Spring naar inhoud

- - - - -

Wandelen met je kat

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_Charlotte_*
Guest_Charlotte_*

#1 Geplaatst 16 februari 2009 - 11:41

Hallo,

Ik woon sinds kort samen met mijn vriend op een appartement. We zouden allebei graag een kat houden maar ik wil dan wel dat ik met hem of haar naar buiten kan gaan wandelen, zodat hij/zij toch wat buitenlucht binnenkrijgt. Toen ik nog thuis woonde hadden we op welk gegeven moment dan ook zeker drie katten, maar we woonden wel op het platteland dus van wandelen met onze katten is nooit sprake geweest, ze hadden volledige vrijheid.

Kortom, ik weet zo ongeveer alles op het gebied van katten behalve wanneer het gaat over wandelen. Wie heeft wel ervaring met het wandelen met katten en  kan mij in dit verband helpen, hoe leer je ze het aan en wanneer mag je ermee beginnen?

Bedankt voor jullie hulp!!!

Charlotte

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 16 februari 2009 - 11:48

Ik zou er toch redelijk vroeg mee beginnen om het tuigje in huis aan te doen zodat ze zeker eraan kan wennen. Natuurlijk niet de hele dag. Neem ook een tuigje rond de buik en niet rond de hals want die zijn niet zo veilig en tevens gevaarlijk.
Ik zou ermee gaan wandelen rond de leeftijd van 5 maanden, natuurlijk mag het ook eerder dat hangt af hoe de kat reageert natuurlijk.
Ik zou het toch kalmpjes aan doen en haar lekker laten wennen buiten op een rustige plek. Veel wandelgenot met de poes. :catwalk :catwalk2

Guest_Charlotte_*
Guest_Charlotte_*

#3 Geplaatst 16 februari 2009 - 11:54

We wonen vlakbij het stadspark en daar hebben we dus plaats in overvloed om rustig te gaan wandelen. Ik zou inderdaad ook een tuigje nemen dat ook rond het lijfje vastzit want anders wurmen ze er zich toch uit ;-)

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 16 februari 2009 - 12:02

Met Babette ging ik vroeger regelmatig wandelen...
Ze kon het dan ook van de eerste keer
P4110012.jpg

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 16 februari 2009 - 13:34

Als je een terras hebt, kan je het afmaken dat je kat daar ook opkan.

Geplaatste afbeelding

Guest_Charlotte_*
Guest_Charlotte_*

#6 Geplaatst 16 februari 2009 - 14:41

We hebben een terasje, zeker niet groot genoeg om voldoende plaats te bieden aan een kat. Aangezien ik toch maar een straat verwijderd woon van het park ga ik dan liever met hem of haar daarheen.

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#7 Geplaatst 16 februari 2009 - 14:43

Veel succes met de wandeling!

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 16 februari 2009 - 16:15

ik ga niet wandelen met mijn katten

maar in de zomer mogen ze met hun tuigjes mee in de tuin onder toezicht

vooral de gewenning aan het tuigje is belangrijk

Guest_Britt_*
Guest_Britt_*

#9 Geplaatst 17 februari 2009 - 21:25

Zeepje heeft ook zo'n tuigje voor rond haar borst. ze heeft het zich nooit aangetrokken of ze het nu aanhad of niet.
met het tuigje mag ze op terras, ik ben anders bang dat ze eraf gaat springen
(ze kan op het dak van de garage als ze dat wil)

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#10 Geplaatst 19 februari 2009 - 02:01

Ik heb wel eens geprobeerd met Luca maar die doet als hij zijn tuigje aanheeft precies alsof hij niet meer kan lopen. Zo lukt dat dus niet :)

Guest_Lieke_*
Guest_Lieke_*

#11 Geplaatst 22 februari 2009 - 20:33

Ik vraag me af of je het je katten nog geleerd krijgt als deze al volwassen zijn? Ik heb namelijk een tuigje voor beide men poezeltjes, maar ze zijn nu bijna een jaar en ik heb het ze nog steeds niet aangeleerd... Kan je een kat het op elke leeftijd aangeleerd krijgen?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 23 februari 2009 - 13:13

Ik denk wel dat je het ook aan een oudere poes kan aanleren, alleen zal dat wat meer tijd en geduld vragen om aan het tuigje te wennen
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag