Spring naar inhoud

- - - - -
Vermist

enig idee katten opvang regio Ninove ?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_Melletje_*
Guest_Melletje_*

#1 Geplaatst 02 oktober 2011 - 23:17

Is er hier iemand die enig idee heeft waar in de buurt van Ninove gevonden katten worden opgevangen, ik vind er niks over terug.
Dus kan ik ook niet gaan kijken of onze Smokey erbij zou zijn.

Dierenasiel heb ik gebeld en daar zegden ze dat ze haast nooit gevonden katten binnen krijgen
maar er moet toch ergens een plaats voorzien zijn waar je gevonden katten kan naartoe brengen.

Bewerkt door Melletje, 03 oktober 2011 - 02:17.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 03 oktober 2011 - 07:42

Probeer eens een lokale dierenarts te bellen. Toen ik met Kita voor haar inentingen bij de DA ging, bracht de politie daar een gevonden kat binnen. of mss kan je een mailtje sturen met een foto erin.

Bewerkt door Lilia2055, 03 oktober 2011 - 07:43.

Geplaatste afbeelding

Guest_Melletje_*
Guest_Melletje_*

#3 Geplaatst 03 oktober 2011 - 09:31

Ik heb de politie Ninove net gebeld en die zijn vrij kort van stof, tja mevrouw een kat is een vrij dier hé, vroeg ik en als er dode katten zijn op de weg wordt dat dan niet bij gehouden a nee hé, honden komen we ophalen zenne ma ja katten zijn vrije dieren hé. Ik ben telleurgesteld.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 03 oktober 2011 - 09:41

Dat is ook maar stom. En ik ben van Lierde en de politie van zottegem deed dat dus wel. Ik vrees ervoor dat je dan alles gedaan hebt wat je kon doen. :(
Geplaatste afbeelding

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#5 Geplaatst 03 oktober 2011 - 11:56

Vraag het eventueel eens aan WEA... die heeft veel kennis van zulke dingen...

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 03 oktober 2011 - 12:08

ik heb ook al zitten denken. er is idd een asiel in ninove en ook in aalst. Beide hadden idd erg weinig katte ntoen ik daar was.
wat je ook kan doen is eens bellen naar de gemeente om te kijken of die een zwerfkattenbeleid hebben. Soms komen er ook wel eens tamme huiskatten in die kooien.

Bij het ruimen van kadavers langs de weg wordt er hier bij ons wel op een chip gecontroleerd. Vroeger deed men dat niet, maar ik heb dat eens gevraagd en sindsdien doet men dat wel. Dat heb ik toen ook aan de millieudienst van het dorp gevraagd.

een hond die los rondloopt valt op, een kat niet. en niet iedereen meldt nieuwe katten. vaak denkt men dat die wel gedumpt zijn.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#7 Geplaatst 03 oktober 2011 - 12:25

Verbaast me niet dat ze in Ninove geen katten binnenkrijgen eerlijk gezegd, dat durf je gewoon niet.

Normaal moet je een gevonden dier wettelijk aangeven bij de politie maar de meeste agenten weten dat zelf niet.

Ik heb destijds toen ik een kat heb gevonden zijn foto en beschrijving doorgestuurd naar Aalst, Ninove en Veeweyde en de dierenartsen in de buurt plus ik heb hem op verschillende websites geplaatst. Je hebt ook nog een asiel Sint-Hubertus in Assenede dacht ik.

Hopelijk vind je hem snel terug

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Vermist