzinnig moeilijk. Dus is er een grootschalige aktie opgezet.

Ik dacht er al lange tijd aan om mezelf kandidaat te stellen, maar wist nooit waar of hoe. En toen kwam dat mailtje om je in te schrijven en waar en wanneer je moet aanwezig zijn. En vandaag heb ik het dus gedaan en bloed laten trekken om mijn gegevens te laten opnemen in een wereldwijde databank!!

En nu maar hopen dat ik een match ben voor iemand. Moet zalig zijn om te weten dat je iemand zijn leven kan redden!

Stel je voor dat dat je eigen kinderen zijn :8

Als er nog zijn onder jullie die dit willen doen : www.stamceldonor.be

Bewerkt door saparapah, 30 september 2011 - 17:28.

Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#2 Geplaatst 30 september 2011 - 17:49

Dit zou een Europees of beter nog wereldwijd gebeuren moeten worden.

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 01 oktober 2011 - 15:31

:thumb: :thumb:

Ik zou dat ook willen doen, maar gaat niet (medisch, bloed e.d. ook niet).
Maar idd. het zal een geweldig gevoel zijn als je iemand daarmee kunt helpen.

Spijtig dat er te weinig mensen stilstaan bij het nut van donorregistratie als ze er zelf niet mee te maken krijgen...

Ik hoop dat er nog jouw goede voorbeeld gaan volgen :LOL:
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 01 oktober 2011 - 17:25

Ik heb me van het prille begin al geregistreerd als stamceldonor. Ik werk namelijk in de sector, als verpleegkundige bij het Rode kruis in het bloedtransfusiecentrum van Geel en Turnhout ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Fietje26
Fietje26
  • 6.738 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 01 oktober 2011 - 19:35

Ik heb ook door mijn werk veel gehoord en gezien over stamceldonatie. Hierdoor ben ik ook al een tijdje geregistreerd. Ook als orgaandonor trouwens, maar laten we hopen dat dat niet te snel van toepassing zal zijn :ha

Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

Guest_Liselotte_*
Guest_Liselotte_*

#6 Geplaatst 01 oktober 2011 - 21:04

Mooi gebaar!  Ben ook al orgaandonor (nou ja, op papier uiteraard), maar ga zeker es naar die site van stamceldonor kijken. Een mens moet toch het gevoel hebben dat z'n leven iétsje zin heeft, hé :oops: