Spring naar inhoud

- - - - -

Te warm?

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_sluca_*
Guest_sluca_*

#1 Geplaatst 28 juni 2009 - 04:52

Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk maar een kort vraagje hoor.
Wij hebben twee katjes en die blijven altijd binnen, maar wij wonen op een appartement.
En met dit weer kan het hierbinnen toch wel serieus opwarmen.
Nu vraag ik mij dus af of katten snel te warm hebben, en als ze te warm hebben, of ik daar dan iets kan tegen doen?

Bedankt!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 28 juni 2009 - 08:55

Een kat kun je afkoelen door de voetjes en de oortjes nat te maken.

Je kunt bijvoorbeeld een vochtige handdoek op de grond leggen (als je geen tapijt hebt dan) dan kunnen ze daarop lopen of liggen als ze willen.

Een bak met water neerzetten (in de badkamer bijvoorbeeld) met ijsblokjes erin en/of wat speeltjes. Dan gaan ze daarmee spelen en dat koelt ze ook wat af.

Wij leggen hier nog wel eens ijsblokjes gewoon op de grond. We hebben plavuizen overal, dus dat vinden ze best nog leuk! dat kun je lekker over de grond heen meppen :LOL:
Alleen dan wel oppassen waar je loopt, het is koud, nat en glad voor mensenvoetjes!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#3 Geplaatst 28 juni 2009 - 08:58

Bij ons boven is het héééél warm, ik zet een ventilator boven en alle poezen kwamen er voor zitten :) dus daar waren ze heel tevreden mee. Ijsblokjes vinden ze hier ook leuk.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 28 juni 2009 - 13:27

Ik heb altijd wel een koele plaats in huis, en met dit warme weer gaan ze liever daar liggen dan in de living of zo. In de veranda hebben we airco, dus daar is het ook goed van T°.
Wat ik ook wel eens geef is een ijsblokje van Yoghurt, hebben ze een lekker fris snoepje :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 29 juni 2009 - 14:48

Ze zoeken zeker wel het koelste plekje uit hoor.
Maar ze zelf wat verfrissing geven dmv een bakje met ijsblokjes en zo is heel goed

Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#6 Geplaatst 29 juni 2009 - 14:52

tja, hier zoeken ze ook de koelste plekjes uit hoor! nu zitten ze lekker in hun ren! die staat nu nog in de schaduw en een verkoelend briesje doet wonderen! ook met mij! :LOL: :LOL:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#7 Geplaatst 29 juni 2009 - 15:06

Hier liggen ze op de grond.
Maar een kat ervaart de temperatuur pas als TE warm als het 52°C is. Zo ver moet het natuurlijk niet komen voor je er iets aan doet.
Voldoende fris water is al heel goed. In een drinkfontein is altijd fris water.

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 29 juni 2009 - 21:28

Hier zitten ze nu ook buiten van de 'iets' frissere lucht te genieten :LOL:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 29 juni 2009 - 21:39

hier liggen ze vaak op de grond nu , niet in een bolletje maar languit en staan aan de vensterramen als ze niet buiten kunnen
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 30 juni 2009 - 13:20

Ik had gisteren wat ijblokjes in hetbakje aan de cat-it (met bol) gedaan, en ze hebben weer heel wat fun gehad :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#11 Geplaatst 01 juli 2009 - 13:37

bij ons is het 29 graden binnen, en Hobbes koos het fleece dekentje om op te liggen :o

Guest_Carooke_*
Guest_Carooke_*

#12 Geplaatst 01 juli 2009 - 13:41

Een paar van mijn katten (vooral de siamees) hebben blijkbaar graag warm, die gaan gewoon in de zon liggen bij dat weer nu, achter glas dan nog.
Als ik ze wegneem en ergens anders leg, gaan ze daar gewoon terug liggen.

jannanas
jannanas
  • 1.081 berichten

#13 Geplaatst 01 juli 2009 - 15:41

Lies zei:

Hier liggen ze op de grond.
Maar een kat ervaart de temperatuur pas als TE warm als het 52°C is. Zo ver moet het natuurlijk niet komen voor je er iets aan doet.
Voldoende fris water is al heel goed. In een drinkfontein is altijd fris water.

Hoe weet jij dat?
Mij lijkt dat een kat het te warm heeft al ze begint te hijgen ofzo.
Groetjes! Janna, Nanno :catlick en Ræzir :catlick
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#14 Geplaatst 01 juli 2009 - 16:04

jannanas zei:

Hoe weet jij dat?
Mij lijkt dat een kat het te warm heeft al ze begint te hijgen ofzo.

Van bij cat shelter, ik heb mij over Mirl ook zorgen gemaakt, het wordt heel warm in het appartement. Ze wisten mij te vertellen dat ik mij geen zorgen moest maken, pas als het 52° is binnen.
Bij mensen is dit 42°.

Maar fris drinkwater en wat tocht doet wonderen hier.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#15 Geplaatst 01 juli 2009 - 16:35

Hier zoeken ze de donkere koele hoekjes op. soms genieten ze er zelfs van om in het zonnetje te liggen.