Spring naar inhoud

- - - - -

Gerenoveerd appartement -> telefoonkabel???

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#1 Geplaatst 30 september 2011 - 18:35

Oke, we hopen dat er hier iemand zit met kennis van zaken want wij weten het even niet meer!

Mijn ouders hebben destijds een gerenoveerd appartement gekocht in Hasselt, daar wonen Dirk en ik nu. Tot nu toe hebben we internet via de kabel gehad, van telenet.

Nu zijn we overgestapt naar Dommel, en dat gaat over de telefoonkabel. Gisteren kwam er zo'n meneertje van Belgacom om te kijken of alles goed aangesloten was. Hij draait dat dingetje van de muur (zo met al die gaatjes in :p ), bleek dat daar geen kabel inzat, en eigenlijk ook helemaal nooit gezeten had, da's gewoon op de muur gedraaid zonder mogelijkheden om een kabel te trekken.

Dan zijn we bij de buurvrouw onder ons gaan kijken. Wat blijkt : bij ons zijn een aantal muren weggehaalt om één grote open ruimte te creëeren (oa muurtje van het halletje weg). In het muurtje van het halletje zat oorspronkelijk de telefoonkabel. We zijn dan gaan meten bij haar, waar hij bij haar stond staat bij ons niets meer (we waren nog aan het hopen dat het net wel zo was en het verborgen zou zitten ergens).

Nu weten wij eigenlijk niet wat te doen.. De renovatie is niet echt netjes afgewerkt, dus waarschijnlijk hebben ze gedacht 'die kabel is nu weg dus we draaien dat hier op en dan denken ze dat dat er wel is' en zit die aansluiting nog in onze vloer. De parket opbreken zien we nu niet echt zitten. Onze aansluiting bij dommel loopt wel sinds vandaag.

Belgacom verwijst ons door naar dommel, het enige wat dommel zegt is 'zet uw modem voorlopig in de kelder', maar da's 4 verdiepen naar beneden :louche:

Mijn papa dacht dat de kabel misschien langs buiten getrokken kon worden..

Heeft iemand hier een idee hoe dit op te lossen is?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 30 september 2011 - 18:55

En wat als het modem in de kelder staat, is die dan draadloos?
Ik denk dat dit toch wel te ver is om je pc draadloos op aan te sluiten. Je kan je modem in de kelder zetten en mss van daar naar buiten een draad tot op je appartement trekken alhoewel ik er erg aan twijfel of dit gaat.
Is het laminaat of echte parket dat bij je ligt en ben je zeker dat die in de vloer steekt, anders mss toch eens open maken.
Kan je niet eens navragen bij Belgacom of de inleiding 1 kabel is en dat elke appartement afgetackt is van die kabel, dan zou het mss lukken om die kabel bij je buur terug te vinden en zo terug aan te sluiten op die dikke kabel.

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#3 Geplaatst 30 september 2011 - 18:58

catherine zei:

En wat als het modem in de kelder staat, is die dan draadloos?
Ik denk dat dit toch wel te ver is om je pc draadloos op aan te sluiten. Je kan je modem in de kelder zetten en mss van daar naar buiten een draad tot op je appartement trekken alhoewel ik er erg aan twijfel of dit gaat.
Is het laminaat of echte parket dat bij je ligt en ben je zeker dat die in de vloer steekt, anders mss toch eens open maken.
Kan je niet eens navragen bij Belgacom of de inleiding 1 kabel is en dat elke appartement afgetackt is van die kabel, dan zou het mss lukken om die kabel bij je buur terug te vinden en zo terug aan te sluiten op die dikke kabel.

Zou dan inderdaad draadloos zijn, wat wij inderdaad ook niet echt zien goed gaan. Bovendien hebben we bij ons abbonenment ook telefonie en ik zie mij nu niet altijd in de kelder staan bellen :lachen:

Het is echte parket, dus dan moeten we inderdaad al echt heel zeker zijn dat het daar zit! Nu is het volgende week wel algemene vergadering dus gaan we daar waarschijnlijk het probleem wel voorleggen (de vorige eigenaar van de blok die het heeft laten renoveren is er dan ook).

Dat laatste is een goed idee, ga het even tegen Dirk zeggen!