Spring naar inhoud

- - - - -

Speelbord Cat Activity Fun Board

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 03 oktober 2011 - 17:51

Ik heb dit bord gekocht voor onze poezels. Maar, ze schijnen niet te snappen wat ze moeten doen O:)
Hoe lang duurde het voor jullie katten doorhadden wat ze moesten doen?

Bijgevoegde thumbnails

• 113460_trixie_funboard2_05_2011_6[1].jpg

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 03 oktober 2011 - 18:15

Toen ik er snoepjes in legde keek toulouse er niet naar om maar toen ben ik gestart met er brokken in te strooien (andere dan in de eetkom) en sindsdien vindt ze het bord erg leuk en gebruikt ze het elke dag meerdere malen, dus ik zou een beetje varieren met wat je erin strooit ;)

Geplaatste afbeelding

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 04 oktober 2011 - 10:47

Ik had gisteren de brokkenkommetjes weggedaan en de brokjes erin gestrooid.
Vanmorgen= 2 superuitgehongerde katten en nog evenveel brokjes op het bord. Mimi is er precies wat bang van (Mimi houdt helemaal niet van veranderingen) en het probleem met Chopin is dat zijn pootjes veel te dik zijn om ertussen te peuteren.
Dus, ik vrees dat het een onzinnige aankoop was :(
Iemand een bord over kopen 24 uur oud ;)
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 04 oktober 2011 - 10:50

Probeer eerst het eten enkel aan de kant te strooien (waar ze gemakkelijk aankunnen). Doe hen voor hoe ze aan het eten kunnen geraken ;) .

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#5 Geplaatst 04 oktober 2011 - 10:57

Hier hadden de katjes het snel door, alleen Lilo niet. We hebben haar na een tijd geholpen. :ha Even pootje vastnemen en met haar pootje gaan vissen achter de brokjes. En toen kon ze het ineens wel. (En nu vist ze zelfs haar brokken uit haar gewone eetkommetjes. :roll: )

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 04 oktober 2011 - 11:10

Maar Chopin wil wel, maar zijn poten zijn te dik, hij geraakt pet zijn pootjes niet tussen die spulletjes en in die potjes
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 04 oktober 2011 - 11:17

Kathleen zei:

Ik had gisteren de brokkenkommetjes weggedaan en de brokjes erin gestrooid.
Vanmorgen= 2 superuitgehongerde katten en nog evenveel brokjes op het bord. Mimi is er precies wat bang van (Mimi houdt helemaal niet van veranderingen) en het probleem met Chopin is dat zijn pootjes veel te dik zijn om ertussen te peuteren.
Dus, ik vrees dat het een onzinnige aankoop was :(
Iemand een bord over kopen 24 uur oud ;)

hier gebruiken ze het liefst en het vaakst de verhoging waar je brokjes in kunt doen.
tussen die pinnen scharrelen doen ze niet want dat duurt te lang eer ze de brokjes in hun mondje hebben O:)
In het begin gebruikten ze de bokaaltjes niet, nu wel, ze vissen er best graag uit en het lukt hen nog aardig ook (in het begin kregen ze de brokjes niet te pakken)
tussen die gebogen lijnen vissen ze ook vrij graag, gaat ook lekker snel.
begin anders eens met de verhoging? daar kan chopin gewoon uit eten zonder de pootjes te gebruiken, wie weet doet mimi hem gewoon na als ze ziet hoe makkelijk brokjes op hoogte te pakken zijn?
ik zou er hun lievelingsbrokjes indoen, en toch nog effe afwachten, wie weet slaat het toch aan?
Moet wel zeggen dat mijn beestjes meteen doorhadden wat ze moesten doen, ze gebruiken het board dagelijks (samen met de foodmaze en de pipolino) en als het board leeg is komen ze rond onze benen draaien voor meer :lachen:
Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#8 Geplaatst 04 oktober 2011 - 13:11

Ik heb deze ook. Vanaf moment dat hij stond en ik er wat in deed snapte ze het al hoor. Ze vinden het geweldig
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 04 oktober 2011 - 13:12

Hier maakten ze er ook direct gebruik van. De pinnetjes vinden ze ook wel het moeilijkst, die brokjes blijven meestal liggen O:) , maar de andere onderdelen gebruiken ze vlotjes
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 04 oktober 2011 - 14:20

Bailey had het meteen door wat ze moest doen. Sommige dingen zijn wel moeilijker met haar dikke poten, maar alle brokjes (waar ze ook liggen) moeten van haar op zijn :)

De katten van m'n ouders keken er maar "dom" naar & hadden geen idee wat ze moesten doen. De ene kat zal wel slimmer zijn dan de andere :lachen:

(Maar ik denk dat je ze het wel kan aanleren ;) )

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 04 oktober 2011 - 14:23

Kouichi probeert het ook maar hij heeft nog niet helemaal door dat een brokje er eerst uit moet zijn voor hij het met zijn mond kan pakken :lachen:
Hier liggen er vrij grote brokken in, siamese brokken van RC, das makkelijker alhoewel Toulouse er ook de kleinste brokjes makkelijk uitvist, ben ook eens aan het denken voor de food maze, lijkt me ook een leuk ding ^^

Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#12 Geplaatst 04 oktober 2011 - 15:01

Odin snapt het iets tè goed O:)

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 04 oktober 2011 - 15:45

't is niet van ni snappen. Chopin zijn poten zijn gewoon te dik :lachen: :lachen:
Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#14 Geplaatst 04 oktober 2011 - 16:01

MarieDufoor zei:

hier gebruiken ze het liefst en het vaakst de verhoging waar je brokjes in kunt doen.
tussen die pinnen scharrelen doen ze niet want dat duurt te lang eer ze de brokjes in hun mondje hebben O:)
In het begin gebruikten ze de bokaaltjes niet, nu wel, ze vissen er best graag uit en het lukt hen nog aardig ook (in het begin kregen ze de brokjes niet te pakken)
tussen die gebogen lijnen vissen ze ook vrij graag, gaat ook lekker snel.
begin anders eens met de verhoging? daar kan chopin gewoon uit eten zonder de pootjes te gebruiken, wie weet doet mimi hem gewoon na als ze ziet hoe makkelijk brokjes op hoogte te pakken zijn?
ik zou er hun lievelingsbrokjes indoen, en toch nog effe afwachten, wie weet slaat het toch aan?
Moet wel zeggen dat mijn beestjes meteen doorhadden wat ze moesten doen, ze gebruiken het board dagelijks (samen met de foodmaze en de pipolino) en als het board leeg is komen ze rond onze benen draaien voor meer :lachen:

Die verhoogjes dienen eigenlijk niet om brokjes of snoepjes in te leggen. Maar om drinken (water) in te doen.
Je kan er natuurlijk ook snoepjes in leggen, maar water vinden ze ook leuk.

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 04 oktober 2011 - 18:13

wij doen er hier ook brokjes in hoor! werkt prima.  :love3: Niet iedere kat vind de pinnetjes een probleem: :LOL: Aisha houd haar brokjes vast en roest haar poot overal langs..... slimme meid want de andere kijken nogsteeds verbaasd! :s
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !