Spring naar inhoud

- - - - -

Chalet

• Log in om te reageren
49 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 04 oktober 2011 - 11:46

Fairness zei:

Gaan jullie verhuizen :goofy: ? Idd. Nu jullie hebben nog een beetje het geluk dat Steven zen ouders wel beseffen hoe duur alles is en hem een beetje steunen. Als je ook maar een beetje hulp hebt motiveert het en is het een wereld van verschil. Een collega van mij die haar vriend word ook door zen ouders ondersteund. Bv met een keuken, al eens bijschieten voor de nieuwe vloer. Zo'n kleine dingen nemen al een hele last weg. Als je echt alles zelf moet doen dan is zo'n nieuwe keuken of nieuwe vloer een smak geld die je zomaar niet kan bekostigen bovenop je maandelijkse aflossing. En ik steek best wel men handen uit de mouwen wat dat betreft. Ik zie niet op tegen een huis met werk, er moeten alleen de financiële mogelijkheden zijn.

Ja waarschijnlijk wel. Zonder die steun lukt het inderdaad niet. Ik stuur je nog een pm ;) Het is echt allemaal super duur. De leningen zijn nu wel goed, maar ja, er gaat nog een serieuze crisis komen denk ik. Gelukkig is het huis instapklaar. Dus we moeten eigenlijk niks doen. Buiten gordijnen kopen enz :)

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 04 oktober 2011 - 18:56

Frances zei:

Ja waarschijnlijk wel. Zonder die steun lukt het inderdaad niet. Ik stuur je nog een pm ;) Het is echt allemaal super duur. De leningen zijn nu wel goed, maar ja, er gaat nog een serieuze crisis komen denk ik. Gelukkig is het huis instapklaar. Dus we moeten eigenlijk niks doen. Buiten gordijnen kopen enz :)

Geweldig :LOL: :thumb: !!! En wat met jullie eerdere woonst?

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 05 oktober 2011 - 13:44

Net weer van het gemeentehuis. Nogmaals gaan horen. Momenteel komt het erop neer dat het weekend verblijven betreft. Domicilie toegestaan maar nog niet officieel. Men is er wel mee bezig deze officieel te maken. De eigenaars wisten ons te zeggen dat er iemand van het gemeentebestuur woont daar en gaf ons deze gegevens. Die zou kunnen zeggen wat er toegestaan is en hoe de zaken er staan. We gaan dus straks eens horen. Als dit allemaal positief is en op papier staat overwegen we een bod te plaatsen. Eens horen bij de bank ook hoe dat mogelijk is. Financiering voor het stuk als eerste en als het mogelijk is de nieuw te bouwen woonst in één te nemen.

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 05 oktober 2011 - 13:46

Veel succes! :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 05 oktober 2011 - 15:03

Fairness zei:

Net weer van het gemeentehuis. Nogmaals gaan horen. Momenteel komt het erop neer dat het weekend verblijven betreft. Domicilie toegestaan maar nog niet officieel. Men is er wel mee bezig deze officieel te maken.

:geluk: :geluk: :geluk: Ik zou er toch extra voorzichtig mee zijn, tegen mijn moeder werd dit ook gezegd, tot de aankoop rond was en ineens mocht er niets meer.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 05 oktober 2011 - 15:15

PeggyJ zei:

:geluk: :geluk: :geluk: Ik zou er toch extra voorzichtig mee zijn, tegen mijn moeder werd dit ook gezegd, tot de aankoop rond was en ineens mocht er niets meer.

Ik ga akkoord met Peggy. Eefje, als je je handen eraf kan houden, doe het dan ook. Echt waar, qua bouw etc zijn er zooooo veel risico's, als de gemeente zegt neen, en je gaat niet akkoord dan kan je ermee naar de Raad van State en ben je ver weg... Kijk goed naar de huizenmarkt, er staat enorm veel te koop en de rentes zijn enorm laag. Ga naar de bank en zie hoeveel je kan vast krijgen en zoek op basis daarvan. :geluk:

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 05 oktober 2011 - 15:23

Frances zei:

Ik ga akkoord met Peggy. Eefje, als je je handen eraf kan houden, doe het dan ook. Echt waar, qua bouw etc zijn er zooooo veel risico's, als de gemeente zegt neen, en je gaat niet akkoord dan kan je ermee naar de Raad van State en ben je ver weg... Kijk goed naar de huizenmarkt, er staat enorm veel te koop en de rentes zijn enorm laag. Ga naar de bank en zie hoeveel je kan vast krijgen en zoek op basis daarvan. :geluk:

Mja... Anderzijds zijn ze bezig met de RUP. ALS die positief uitdraait dan hebben we een koopje gedaan want word het volwaardige bouwgrond...
We gaan straks eens langs die man. En i.v.m. een andere bestemming. Ik stelde er Wadse al zoveel voor maar hij is echt kieskeurig. Hij wil geen gesloten/halfopen bebouwing en verkiest rust. We kunnen zoiets zeker ook vinden, maar dan is het net dat dat we kunnen aflossen en er is bij ons dan geen ruimte voor verbouwing. Het is echt niet zo simpel zonder hulp :oops: . Moest er iemand zijn die zegt ok ga ervoor we zullen jullie wel steunen, ja da's een wereld van verschil. Er zijn ookal positieve evoluties geweest inzake zo'n gebieden en deze mensen hebben daar een koop gedaan. Wij kunnen tot een max van 900eur p/m aflossen (ik schat een bedrag van 175.000eur), daar vind je enkel kroten voor :( .

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 05 oktober 2011 - 16:15

Je kan een halfopen bebouwing ook rustig maken door bv. geluidswerend glas en een goede isolatie. (Als je bedoelt binnen geen last van de buren hebben). Die kosten daarvoor win je terug door een lagere energiefactuur.

Ik hoop echt dat je iets op papier kan krijgen dat je meer zekerheid geeft, want zoals je het nu vertelt, zou ik het ook niet vertrouwen. Succes en ik duim dat je snel een leuke woonst vindt.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#39 Geplaatst 05 oktober 2011 - 16:36

hilleke zei:

In Meerbeek heb je ook zo'n wijk. Zogezegd allemaal weekendhuisjes maar de meesten zijn daar gedomicilieerd. De huizen zijn daar ook supergoedkoop, maar ja, hoeveel zekerheid krijg je dat je je domicilie daar effectief kan houden?

Ja den Tomme. Das al lang geen weekend verblijf niet meer daar. Ken er verschillende mensen die daar wonen of de ouders ervan.

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#40 Geplaatst 05 oktober 2011 - 17:18

Magic Coonie zei:

Ja den Tomme. Das al lang geen weekend verblijf niet meer daar. Ken er verschillende mensen die daar wonen of de ouders ervan.

Mijn ouders zijn daar lang geleden ook eens gaan kijken.  Maar zijn er toen ook niet voor gegaan wegens te klein en inderdaad geen zekerheid.  Maar ja da's ondertussen ook al wel twintig jaar geleden.

Ik weet niet hoor.  Ik zou toch niet echt gaan voor een chalet indien je daar niet volledig zeker van kan zijn ivm domiciliatie enzo.  Zeker en vast niet als je niet op hulp van buitenaf kan rekenen.

En wat als je de andere richting uitgaat met je zoektocht?  Aarschot en zo is toch al iets redelijker van prijs?  Als ik het mij goed herinner.

Ze zijn er hoor de betaalbare huizen.  Je moet enkel goed zoeken en geduld hebben.  Toch best eens bij de bank gaan horen,  Je weet nooit!

Alleszins veel succes met de zoektocht

Bewerkt door zzzaramia, 05 oktober 2011 - 17:18.

Geplaatste afbeelding

Atje
Atje
  • 413 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 05 oktober 2011 - 19:47

Ik heb zelf zo'n stuk grond liggen om een chalet op te zetten. Enkele jaren terug mocht je je domicilie er zetten maar sinds verleden jaar niet meer - de grond is dus sterk in waarde gezakt :cry: . Hoop voor jou dat je je domicilie er mag plaatsen, ook toekomst gericht nadenken, moest je hem ooit willen verkopen krijg je er mss een pak minder voor omdat het daartegen weekendzone is, ik heb het idee dan maar laten varen... Hoop voor jou alvast van niet... Veel succes alvast!

Geplaatste afbeelding

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#42 Geplaatst 05 oktober 2011 - 19:49

Fairness zei:

Mja... Anderzijds zijn ze bezig met de RUP. ALS die positief uitdraait dan hebben we een koopje gedaan want word het volwaardige bouwgrond...
We gaan straks eens langs die man. En i.v.m. een andere bestemming. Ik stelde er Wadse al zoveel voor maar hij is echt kieskeurig. Hij wil geen gesloten/halfopen bebouwing en verkiest rust. We kunnen zoiets zeker ook vinden, maar dan is het net dat dat we kunnen aflossen en er is bij ons dan geen ruimte voor verbouwing. Het is echt niet zo simpel zonder hulp :oops: . Moest er iemand zijn die zegt ok ga ervoor we zullen jullie wel steunen, ja da's een wereld van verschil. Er zijn ookal positieve evoluties geweest inzake zo'n gebieden en deze mensen hebben daar een koop gedaan. Wij kunnen tot een max van 900eur p/m aflossen (ik schat een bedrag van 175.000eur), daar vind je enkel kroten voor :( .

Ik snap wel dat je zo enthousiast bent dat je meer zoiets hebt van 'ja maar...', zo zou ik ook zijn denk ik!

Maar denk ook even aan 'wat als'. Als je een plan kan maken dat jullie kunnen gebruiken als het allemaal het slechtst gaat, en dat overzienbaar vinden, dan zou ik de stap wagen denk ik. Bv dat jullie het dan gaan verhuren ofzo, al weet ik niet zeker of daar daar echt markt voor is?

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 06 oktober 2011 - 08:46

Gisteren een zeer positief gesprek gehad met die mensen. Hij zit in het gemeentebestuur en is van heel veel op de hoogte. Was wel grappig. Komen daar toe (zonder eerst te bellen want we hadden geen tel nummer). Wij wat zenuwachtig want we gaan die mensen even storen... Doet er een vrouw open en we vragen naar haar man. Een super vriendelijke vrouw!! Kom binnen en zet jullie hij is efkes weg maar hij komt zo terug. Even mee gepraat en ze prate al haar mond voorbij :x . Het ziet ernaar uit dat het er woongebied gaat worden!!! Ze zegt tegen niemand zeggen want mijn man kan zen job verliezen. Ze hebben 2 stukken naast elkaar gekocht erop gebouwd en beide vergunt. Op het ene (Spaanse villa stijl) wonen ze al 17jaar. Heel mooi gedaan met een terras met bogen. Ze hebben dan later het stuk ernaast kunnen kopen omdat dat vrij kwam en hebben daar met snelbouw (net zoals wij het willen doen) een tweede gezet. Dat hebben ze voor de toekomst van hun dochter en momenteel is het nog niet helemaal af maar het gaf ons wel een goed beeld. Het plafond is echt hoog op de beneden verdieping en gelijk aan een gewone woning. Ze gaven ons ook tips om zo groot mogelijk te kunnen gaan en binnen de bouwvoorschriften te blijven. O.a. oversteek dak. Nu is het aan ons om via een architect een plan op te maken en dit dient dan gekeurd te worden, eens gekeurd kan je nog zaken aanpassen. Zo zou er geen vast trap mogen maar die steek je na de controle bij (zo doet iedereen het). in 2012 al zou de rup moeten rond zijn. Nu die man die zei dat er nog geen besluit was (al sprak zen vrouw zich voorbij) en die zei dat er 2 mogelijkheden waren. één zou zijn dat het omgezet word naar woongebied (officieel wonen toegestaan als je je aan de bouwvoorschriften houd en dan stijgt alles meteen met 1/3de in waarde) en het andere een uitsterving beleid. Met een uitsterving beleid mogen degene die er reeds woonde en hun domicilie staan hadden dit zo laten maar erfgename mogen er nooit hun domicilie zetten en erven dit als een weekendverblijf. Beide zijn gunstig. Het eerste natuurlijk super gunstig!!!! Maar zoals Ann hierboven zegt. Wil je er ooit uit dan verhuur je het. Er is altijd publiek voor!! Ik ken vele mensen die zoiets iets huurde en hun domicilie bij hun ouders lieten staan. Nu volgens die vrouw zou het dus woongebied worden... Is zo gezegd, maar we hebben het niet op papier dus blijven we van beide mogelijkheden uitgaan. Al kunnen we ons bij beiden neerleggen. Deze mensen bouwden het huis in snelbouw voor 25.000eur en deden hier 3maand over (ruwbouw) maar wel met elec voorziening maar bovenop dus niets geplakt. Ik denk dat we voor 60.000 dit moeten kunnen klaren. 60.000 en de vraagprijs is 85.000 + 8000 notariskosten en beschrijf. Dat maakt 153.000eur voor een nieuwbouw. Ik kan me dus voorstellen dat wanneer het effectief woongebied word je hier dadelijk 50.000 meer voor kan gaan vragen. Nu daar doen we het niet voor en daar gaan we zeker niet vanuit, het zou wel fantastisch zijn mochten we dit dan op een dag te horen krijgen :LOL: , zo niet dan mogen we er wel steeds blijven wonen. Straks gaan we langs andere mensen daar eens gaan die er nog maar pas één hebben gezet. Eens vragen welke voorschriften ze volgden en hoe ze hun indeling deden. Nog een kennis van ons heeft er één gezet (ander gebied maar onder zelfde voorwaarden) daar gaan we ook eens horen. Nu als we een bod doen en ze gaan akkoord dan hebben we nog 3maand de tijd om de beste bank te zoeken en plannen te maken met de architect. Deze kan dan een kostenraming maken en daarmee kunnen we dan naar de bank. Spannend!!!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#44 Geplaatst 06 oktober 2011 - 11:52

We zullen duimen op een goede afloop. :duim: :duim: :duim: :duim: :duim:

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 07 oktober 2011 - 22:35

Eerlijk gezegd, als het zo moet gaan (sjoemelen, trap bijsteken nadien, gissen wat het wordt: woongebied of uitstervingsbeleid, domicilie op een ander...) zou ik er niet aan beginnen.

Eigenlijk hoop je op de meest gunstige afloop. Maar welke garantie heb je daarop? Geen enkel, behalve dat de vrouw van iemand in het gemeentebestuur (wat betekent dat eigenlijk? een ambtenaar ofzo?) zegt dat het misschien woonzone wordt.

Ik zou het niet vertrouwen.