Spring naar inhoud

- - - - -

Tandplak?

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Guest_3 Keetjes_*
Guest_3 Keetjes_*

#1 Geplaatst 30 september 2011 - 21:01

Onze kat heeft tandplak/tandsteen op 1 van zijn hoektanden. Maandag ochtend hebben we een afspraak bij de dierenarts.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Guest_3 Keetjes_*
Guest_3 Keetjes_*

#2 Geplaatst 03 oktober 2011 - 11:36

We zijn net terug van de dierenarts. Het is nog geen tandsteen maar tandplak. Het is nog niet zo erg, maar de dierenarts adviseerde om het nu wel alvast weg te laten halen, zodat hij er op latere leeftijd niet meer voor behandeld hoeft te worden.
Ik vroeg meteen of ze Baghera zijn rug na wilden kijken, want als we hem aaien zakt hij helemaal naar beneden.
Hij is supergevoelig op zijn velletje of hij heeft serieuze rugklachten, dus om dat duidelijk te krijgen moeten we een röntgenfoto laten maken.

Als hij toch onder narcose gaat voor de tandbehandeling, kunnen ze meteen een foto van zijn rug maken.

Is een hele behandeling, met een behoorlijk kostenplaatje. Ik wil de behandelingen wel doen natuurlijk, maar de tanden zijn nog niet noodzakelijk. Wat zouden jullie doen?

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#3 Geplaatst 04 oktober 2011 - 22:32

Dag Keetjes,
mag ik vragen wat je moet betalen voor de narcose en het verwijderen van tandplak?
Mijn DA zegt dat onze poes onder narcose moet voor een foto van haar tanden en dat ze dan gaan zien of die ene slechte tand (wel tandsteen) getrokken moet worden of niet.
Ze vraagt 150 € voor narcose en foto. Maar als er effectief tanden getrokken moeten worden kan de totale prijs volgens haar varieren tussen 200 en 500 euro...
Ik wil natuurlijk alles doen voor onze poes haar gezondheid, maar dit is wel heel veel geld!
Bedankt en groetjes!