Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn goede daad van deze week

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 14 oktober 2011 - 00:41

Elk katje heeft zijn/haar eigen karaktertje denk ik.

Toen we de kat van mijn ouders gingen halen (toendertijd nog mijn kat) was ze ook nog maar een kitten. En als we haar eenmaal vast hadden en knuffelden vond ze het heerlijk, maar de eerste paar weken moesten we haar hartje nog wel "veroveren" hoor!

Ze is ondertussen helemaal tam, maar alsnog heel schuw naar vreemden toe. En ze is ook een enorme knuffelkont, maar op haar eigen manier. Ze wordt niet graag opgepakt en het is ook geen schootkat. De laatste tijd springt ze zowaar wel eens op schoot, maar dan enkel op haar eigen specifieke manier (enkel als je in een bepaalde stoel zit en dan alleen als ze op een bepaalde manier op je schoot kan springen).

Karakters willen ook nog weleens veranderen mettertijd. We hebben ooit een kat gehad die vrij afstandelijk was, maar toen ze wat ouder werd, werd ze enorm aanhankelijk. Kortom: alles is mogelijk!

Succes met je twee donderstenen! Ennuh... Ik weet niet hoe oud je kitten is, maar ik zou je katin toch wel laten steriliseren voordat je die twee met elkaar laat "ravotten"... ;)

Guest_catlover76_*
Guest_catlover76_*

#17 Geplaatst 15 oktober 2011 - 22:44

Kittten is maar 8 à 9 weken oud. De andere hebben ze in het asiel een half jaar geschat, maar ik denk dat die maar een maand of 3-4 oud is. Zoals vermeld na het weekend denk ik dat die volledig tam is.

Vandaag stond die voor de deur te janken. Toen ik de deur opentrok gink ze lopen. Een paar minuten later stond ze daar opnieuw. Toen heb ik de deur zachtjes opengemaakt, zelf achter de deur gaan staan en dan even gewacht. Die kwam uit zichzelf binnne. Eest heel schuw vande ik laat me niet pakken. Ondertussen springt ze spontaan om mijn schoot.

Ik ben nog nooit zo proper geweest. Is die op zoek naar een tepel of zo, ik weet het het niet. Maar die sabbelt constant op mijn vingers.

Mijn kitten blijkt een echt hooligan te zijn. Die laat die katin geen minuut gerust. Alhoewel die katin toch wat ouder en groter is, laat die zich helemaal doen. Mijn kitten (kater) is de baas. Terwijl ik dacht dat die misschien wel een goed pak rammel zou krijgen.

Ik merk nu pas hoeveel katten wel van elkaar verschillen. Als de evolutie zo verder gaat zou het wel eens kunnen dat die katin een echte huis-/vertroetelkat wordt en dat mijn kitten de jager wordt. Het zal de leeftijd wel zijn, maar dat is soms echt niet normaal. Die vlamt hier door het huis. Blijft geen minuut zitten. Die zal ook zelden om aandacht vragen tenzij die wil slapen. Dan komt die meestal bij u liggen. Die katin ligt momenteel op mijn schoot te spinnen en veroert geen vin.

berlinda
berlinda
  • 2 berichten

#18 Geplaatst 10 december 2015 - 13:05

mijn goede daad deze week gaat iets in die richting,ik heb een poes in huis genomen die waarschijnlijk al twee jaar op straat leefde ze kreeg van sommige mensen eten en drinken ik ben daar geregeld langs geweest om die poes te voederen na een tijdje kon ik ze aaien en zelfs opnemen,tot maandag dan heb ik ze gewoon mee naar huis genomen en dit verloopt redelijk rustig met mijn twee andere katten en een oudere hond ondertussen aait ze zich aan de hond . over dag loopt ze geregeld wat rond maar verstopt zich ook de kast,s'avonds is ze wat onrustiger dan miauwt ze wat en wil naar buiten s'nacht plaats ik haar in een bench uit veiligheid . hopelijk als ik haar na een tijdje in de tuin laat loopt ze niet weg,denk dat ik haar wel 2 a 3 maanden ga binnenhouden tot ze volledig aan ons gehecht is.t'is z'on schatje ben nog over een naam aan het denken die past bij grisley en marie ,nu noem ik haar mientje. ik hoop dat ze blijft.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 10 december 2015 - 22:42

Bekijk berichtberlinda, op 10 december 2015 - 13:05, zei:

mijn goede daad deze week gaat iets in die richting,ik heb een poes in huis genomen die waarschijnlijk al twee jaar op straat leefde ze kreeg van sommige mensen eten en drinken ik ben daar geregeld langs geweest om die poes te voederen na een tijdje kon ik ze aaien en zelfs opnemen,tot maandag dan heb ik ze gewoon mee naar huis genomen en dit verloopt redelijk rustig met mijn twee andere katten en een oudere hond ondertussen aait ze zich aan de hond . over dag loopt ze geregeld wat rond maar verstopt zich ook de kast,s'avonds is ze wat onrustiger dan miauwt ze wat en wil naar buiten s'nacht plaats ik haar in een bench uit veiligheid . hopelijk als ik haar na een tijdje in de tuin laat loopt ze niet weg,denk dat ik haar wel 2 a 3 maanden ga binnenhouden tot ze volledig aan ons gehecht is.t'is z'on schatje ben nog over een naam aan het denken die past bij grisley en marie ,nu noem ik haar mientje. ik hoop dat ze blijft.

Da's heel lief dat je dat katje een warme thuis hebt gegeven! Als je haar inderdaad lang genoeg binnen houdt, zou dat wel in orde moeten komen. Leuk om te horen dat ze het al goed kan vinden met je hond en je andere katten. Mientje zal wel genieten van haar nieuwe leventje  :loveshower:

berlinda
berlinda
  • 2 berichten

#20 Geplaatst 12 december 2015 - 12:31

dank u gaat de goede weg op met mientje is al meer op haar gemak en wordt heel graag geaaid,steekt haar niet meer zoveel weg enkel bang van de stofzuiger,maar dat komt wel goed . ik heb er alle vertrouwen in met liefde geduld en lekker eten lukt dat wel

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#21 Geplaatst 12 december 2015 - 12:49

Super wat je gedaan hebt Berlinda, er zijn veel katten bang voor de stofzuiger hoor, fijn dat ze al goed gewoon is