Spring naar inhoud

- - - - -

overstap naar biologisch

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 01 oktober 2011 - 19:41

Op zich ben ik een redelijke natuurfreak, en vind het schandalig hoe we met onze wereld omgaan..
Ik probeer te letten op de normale kleine dingetjes, zoals scheiden, zoveel mogelijk gebruiken, niks weggooien in de natuur, en natuurlijk thuis de verwarming 1 graadje lager en spaarlampen etc.

Al heel lang wilde ik ook op biologisch vlees overstappen ( groente en eieren etc koop ik meestal al zo), maar zoals iedereen weet hangt daar een behoorlijk prijskaartje aan. Aangezien mijn vriend een enorme carnivoor is, is dit gewoonweg niet te betalen (voor mij)

Vandaag zaten we in de auto naar Koblenz en plotseling hadden we het over de bio-industrie en mijn geweldige vent zei zomaar uit het niets: "nou schat als het voor jou zo belangrijk is dan maar 3 keer in de week vlees en dan biologisch"

Wat een enorme schat heb ik toch :love3:

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.912 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 01 oktober 2011 - 20:02

Hoe lief :d

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 01 oktober 2011 - 21:14

Super !

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 01 oktober 2011 - 21:39

haha ik ben helemaal blij... ik wilde het nooit echt aankaarten omdat ik weet hoe gek is op een stuk vlees elke dag. Hij vond het niet meer dan normaal om het nu zo te doen, hij heeft ooit in zijn studententijd 2 weken op een slachthuis gewerkt en blijkbaar heeft dat toch een grote indruk achter gelaten.

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 02 oktober 2011 - 02:01

Biologisch vlees is idd erg duur! Ik koop het wanneer iets in snelverkoop is en er 50% afgaat, anders betaal ik echt ontzettend veel en dat kan ik helaas als student nog niet betalen... Ik vind het schandalig dat het zo duur is, ze willen dan dat een mens milieubewuster leeft, maar ze hangen er ook een serieus prijskaartje aan vind ik persoonlijk...

Ik haal wel al mijn groenten en fruit bij de bioboer, dat is toch iets.

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 02 oktober 2011 - 05:47

Gij gelukzak! :LOL:
Wij eten ook meestal biologisch, ook bijna alles behalve vlees...
Ik eet totaal niets van vlees & vis dus m'n vriend wel, maar bio hoeft niet voor hem en verminderen van vlees zeker niet.... dus bij mij zal nog wel even duren eer ik hem zo ver krijg!
Ik hoop dat je vriend bij zijn beslissing blijft ;)
En proficiat met je prestatie!! :d

Mens'dom', dieren'rijk' :cattailwag

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 02 oktober 2011 - 08:05

TinekeM zei:

Gij gelukzak! :LOL:
Wij eten ook meestal biologisch, ook bijna alles behalve vlees...
Ik eet totaal niets van vlees & vis dus m'n vriend wel, maar bio hoeft niet voor hem en verminderen van vlees zeker niet.... dus bij mij zal nog wel even duren eer ik hem zo ver krijg!
Ik hoop dat je vriend bij zijn beslissing blijft ;)
En proficiat met je prestatie!! :d

Hem kennende wel, als hij maar niet elke dag sla kreeg ;)
gisteren me wel aangemeld bij "wakker dier" dan krijg je een mail waar op dat moment het biologisch vlees in de aanbieding is.

Bij de friture ging hij wel niet moeilijk doen, maar blij ben ik sowieso alle kleine beetjes helpen :loveshower: