Spring naar inhoud

- - - - -
Raga Muffin

heeft hier iemand een ragamuffin?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
JackieP
JackieP
  • 237 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 01 oktober 2011 - 20:36

Weet iemand waar je in Belgie of Nederland Ragamuffins kan kopen. Ik ken enkel de cattery 't Landthuys maar die zijn nog aan het opstarten.
Groetjes van Jackie

calaquendi
calaquendi
  • 746 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 01 oktober 2011 - 20:54

De eerste ( en enigste ?) in Frankrijk die Ragamuffins importeerde is er mee gestopt.  Ik weet niet of hij ooit kittens had, maar zijn Ragamuffin fokpoes is maar 3 jaar oud geworden.
Zijn Ragamuffin dekkater werd (nog net geen of ) maar 1 jaar oud.

De eerste Belgische familie die 2 Ragamuffins als huisdieren na een reis had mee gebracht naar België, hebben ook niet veel geluk gehad met hun Ragamuffins.

Als je graag solids of minks ziet met een Ragdoll karakter, dan zou ik veel eerder voor een non pointed Ragdoll kiezen uit lijnen die al enkele generaties lang op alles getest worden in Europa.

JackieP
JackieP
  • 237 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 01 oktober 2011 - 21:21

Ragamuffin of First Europe draait al langer mee als ik hun site mag geloven.
Ik ben gewoon geinteresseerd in beide rassen en vind het natuurlijk spijtig dat er zo'n dingen gebeuren.
Het is de schuld van Animal Planet HD dat ik verliefd geworden ben op de Ragdoll en de Ragamuffin.
Ik heb een HTK met diabetes en volgende maand komt er een seal lynx Ragdolletje bij. Het niet dominante en zachte karakter is voor mij van belang.

Bewerkt door JackieP, 01 oktober 2011 - 21:23.

Groetjes van Jackie

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#4 Geplaatst 01 oktober 2011 - 22:38

Tis altijd leuk natuurlijk als je iets heel mooi vind.Maar zou wel oppassen dat je geen kat in de zak koopt.Testen is bij dit ras niet gedaan terwijl het toch uit de ragdoll onstaan is dus ok daar zitten erfelijke gebreken in.Dat kan niet anders natuurlijk.Hoop dat je een gezond kitten vind

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 02 oktober 2011 - 00:57

heel veel succes naar je zoektocht ,heb die reportage ook gezien ,ze zijn nog aanhankelijker ,ik hou het toch bij mijn raggie's ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#6 Geplaatst 02 oktober 2011 - 01:01

marleen57 zei:

heel veel succes naar je zoektocht ,heb die reportage ook gezien ,ze zijn nog aanhankelijker ,ik hou het toch bij mijn raggie's ;)

Ze lijken aanhankelijker maar echt dat is niet zo.Ook bij de ragdolls zie je verschillen in karakters natuurlijk. Ik houd het ook liever bij mijn ragdolletjes hoor :d daar weet ik tenminste alles van ;)
Maar zovele mensen zovele meningen

JackieP
JackieP
  • 237 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 02 oktober 2011 - 01:08

Het lijkt me inderdaad onverstandig om geen testen te doen. In the code of ethics van de RAG zie ik enkel testen op Fel Leukemie en Fel Aids.
Groetjes van Jackie

JackieP
JackieP
  • 237 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 02 oktober 2011 - 01:20

lissy zei:

Ze lijken aanhankelijker maar echt dat is niet zo.Ook bij de ragdolls zie je verschillen in karakters natuurlijk. Ik houd het ook liever bij mijn ragdolletjes hoor :d daar weet ik tenminste alles van ;)
Maar zovele mensen zovele meningen

Ik denk dat beide soorten voor mij aanhankelijk genoeg zijn. Ik heb nog nooit echte schootkatten gehad en respecteer de zelfstandigheid van sommige katten. Ongeacht de raseigenschappen is elke kat een individu. Uiteraard zou ik ook wel eens graag een zeer aanhankelijk katje hebben.
Een kat kopen is echter nieuw voor mij en ik kan niet zeggen dat ik alles van mijn ragdolletje weet. Beide ouders zijn getest maar ze zijn nog zo jong dat dit zeker geen garantie is.
Groetjes van Jackie

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#9 Geplaatst 02 oktober 2011 - 12:22

JackieP zei:

Het lijkt me inderdaad onverstandig om geen testen te doen. In the code of ethics van de RAG zie ik enkel testen op Fel Leukemie en Fel Aids.

Bij de Ragdolls zitten net als in ieder anders ras/niet ras erfelijke gebreken zoals HCM en CIN. Dit zijn erfelijke dodelijke ziektes. Veel  fokkers(hoop ooit iedere fokker) zullen hierop jaarlijks testen bij officieele en deskundige arts.En dan nog DNA op het hcm gen wat bij de ragdoll is gevonden.
Dan de katten die hier aan lijden/hebben uit de fok te halen.Vandaar het heel belangrijk is om te testen
Felv en Fiv is al routine om dat elk jaar te doen.Dit omdat het geen erfelijke ziektes zijn maar wel overdraagbaar.

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#10 Geplaatst 02 oktober 2011 - 12:24

JackieP zei:

Ik denk dat beide soorten voor mij aanhankelijk genoeg zijn. Ik heb nog nooit echte schootkatten gehad en respecteer de zelfstandigheid van sommige katten. Ongeacht de raseigenschappen is elke kat een individu. Uiteraard zou ik ook wel eens graag een zeer aanhankelijk katje hebben.
Een kat kopen is echter nieuw voor mij en ik kan niet zeggen dat ik alles van mijn ragdolletje weet. Beide ouders zijn getest maar ze zijn nog zo jong dat dit zeker geen garantie is.

Je kunt vragen of de grootouders getest zijn en nog in leven zijn.Dat is dus weer een extra zekerheid.Maar het blijft altijd een levend wezen dat natuurlijk ziek kan worden aan niet erfelijke dingen.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Raga Muffin