Spring naar inhoud

- - - - -

zoooo schattig

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#1 Geplaatst 03 oktober 2011 - 19:57

We hebben een tijd geleden 4 jasjes voor de poezels gekocht in de USA (omdat we ze s winters willen laten buiten kunnen gaan) maar we betaalden ons blauw aan verzendkosten (meer dan 100 euro terwijl de jasjes zelf ocharme tussen de 6 en 10 euro kostten ).
2 van de jasjes pasten dan nog niet, oma is haar best aan t doen om er toch nog iets van te maken en ze is vorige week komen passen en hopelijk gaat onze Ramses die jasjes toch kunnen aandoen.
De andere twee jasjes zijn goed voor onze yoshi en diddl, juist thor heeft er nog geen geen
Hieronder foto's van de 2 passende jasjes (omdat ze zo schattig zijn)

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Nu moest halve trouwboek gisteren mijn stofzuiger naar de maak doen en om een nieuwe koptelefoon gaan en ik had hem gevraagd om ook even binnen te springen in een dierenwinkel om te kijken naar het aanbod van jasjes, niks kopen, gewoon eens kijken, zodat we wisten wat het aanbod was en wat het kostte en ik daarna kon vergelijken met andere winkels en andere prijzen.
Ik kon zelf niet mee omdat diddl had overgegeven en ik wou hem niet alleen laten.
Halve trouwboek ging dus op weg en ik krijg na een tijdje telefoon van hem.
Of ik hem de maten kan opgeven van de poezels want hij wil me verrassen...
Ik dan maar snel aan de slag met lintmeter en 4 onwillige poezels  crazy_sm
Een halfuur later staat halve trouwboek hier met zijn verrassing

een jasje in 2 verschillende maten
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

een truitje om te passen
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

nog een jasje
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

de winkel waar hij ze gekocht had ging binnen het halfuur sluiten dus we moesten in sneltempo passen.
Het witte jasje bleek alleen maar goed te zijn voor yoshi, de andere 4 hadden een grotere maat nodig.
Het blauwe truitje was een maat te klein voor iedereen
Het zwarte jasje zat gelukkig goed

halve trouwboek dus terug in de auto gesprongen en naar de winkel gereden
Ik naar de winkel gebeld en heel lief gevraagd of ze eventueel iets langer wilden openblijven en jawel dat wilden ze doen.
De uiteindelijke buit is dus dit geworden (er staat 1 blauw truitje te kort op, in de haast was halve trouwboek eentje vergeten meebrengen voor diddl maar daar is hij vandaag nog omgereden)

Geplaatste afbeelding

halve trouwboek heeft voor iedereen witte jasjes gekocht, voor de drie mannen elk een blauw truitje en voor onze yoshi een schattig roze truitje
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

ik kon het natuurlijk niet laten om al onze fotomodellen hun nieuwe kleertjes aan te doen en hen te fotograferen, ze zijn zo ontzettend schattig...

Ik ga dit wel eerst al posten voor ik het kwijt ben want mijn pc blijft regelmatig vastzitten
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#2 Geplaatst 03 oktober 2011 - 19:57

Hier volgen de foto's van mijn poezels in hun jasjes en truitjes

diddl met zijn jasje

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

yoshi met haar truitje

met kap er op

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

en zonder kap

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

yoshi in haar jasje met kap

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

en zonder kap

Geplaatste afbeelding

ramses met zijn truitje

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

ramses met zijn jasje

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

thor met zijn truitje

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

thor met zijn jasje met kap er op

Geplaatste afbeelding

hier had halve trouwboek thor zijn jasje aangedaan en hij had het verkeerd geknoopt, er staan aan de kap drukknopjes zodat de kap er af kan en aan de voorkant gaat het jasje ook dicht met drukknopjes.
Halve trouwboek had het bovenste drukknopje vooraan dichtgemaakt aan de eerste drukknop van de kap achteraan.
Vandaar dat onzen thor ocharme maar een raar smoelwerk zit te trekken, dat manneke zijn keelgat werd serieus toegeknepen, en ik zag het pas achteraf toen ik die kap er af nam.
Ondanks het dichtgeknepen keelgat werkte het manneke dan nog goed mee om de foto's  te nemen, de arme schat

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

en zonder kap en een grote verluchting voor arme thor

Geplaatste afbeelding

en dan nog thor in het zwarte jasje

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Voila, daddy mag 2 dagen gaan werken om al dat moois te betalen...
Maar we vinden het zo enorm schattig  D10  D10  D10
En mijnen halven  trouwboek is toch wel een enorme lieverd en een grote schat dat hij dat allemaal meebrengt zomaar uit zichzelf, hij moest eigenlijk alleen maar eens gaan kijken of er jasjes verkocht werden en wat de prijzen er van waren.
En dan komt hij naar huis met heel deze zwik...
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 03 oktober 2011 - 20:07

Ze zien er prachtig uit. Die gaan goed warm hebben deze winter. :thumb: :heart:
Ze zouden daar nu de bijpassende botjes van moeten hebben. ;) :)

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#4 Geplaatst 03 oktober 2011 - 20:18

hoe schattig! :heart: en wat een lief ventje heb jij zeg!!!
Geplaatste afbeelding

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 03 oktober 2011 - 20:20

Wat een leuke jasjes. Superrrrrrr schattig :love3: :love3: :love3:
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#6 Geplaatst 03 oktober 2011 - 20:22

Zie es hoe lief ze ermee staan ;)
Ben zelf geen voorstander om dieren kleertjes aan te trekken, heb dan enkel dieren met vee haar, maar begrijp heel goed dat je zo je poezels wel buiten kunt laten in de winter

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#7 Geplaatst 03 oktober 2011 - 21:14

Ciska, ik ben ook geen voorstander van het aankleden van dieren.
Tenzij het functioneel is.
En bij ons is t wel functioneel hé ;)
De poezels zijn kaal.
Ze gaan heel graag buiten en ik vrees echt dat ze ver zot gaan worden als ze nu een hele winter gaan moeten binnenzitten.
Dus zit er niks anders op dan jasjes en truitjes aan te schaffen.
Ik had vroeger een duitse scheper en die had dan een regenjas omdat ik voor mijn werk met haar moest  gaan wandelen en het dikwijls regende en ze had een hekel aan regen en wilde niet plassen dan als ze nat werd.
Dus eerst probeerde ik dan met een paraplu boven haar te houden maar dat was niet genoeg.
Dus heb ik dan een regenvestje voor haar aangeschaft en dat in  combinatie met de paraplu kon haar dan toch doen plassen voor ik moest vertrekken.
Ik was dan natuurlijk pletsenat ...
En ze had een petje voor in de zomer.
Want geloof het of niet, een hond of kat kan ook een zonneslag krijgen.
Ik bleef er mee binnen op het heetst van de dag maar ik moest er ook mee gaan wandelen na mijn werk (en na mijn werk had ik niet veel tijd want ik moest ook nog drie maal per week naar avondschool) en dan scheen de zon soms toch nog heel hard en ik wou niet dat mijn beestje ziek werd dus dan moest ze toch haar petje dragen (als de zon langere tijd hard op hun hoofd schijnt krijgen ze een zonneslag).
Mensen vinden dat misschien zot maar dat is echt functionele kledij.
Die echt nut heeft voor je dier.
Maar ik ben echt geen zottin die haar dieren zomaar voor de fun aankleed hoor ;) :)
Enkele jaren geleden hadden we HTK kater en dat beestje deed geen kleren aan hoor

Bewerkt door lathyrus, 03 oktober 2011 - 21:16.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#8 Geplaatst 03 oktober 2011 - 21:17

catherine zei:

Ze zien er prachtig uit. Die gaan goed warm hebben deze winter. :thumb: :heart:
Ze zouden daar nu de bijpassende botjes van moeten hebben. ;) :)

Botjes zouden er toch wel over zijn hé :LOL:
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#9 Geplaatst 03 oktober 2011 - 21:21

ik heb trouwens een hele voorraad mooie breiwol liggen want ik wou zelf truitjes haken.
Het eerste truitje dat ik gehaakt heb paste onze Ramses en dus heb ik er nog drie gehaakt voor de andere drie poezels.
Blijkbaar heb ik vanaf het tweede truitje toch een fout gemaakt want de drie laatste pasten dus niet...
Al dat werk voor niks.
Ik zit in de problemen met het borststuk en de armgaten...
Daarom dat ik nu eerst eens ga proberen om uit t-shirt stof met mijn stikmachine een passend truitje te stikken zodat ik een voorbeeld heb (maar ik heb nooit leren stikken en ben het mezelf aan t leren en ik ben een enorme sukkelaar bij het verwisselen van de onderste spoel, dat duurt enorm lang voor het me lukt vandaar dat ik het altijd maar uitstel om er aan te beginnen) en dan kan ik opnieuw beginnen haken (en ook breien, ik heb zo teddybeer wol gevonden in de action, heel schoon) en ik heb ook voorraadje fleece liggen waar ik dan truitjes mee kan stikken.
Maar dat gaat de eerste tijd niet afgeraken dus nogawel dat mijn halve trouwboek zo een schat is en hij met bovenstaande is naar huis gekomen.
Ik heb echt wel geluk met mijn halve trouwboek, dat is een echte lieverd :love3: :love3: :love3:
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#10 Geplaatst 03 oktober 2011 - 21:24

Ja hoo begrijp het in jouw situatie volledig :)
Ik hb 2 golden retrievers en perzen en nu ook burmezen allemaal met veel vacht op de laatste na, maar poezels komen niet buiten dus hoeft het niet
Maar vind deze jasjes heel leuk staan niet zo kitcherig als je soms ziet bij die kleine hondjes.....

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#11 Geplaatst 03 oktober 2011 - 23:31

hihi ik vind dat schattig

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#12 Geplaatst 03 oktober 2011 - 23:58

:heart: :heart:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 04 oktober 2011 - 00:43

Ooooh super lief zeg en wat een ongelooflijk leuke cadeau van je ventje. In welke winkel is hij die gaan halen als ik vragen mag? :oops:

Nu ik ook een eigen wagen heb en voorlopig rijbewijs wil ik ook wel eens langs die winkel passeren voor mijn liefste Milo
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#14 Geplaatst 04 oktober 2011 - 02:14

spanishke maxi zoo in aalst, naast van den borre (is geloof ik de gentse steenweg)
De nieuwe collectie was net binnen ;)
Proficiat trouwens met je auto !
Je weet dat je hier altijd welkom bent hé
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#15 Geplaatst 04 oktober 2011 - 02:27

ps, vergeet Milo zijn buikomtrek niet te meten en de afstand van zijn nek tot zijn poep

Bij witte jasjes (mantel siena) had yoshi maat xs 27cm en de andere 3 hadden maat xs 30 cm
bij de blauwe truitjes (pullover napoli) hadden ze xs 30 cm en het roze truitje (pullover roma) maat xs 27 cm
en zwarte jasje (mantel jesolo) was maat xs 30 sm , gekocht in maxi zoo

thor en ramses zijn dus ongeveer 29 cm lang en tussen de 34 en 36 cm rond
yoshi is ongeveer 26 cm lang en 32 cm rond
diddl is ongeveer 25 cm lang en 35,5 cm rond ;)
Geplaatste afbeelding