Spring naar inhoud

- - - - -

2 katten in 1 transportbox meenemen naar de DA?

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 03 oktober 2011 - 06:44

Eind deze maand gaan Flora en Roosje samen voor hun vaccins naar de DA, momenteel hebben we  maar 1 vrij ruime transportbox, ik twijfel voor een tweede aan te schaffen of niet?

Ik moet er ook te voet naar toe naar de DA,en meestal hou ik de transportbox met mijn twee handen vast, hoe ik het zou doen met 2 transportboxen weet ik niet, eventueel in de dubbele kinderwagen , maar de wachtzaal van de DA is niet erg groot, dus ik vrees dat ik met de kinderwagen heel de wachtzaal zou in nemen....

Dus eigenlijk2 vragen, 1 kunnen, twee katten eventueel in 1 transportbox?
Indien niet, hoe kan ik dan best alleen de twee transporboxen vervoeren over de straat, ik moet niet ver, een 750m of max 1 km (alle schat ik he, wat ik ben in zo'n dingen niet goed)
Ik ga altijd alleen, voor verschillende redenen, de DA zit van 11-12 elke werkdag (en dan zijn de kids naar school en manlief werken), ze zit ook 's avonds, maar ja dan zijn de kinderen thuis en met 3 kinderen en man zit meteen de wachtruimte overvol + de stress nog eens voor de katten, dat er dan nog eens kinderen rond hen hangen...

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 03 oktober 2011 - 07:01

Als ik met 2 katten van klein formaat ga(+of- 4kg)zet ik ze alle 2 in dezelfde box.De da komt ook aan huis behalve voor de bloedstaaltjes.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 03 oktober 2011 - 07:17

Ik heb 2 aparte boxen gekocht, Simba is al groot en Lola groeit ook als kolen. Ik laat ze ook altijd tesamen vaccineren enz dus is wel nodig hier.
Natuurlijk wegen de 2 bakken veel maar ik probeer zo dicht mogelijk bij de da te parkeren en dan beetje sukkelen maar het gebeurt ook maar om de zoveel maanden dat ik het ervoor over heb en ze zitten toch comfortabeler he

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 03 oktober 2011 - 08:41

Bij mij gaan de twee katten in de zelfde transportbox hoor.
Maar da's algauw tien kilo dan he dus daar moet ik gelukkig geen kilometer mee stappen.
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 03 oktober 2011 - 08:47

Doe ik ook gewoon, en zoals je zegt binnen 10 minuten ben je daar, dus waarom niet. Misschien kom je binnenkort een goedkop 2e tegen, maar tot die tijd moet het geen probleem zijn

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 03 oktober 2011 - 09:16

Ik heb een tweede bijgekocht, ik kreeg ze niet in 1 box, Emiel met zijn groot formaat :LOL:

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 03 oktober 2011 - 09:18

Frances zei:

Ik heb een tweede bijgekocht, ik kreeg ze niet in 1 box, Emiel met zijn groot formaat :LOL:
:ha :ha :ha Chopin zit ook al bijna klem in de transportkoffer, nochtans is dat een vrij groot model O:)

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 03 oktober 2011 - 09:24

Kathleen zei:

:ha :ha :ha Chopin zit ook al bijna klem in de transportkoffer, nochtans is dat een vrij groot model O:)

:ha Ik heb ook zo'n groot model, maar echt Emiel neemt heel die bak in, Anaïs maar dik voor de helft... O:) Die monsterSK's hé ;)

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 03 oktober 2011 - 09:33

ok dus ik ga het deze keer proberen , lukt het niet goed, is er snel een tweede transportbox aangeschaft worden.  Roosje zou bijna 4 kg wegen en ons Flora 3,5 kg, dat is een 7,5 kg, in een stransport box (hmm ik ben even aan het twijfelen of ik de transporbox niet kan vastknopen met de draagdoek (waarmee in de kinderen draag) om mijn rug wat te sparen? Alleen opletten dat ze er geen haken in trekken met hun nagels natuurlijk en ik zal het nog altijd met mijn handen vasthouden hoor ;) maar dat is het gewicht niet enkel met mijn armen te dragen maar ook met mijn schouders, en rug....

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 03 oktober 2011 - 09:38

Oef, dat lijkt me wel een heel gewicht om zover te sleuren!
Ik zou dan toch opteren voor de kinderwagen!

Neem evt een fietsslot mee, en laat de kinderwagen buiten achter?

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#11 Geplaatst 03 oktober 2011 - 09:40

Hier zitten ze tot nu toe nog samen in de draagtas!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 03 oktober 2011 - 11:12

Ik doe ze altijd apart in de reisboxen voor alle veiligheid.

leentje83
leentje83
  • 335 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 03 oktober 2011 - 12:45

Hier zitten ze er ook altijd samen in,  ik heb een grote draagzak gekocht en tot nog toe lukt dit heel goed :d

Guest_poezemie_*
Guest_poezemie_*

#14 Geplaatst 03 oktober 2011 - 15:52

Als ze mekaar gewend zijn en goed kunnen opschieten met elkaar dan denk ik dat dit kan lukken,hou er natuurlijk wel rekening mee dat het nu wel eenorm warm weer is he en dat ze het mischien te warm zouden gaan krijgen met twee bij mekaar.
Ook de stres van de rit in de auto maakt dat de poezen zowiezo al vlugger gaan ademen en dus warm krijgen van hun op te jagen.
Ik doe dit persoonlijk nooit met 2 in een kooi of het moet natuurlijk zijn dat het hele klijne kittens zijn,dan wel.Ik vraag altijd een paar kooien aan de dierenarts als ik mijn poezels moet laten inenten of zo,dit is geen probleem voor haar.