Spring naar inhoud

- - - - -

3e poes: kater of kattin?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_Olivia87_*
Guest_Olivia87_*

#1 Geplaatst 03 oktober 2011 - 09:57

Hoi iedereen,

Ik heb een kattin van 2.5 jaar en een katertje van 1.5. Ons katertje is een echte speelvogel maar de kattin wil het liefste met rust gelaten worden. M.a.w. ze vinden elkaar best vervelend 8)

Nu zijn we aan het overwegen om er een derde katje bij te nemen, liefst ook een speelvogeltje. Maar wat is dan “het beste”, een katertje of een kattin?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?  

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 03 oktober 2011 - 11:10

er komt nu als 3e katje een katertje. hier thuis dezelfde leeftijden als bij jou ;)

poezen zijn wat "kattiger" naar anderen toe. katers zijn meer knuffelig en rustiger als ze gecastreerd zijn. maar das mijn mening natuurlijk.

je moet natuurlijk naar het karakter ook kijken. Mss vind je wel een heel speels poesje uit het ene nestje en een lui katertje, of omgekeerd. Je weet nooit wat je tegenkomt bij de poezels. ook zijn ze als kitten zoieso speels, dus mss wat verder kijken ook dan enkel speels? nieuwsgierig, zelfstandig...

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 03 oktober 2011 - 14:31

hier heb ik een kater van 9 jaar daarbij kwam een kattin van 3 jaar (6 maand toen ze hier kwam) en nu is er een tweede kattin (kittenbritje) de eerste kattin is geen echte knuffelkont maar ik kan niet zeggen dat het niet goed gaat tussen alle drie.. dus ik denk dat het niet veel uitmaakt als hun karakters beetje matchen bij elkaar....het britje is daarentegen alsook de kater twee knuffelbeestjes.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 04 oktober 2011 - 00:11

Olivia87 zei:

Hoi iedereen,

Ik heb een kattin van 2.5 jaar en een katertje van 1.5. Ons katertje is een echte speelvogel maar de kattin wil het liefste met rust gelaten worden. M.a.w. ze vinden elkaar best vervelend 8)

Nu zijn we aan het overwegen om er een derde katje bij te nemen, liefst ook een speelvogeltje. Maar wat is dan “het beste”, een katertje of een kattin?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?  

Ik heb er geen ervaring mee, maar zit in precies dezelfde situatie als jij. Hier ook een kattin van ruim 2 en een kater van net 1 jaar. Kattin vind kater ook niet leuk en wilt het liefst met rust gelaten worden...maja daar denk de kater anders over, dus dat zorgt regelmatig voor ruzie tussen ze. Dus in de toekomst wil ik er ook graag een kat bij, maar kan nu gewoon nog niet. Ik weet niet wat het beste is, maar mijn kater vind iedereen en alles leuk en de kattin is zoals biekevs zei wat kattiger. Mijn vader heeft 4 katers van verschillende leeftijden en ze kunnen prima met elkaar overweg (uiteraard onderling soms wat ruzies, maar dat komt voor in de beste families :) )
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 04 oktober 2011 - 15:24

Het geslacht lijkt me niet zo direct belangrijk. Ik zou gewoon kijken naar het karakter.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Olivia87_*
Guest_Olivia87_*

#6 Geplaatst 06 oktober 2011 - 09:45

Bedankt voor de reacties.

Het karakter van de toekomstige huisgenoot zal idd belangrijk zijn.

@chanatas: grappig dat we in dezelfde situatie zitten! Ons katertje is echt zooo schattig, hij holt steeds achter ons aan en kruipt steeds op je schoot (of in je nek!) en maar knorren en spinnen. Onze kattin houdt er zeker en vast ook van om geknuffeld te worden, maar vanaf het moment dat katertje in het zicht is, loopt ze weg. Ook als de kater gewoon maar langsloopt, probeert ze hem een tik te geven of blaast ze ernaar (ook al geeft ie haar eigenlijk geen aandacht). Achja, het zal misschien nog wel beteren met ouder worden?

OF dus met een derde speelvogeltje erbij. Dat zal sowieso pas zijn voor eind december, dan ben ik 2 weekjes thuis. We zien nog wel, voorlopig moeten ze het nog maar even volhouden zo ;)

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 06 oktober 2011 - 23:30

Olivia87 zei:

Bedankt voor de reacties.

Het karakter van de toekomstige huisgenoot zal idd belangrijk zijn.

@chanatas: grappig dat we in dezelfde situatie zitten! Ons katertje is echt zooo schattig, hij holt steeds achter ons aan en kruipt steeds op je schoot (of in je nek!) en maar knorren en spinnen. Onze kattin houdt er zeker en vast ook van om geknuffeld te worden, maar vanaf het moment dat katertje in het zicht is, loopt ze weg. Ook als de kater gewoon maar langsloopt, probeert ze hem een tik te geven of blaast ze ernaar (ook al geeft ie haar eigenlijk geen aandacht). Achja, het zal misschien nog wel beteren met ouder worden? OF dus met een derde speelvogeltje erbij. Dat zal sowieso pas zijn voor eind december, dan ben ik 2 weekjes thuis. We zien nog wel, voorlopig moeten ze het nog maar even volhouden zo ;)
Echt ongelofelijk precies alsof je mijn katten beschrijft. Mijn kater is ook super schattig, hij is een beetje een sukkeltje/kluns, maar dat maakt hem ook heel schattig en nog echt een baby'tje...zo zie ik hem dus ook haha. Hij houdt ook van aandacht en lekker knuffelen en op je schoot liggen. Alleen spinnen en knorren komt niet in zijn woordenboek voor :d Heb ik hem echt nog nooit horen doen, best gek...maar hij geniet altijd wel. Balou houdt ook wel van aandacht, maar op een andere manier....ze is wat meer op zichzelf en heeft gewoon dagen er tussen zitten dat je haar bijna niet ziet(buitenkat), maar ook dagen dat ze alleen maar aandacht wilt. Maar indd als ze op schoot of op de bank ligt en de kater loopt er langs en ze ziet het dan begint ze meteen de blazen/grommen of uit te halen...zelfs als mn kater neit naar haar kijkt. Af en toe denk ik echt Balou dramaqueen, stel je niet zo aan haha...Mn katertje kan een pestkop zijn, maar hij bedoelt het allemaal niet verkeerd...wilt gewoon alleen maar vriendjes zijn!! Ik heb ook nog de hoop dat het betert naar mate ze ouder worden en volwassener worden...maar hetzelfde bij mannen zal ook wel voor katers gelden, die worden nooit volwassen whahaha :d Nee maar gelukkig vliegen ze elkaar niet continu in de haren, want dan was het wel echt een groot probleem...moet er ook niet aan denken 1 van de 2 weg te moeten doen.

Geplaatste afbeelding

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 07 oktober 2011 - 22:49

Ik denk dat het in jouw geval niet zoveel uitmaakt. over dat kattinen kattiger zijn kan ik niks zeggen ik heb 2 vrouwen en die zijn echt super lief en aanhankelijk.
en kijk inderdaad wel dat je 3e katje ook van spelen en drukte maken houd!
succes! :geluk: :geluk:

Guest_Brackie_*
Guest_Brackie_*

#9 Geplaatst 07 oktober 2011 - 23:31

Wij willen ook dolgraag een 3° katje in huis nemen, maar we durven niet. Onze 2 Britjes komen zo goed overeen met elkaar, ze doen echt alles tesamen dat het misschien zonde zou zijn om er een voor hen ongewenst indringertje bij te halen?
Maar telkens als ik hier foto's zie van aangeboden kittens, smelt ik weer weg en begin opnieuw erg te twijfelen.... Vreselijk dilemma!