Spring naar inhoud

- - - - -

Chalet

• Log in om te reageren
49 reacties op dit onderwerp
Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 07 oktober 2011 - 22:41

Alicia zei:

Eerlijk gezegd, als het zo moet gaan (sjoemelen, trap bijsteken nadien, gissen wat het wordt: woongebied of uitstervingsbeleid, domicilie op een ander...) zou ik er niet aan beginnen.

Eigenlijk hoop je op de meest gunstige afloop. Maar welke garantie heb je daarop? Geen enkel, behalve dat de vrouw van iemand in het gemeentebestuur (wat betekent dat eigenlijk? een ambtenaar ofzo?) zegt dat het misschien woonzone wordt.

Ik zou het niet vertrouwen.

Da's helemaal waar. En de garantie heb je pas wanneer het officieel uitgesproken is en de prijs weer navenant zal zijn... We zijn ermee bezig maar willen meer zekerheid ;) . Nu domicilie blijft toegestaan voor kopers die het voor de uitspraak kopen. Als het woongebied word is trap toegestaan etc. Langs een kant gelijk, langs de andere.. wie niet waagt niet wint... Maar we willen ons eerst nog verder informeren. Even voor de duidelijkheid (want ik kan me voorstellen wat men zich voorstelt bij recreatiegebied). Dit zijn allen verzorgde gebouwen als huizen die er staan. Heel proper verzorgd. Goede baan, geen putten en niet diep de bossen in. Groot stukje grond en vooral rust en natuur. Dus het is wel het overwegen waard.

Bewerkt door Fairness, 07 oktober 2011 - 22:42.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#47 Geplaatst 07 oktober 2011 - 22:52

ook eens goed informeren indien je iets wilt afbreken of je geen afbraakvergunning nodig hebt .. soms zijn ze er heel streng op.

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 07 oktober 2011 - 22:52

Ik begrijp het wel hoor...

Maar een mens heeft de neiging om van de meest positieve uitkomst uit te gaan. En dat is gevaarlijk!

Bestudeer echt heel goed én heel geïnformeerd (uit OFFICIELE bron! niet één of andere ambtenaar die zelf voordeel heeft bij de ene of de andere beslissing)  het "worst case scenario".

Ik ken er niet genoeg van, maar ik weet dat er gebieden zijn waar je gewoon 'in stand' mag houden wat er is, en verder geen aanpassingen, verbeteringen mag doen.

Onderzoek het ERGSTE scenario. En beslis dan: ben je dan nog bereid je centen er in te steken?

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 07 oktober 2011 - 23:12

miranda zei:

ook eens goed informeren indien je iets wilt afbreken of je geen afbraakvergunning nodig hebt .. soms zijn ze er heel streng op.

Alicia zei:

Ik begrijp het wel hoor...

Maar een mens heeft de neiging om van de meest positieve uitkomst uit te gaan. En dat is gevaarlijk!

Bestudeer echt heel goed én heel geïnformeerd (uit OFFICIELE bron! niet één of andere ambtenaar die zelf voordeel heeft bij de ene of de andere beslissing)  het "worst case scenario".

Ik ken er niet genoeg van, maar ik weet dat er gebieden zijn waar je gewoon 'in stand' mag houden wat er is, en verder geen aanpassingen, verbeteringen mag doen.

Onderzoek het ERGSTE scenario. En beslis dan: ben je dan nog bereid je centen er in te steken?

Van de bouwvergunning ben ik zeker die heb ik in mijn handen. Ik heb de bouwvoorschriften. Er staat duidelijk in dat er mag gebouwd worden binnen die oppervlaktes. We zijn gisteren naar die pas gezette geweest en die man had zijn bouwaanvraag ingediend en een maand later de bevestiging gekregen. Ze vergaderen elke maand en kijken naar je plan en keuren dit. Op 3 maand stond die. Het is wel één uit hout en heeft het laten plaatsen. Maar je mag in baksteen, hout, kunstmateriaal bouwen. Da's nu eens iets waar ik 100% van ben want heb het hier in mijn handen. Van het feit dat ze nooit wegmoeten ben ik ook 100% zeker (heb ik ook in mijn handen de vergunning). Enkel niet van het fijt of het al dan niet woongebied/weekendgebied zal worden... In beide gevallen blijft je bouw staan hé. Wel erg belangrijk. Maar idd het risico dat je niet altijd je domicilie mag hebben is er :oops: . Momenteel mag je het zetten. Nu als het woongebied word dan moet je wel een soort boete betalen voor de jaren dat je domicilie er gestaan heeft (heeft te maken met het kadastraal inkomen waar je die tijd minder voor betaalde en niet eerlijk is t.o. andere inwoners). Het is idd een gok maar hoeveel is er te verliezen... Het is wikken en wegen. En vooral informeren.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 08 oktober 2011 - 09:29

miranda zei:

Jep inderdaad. Tot max. 100m2 heb je geen vergunning ofzo nodig als ik me niet vergis.