Spring naar inhoud

- - - - -

Met kat naar klasje, hoe pak ik dat aan?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_Femmieke_*
Guest_Femmieke_*

#1 Geplaatst 03 oktober 2011 - 14:45

Hey allemaal,

Sorry, ik wist niet in welk hoekje dit moest staan, verplaats maar indien nodig. :)

Noortje zit momenteel in het kleuterklasje en deze week hebben ze het over huisdieren. Ze mochten zelf een huisdier meenemen dus woensdagmorgen ga ik met Pablo naar haar klasje. Nu een vraagje... Hoe pak ik dat het beste aan? Pablo is een erg sociale kat en super met kinderen, daarom dat mijn keuze op hem viel. De andere twee hebben gewoon nog meer stress. Zou ik speeltjes meenemen met daar wat catnip op? Snoepjes meenemen lijkt me niet zo een erg goed idee (hij geeft nogal vlug over).
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Ik vind het echt wel spannend, zowel voor Pablo als voor Noortje. :LOL: Ik neem zeker mijn fototoestel mee en dan toon ik de foto's hier uiteraard!

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 03 oktober 2011 - 15:26

Ik zou zijn favoriete speeltje(s) meenemen en als hij vlug overgeeft is het inderdaad niet handig om snoepjes of eten aan hem te geven, want hij zal gerust wat stress ervaren...toch veel kids en een andere omgeving...dus kans op overgeven is dan toch groter.  Verder zou ik heb niet zo goed weten, in zijn reismand misschien een dekentje neerleggen met zijn geur erop?

In iedergeval heel veel succes en ben benieuwd naar de foto's en de ervaring van de kat woensdag :d
Geplaatste afbeelding

Guest_Femmieke_*
Guest_Femmieke_*

#3 Geplaatst 03 oktober 2011 - 15:33

Ok, dan ga ik 'dikke muis' meenemen en zijn favoriete kerstdekentje. :oops:

Ik vind het eigenlijk ook wel spannend. :x

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#4 Geplaatst 06 oktober 2011 - 08:38

kheb dat ook een keer gedaan met thor , nu het was een klein klasje en hij werd daar verwent en vond het zelf leuk zei de juf nadien , hij lag vanboven op de bankjes en spinde dat heel de klas het kon horen
bij thor was het een ganse dag
steelde de balpennen van de bank en gommetjes die lekker ruiken
khad ook een kattebak meegegeven en eten en drinken
eten heeft hij niet gedaan , maar wel als ze de brokjes gaven uit hun hand
hier was het een positieve ervaring , met mila ging ik dit nooit gedaan hebben , thor is geen stresskat

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#5 Geplaatst 08 oktober 2011 - 09:51

Ik heb het een keer met Lisa gedaan, aan een tuigje, en ze vond al die aandacht heerlijk! maar je moet dus wel een makkelijke kat hebben, ik heb geen speeltjes meegenomen hoor.

Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#6 Geplaatst 09 oktober 2011 - 13:34

heb ook eens mijn poes meegenomen naar de klas
ik heb ze eerst wat laten wennen in haar transportbakje en uitgelegd aan de kinderen dat ze voorzichtig moeten zijn
ik had ook haar lievelingsspeeltje mee, kattenbak, eten en drinken
mag je erbij blijven of niet?
dat maakt ook wel uit of ze iemand bekends bij hen hebben

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 09 oktober 2011 - 21:04

Mogen ze dan allemaal een huisdier meenemen? Gaat dat wel goed, als meerderen een kat of hond of cavia of wat dan ook meebrengen?