Spring naar inhoud

- - - - -

Jestro doet raar??update niet zo goed!!

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 02 oktober 2011 - 21:51

sinds deze namiddag kan Jestro ( Beagle ) zijn evenwicht niet meer houden, loopt tegen alles aan en heeft geen controle over zijn bewegingen, heeft precies ook gezichtsverlies of mist dieptezicht.

We hebben struiken in onze tuin met overrijpe bessen aan, we dachten eerst hij heeft daar teveel van gegeten en is dronken.

Maar nu toch al een 5uur later kan hij niet alles inschatten en loopt overal tegenaan. bij zijn eten en bij het drinken lijkt het of hij moeite heeft om het te zien en zijn kopje is zowat schuin.

Vanmiddag toen we in de woonkamer zaten zagen we dat er een hond tegen de tuintafel was gelopen maar te laat om te zien wie het was. Nu denken wa dat het jestro moet geweest zijn en dat hij daardoor zo raar doet.

we beginnen ons zorgen te maken dat er iets aan de hand is in zijn kopje. Als het morgenvroeg moest erger zijn rij ik direct met hem naar de dierenkliniek. als het niet slechter is ga ik eerst werken en gaat de schoonmama een paar keer komen kijken. Mijn echtgenoot heeft de vroege shift maar als hij tegen 14U30 nog tegen dingen aanloopt en evenwichtsproblemen heeft gaan we toch naar de dierenkliniek met hem.

Was het maar waar dat hij gewoon dronken is van de rijpe bessen. Nu een beetje onrustig afwachten hoe hij morgenvroeg gaat zijn. Mocht hij morgenvroeg al slechter zijn om 5U gaat mijn echtgenoot me wakker maken.

Hopelijk is het niets ernstig (en kunnen we gewoon lachen nadien dat Jestro dronken is)

Bewerkt door Minneke, 04 oktober 2011 - 16:26.

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 02 oktober 2011 - 21:56

dierenarts bellen. en dan niet morgen, maar nu. Sterker nog, je had in mijn ogen direct naar de dierenarts moeten gaan.
Zelfs als het gaat om de bessen en het beestje is dronken, dan kan dat al snel leiden tot een alcoholvergiftiging.
Maar het lijkt mij eerder dat er hoofdletsel is. Wat er is gebeurd kun je alleen maar naar raden, maar alles wat niet binnen een half uur betert is een overleg met de da waard. Een dier dat opeens niet meer goed kan lopen en/of zien, dat is een spoedoverleg en in mijn ogen zelfs een spoedrit, naar de da.

Bewerkt door ginnie, 02 oktober 2011 - 21:56.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.912 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 02 oktober 2011 - 21:57

Het gaat om een hond al weet ik niet dat dat verschil uitmaakt

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 02 oktober 2011 - 21:58

Als ik in jou situatie zat had ik toch al even naar de dierenarts van wacht gebeld hebben om het verhaal even te doen... die beslissen dan aan de telefoon of het nodig is dat je meteen langskomt of dat je tot morgen kan wachten.

Het is wel heel abnormaal gedrag voor een hond en bij elke abnormaliteit in die mate bel ik meteen een dierenarts, éénder welke dag of welk uur.

Ik denk al gelijk aan beroerte, epilepsie, oorontsteking als mogelijke oorzaak en er kunnen nog veel andere oorzaken zijn... ik zou er toch niet te lang mee wachten om eerlijk te zijn.

Bewerkt door *bonnie*, 02 oktober 2011 - 21:59.

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 02 oktober 2011 - 21:59

ik zou ook niet wachten tot morgen en nu naar de dierenarts gaan.  Hopelijk is het niets ernstigs...
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 02 oktober 2011 - 21:59

Thundernimf zei:

Het gaat om een hond al weet ik niet dat dat verschil uitmaakt

maakt voor mij geen verschil (wel in mijn verhaal, had per ongeluk overal kat getypt, hoezo, voorgeprogrammeerd :oops: heb het aangepast)

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 02 oktober 2011 - 22:08

Ja zou ook direkt naar de da van wacht gegaan zijn, ofwel is het een hoofdletsel ofwel een vergiftiging. In beide gevallen moet je direkt erbij zijn anders zou het wel eens fataal kunnen aflopen.  

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 02 oktober 2011 - 22:31

Ik zou ook gaan... zo snel mogelijk, kan idd een hersenbloeding zijn! Ik hoop voor je dat het allemaal goed afloopt en duim hier ook voor... In de auto en racetten naar de eerst beste dierenarts bij je in de buurt

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 03 oktober 2011 - 08:49

en hoe is het momenteel ?  ben je naar de dierenarts geweest ?

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 03 oktober 2011 - 08:51

Ik wacht ook in spanning af.... ik hoop zo dat het goed met hem gaat!

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 04 oktober 2011 - 16:25

we zijn op jullie aanraden zondag direct naar de dierenkliniek gereden.
Het is niet zo goed met onze kleine jongen, hij heeft een attakske gemaakt blijkbaar zondag. de DA denkt dat doordat hij zijn evenwicht zal verloren hebben daardoor tegen de tuintafel is gevallen.

Hij heeft zondag een spuit gekregen om de symptomen vlugger te verdwijnen. Hij loopt nog heel wankel en heeft heel veel moeite met zijn orientatie. Hij meot terug een paar dingen aanleren zoals een klein pupje.
Hij is superlief en braaf en we hebben er veel geduld mee de arme lieverd kan er neit aan doen dat hij dit heeft voorgehad.
De da zei dat het na 2 dagen wel kon overzijn en alles terug normaal zou zijn. Hij kan ook een deel van zijn geheugen kwijt zijn Maar het kan nog terugkomen. We merken het heel goed, als hij snoepje laat vallen en hij draait zich even dan is hij direct vergeten waar het snoepje is.

Als het morgenavond nog niet over is met zijn evenwicht dan gaan we wel terug naar de dierenkliniek. Beter eens teveel dan afwachten. Heb am traantjes gelaten voor mijn kleine vriend.

Ben jullie heel dankbaar dat jullie zo vlug hebben gereageerd want ik had geen ervaring hiermee en wist echt niet dat het erstiger was.

Hoop nu volop dat hij er volledig mag herstellen en terug vlug met zijn broertje kan spelen.

Bewerkt door Minneke, 04 oktober 2011 - 16:35.

Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 04 oktober 2011 - 16:29

Hou hem maar goed in de gaten. Ik ook niet iemand die meteen naar de DA rent, maar in zo'n gevallen moet je erg voorzichtig zijn.
Ik hoop echt dat je schat zo snel mogelijk er weer bovenop komt ik duim voor je en jullie hondje

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#13 Geplaatst 04 oktober 2011 - 16:36

heel veel sterkte meid, dit moet niet makkelijk zijn. Hopelijk wordt hij terug de oude of kan hij toch nog een mooi leventje hebben ondanks enkele probleempjes.

Ik voel met je mee :hug:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 04 oktober 2011 - 18:06

Hopelijk is het van voorbijgaande aard, spoedig herstel :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#15 Geplaatst 04 oktober 2011 - 19:35

Goed dat je naar de da bent gegaan. Nu weet je wat er aan de hand is en wat je kunt doen om het hem zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Het is niet erg dat je niet wist dat het erger kon zijn dan je dacht, dat wil niemand denken. Gelukkig nam je de hulp die hier werd geboden aan en ben je meteen naar de da gegaan :)

Heel veel sterkte! Hopelijk kom je ventje er snel bovenop!

Geplaatste afbeelding