Spring naar inhoud

- - - - -

mijn katten op logement voor een maand?

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp

Poll: wat is de beste optie (17 leden hebben gestemd)

wat is de beste optie

1. op logement bij mijn broer (1 stemmen [5.88%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 5.88%

2. Gestemd mijn vriend komt ze verzorgen (15 stemmen [88.24%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 88.24%

3. naar kattenpension (0 stemmen [0.00%])

Percentage van stemmen: 0.00%

4. zelf thuisblijven (1 stemmen [5.88%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 5.88%

5. ander? (0 stemmen [0.00%])

Percentage van stemmen: 0.00%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
morgain
morgain
  • 438 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 04 oktober 2011 - 08:51

Ik zit met een dilemma. Als ik wil kan ik voor mijn werk een maand naar de VS (Boston) om daar experimenten te gaan doen. Op zich is het echt kei geweldig! Ik zie het echt zitten, het is een verrijking voor mij en ik kan weer een stukje van de wereld zien.

Een half jaar geleden zou ik dus direct ja gezegd hebben. Maar nu heb ik 2 poezen (een katin Mika (1j) en een ragdoll kater Kasper (4mnd)) en een vriend en is het helemaal niet zo evident meer om er een maand tussenuit te zijn...

vooral voor de poezen dan. Ik zit mij al suf te peinzen over wat ik met de poezen dan zou moeten doen en ik heb momenteel 3 opties:

1. op logement bij mijn broer
+ ze zijn in september al twee keer een week bij hem gaan logeren toen ik op verlof was en dat is toen heel goed gegaan. Mijn schoonzus is zot van hen (mijn broer ook zenne) en ze worden er heel goed verzorgd
- Mika is er niet helemaal op haar gemak hoewel dat de tweede keer al een heel stuk beter was
- mijn broer heeft zelf ook twee katten die wel buiten kunnen via een luikje. Het is dus een heel gedoe want die van mij mogen niet buiten. Overdag en 's nachts zet hij ze in een kamer apart zodat zijn katten gewoon binnen en buiten kunnen en 's avonds zet hij het luikje dicht en dan kunnen mijn katten vrij rondlopen. Hij woont ook zeer klein (in een prefap barakje want hij is momenteel aan het bouwen). Dus het zorgt wel voor wat overlast voor hem en een maand is toch wel wat langer dan een week. Kan ik dat wel van hem vragen?

2. mijn vriend komt voorlopig bij mij wonen en zorgt voor de katten
+ de katten moeten niet weg dus kunnen gewoon thuis blijven
- mijn vriend is niet echt zo voor katten, is ook niet met dieren opgegroeid. Kasper vind hij nog wel leuk maar Mika niet echt. Ik weet dus niet goed hoe hij met hen gaat omgaan. Gaan ze wel genoeg aandacht krijgen? gaat hij de bakken wel op tijd leegmaken? Kan ik dat wel vragen?

3. op logement in een kattenpension
+ ik zorg niet voor overlast
- het kost wel wat, zeker voor een maand
- ze moeten op verplaatsing
- je weet nooit zeker of ze goed verzorgd worden

4. zelf thuisblijven

wat is volgens jullie de beste optie? of zien jullie nog een andere mogelijkheid?
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 04 oktober 2011 - 08:55

Optie 4 zou ik al zeker schrappen. Ik heb de indruk dat dit voor jou heel wat betekent, dit is een kans die je echt niet mag laten liggen.

Ik zou eerlijk gezegd voor optie 3 gaan. Maar kan je niet vragen dat je broer of zijn vriendin dan enkele keren per week langsgaan om de katjes te knuffelen, en je vriend wat te ondersteunen?
zo heeft hij niet het gevoel hier alleen voor te staan. (of misschien zijn er nog andere mensen die bij je langs kunnen gaan?)

Bij je broer vind ik wat riskant, gezien de kans toch groot is dat ze ook ns door het kattenluikje zullen ontsnappen.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 04 oktober 2011 - 09:17

Ik zou gaan voor de je vriend, en idd vragen of je broer een oogje in het zeil houdt.
Ten eerste vind ik dat je partner zoiets best voor je over mag hebben ( misschien eis ik dan wel veel, maar toch)
Ten 2e zitten ze dan in hun vertrouwde omgeving, en een kattenbak uitkuisen, en voeren moet toch echt geen probleem zijn.
Ten 3e er is iemand in je huis aanwezig die de post verzorgd, de planten en het is toch een "rustiger"gevoel.

Wij zouden dit jaar ook op vakantie gaan, met mijn broertje hier in het weekend en mijn moeder en een 2 vriendinnen die ze door de week zouden komen verzorgen.. (Ik verzorg ook hun katten als ze weg zijn, dus ze moesten wel :x )
Jammer genoeg ging de vakantie niet door, maar dat gaf me wel een veilig gevoel

morgain
morgain
  • 438 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 04 oktober 2011 - 10:15

hilleke zei:

Optie 4 zou ik al zeker schrappen. Ik heb de indruk dat dit voor jou heel wat betekent, dit is een kans die je echt niet mag laten liggen.

Ik zou eerlijk gezegd voor optie 3 gaan. Maar kan je niet vragen dat je broer of zijn vriendin dan enkele keren per week langsgaan om de katjes te knuffelen, en je vriend wat te ondersteunen?
zo heeft hij niet het gevoel hier alleen voor te staan. (of misschien zijn er nog andere mensen die bij je langs kunnen gaan?)

Bij je broer vind ik wat riskant, gezien de kans toch groot is dat ze ook ns door het kattenluikje zullen ontsnappen.

je bedoelt dan optie 2: mijn vriend?

mijn broer en ouders en meeste vrienden wonen 30 min. bij mij vandaan dus dat is toch wel een hele opgave voor hen. Er woont 1 vriendin vlak bij mij maar die is allergisch aan katten dus ik weet niet of die dat wel wil doen :(
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 04 oktober 2011 - 10:24

Ik zelf zou voor optie 2 gaan. Optie 3 zou voor mij echt uitgesloten zijn, denk niet dat mijn katten het prettig zou vinden om een maand lang in een pension te zittenen ook ik vind het geen fijn idee. Maar je vriend moet dit gewoon voor je over hebben toch, tenminste dat vind ik. En inderdaad je broer/ouders/vrienden vragen of die af en toe lang willen komen, hoeft niet elke dag...maar kunnen ze niet om de beurt een keertje heen om je vriend te helpen en gezellig met de katjes te knuffelen/spelen? En zou ben jij er ook meer gerust op dat het goed zal gaan.
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#6 Geplaatst 04 oktober 2011 - 10:33

morgain zei:

je bedoelt dan optie 2: mijn vriend?

mijn broer en ouders en meeste vrienden wonen 30 min. bij mij vandaan dus dat is toch wel een hele opgave voor hen. Er woont 1 vriendin vlak bij mij maar die is allergisch aan katten dus ik weet niet of die dat wel wil doen :(

Inderdaad, optie 2.

Maar ik hoop echt dat je je vriend hierin kan vertrouwen, want als je er niet echt in gelooft dat hij het goed zal doen, dan ga je met een slecht gevoel vertrekken, en kan dit ook spanningen in jullie relatie geven. Want je zal vermoedelijk veel contact hebben met je vriend als je weg bent, en als je dan voortdurend gaat vragen, heb je de kattenbak schoongemaakt, heb je ze eten gegeven, .... dan gaat hij misschien zeggen of denken, ze vertrouwt me niet, of, ze is enkel maar geinteresseerd in de katjes.

In dat geval zou ik gaan voor optie 3: pension dus.

Maar er is heel veel verschil in kattenpensions, dus dat zal ook weer wat speurwerk vragen.

Bewerkt door hilleke, 04 oktober 2011 - 10:33.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 04 oktober 2011 - 10:54

Als je vriend dat zou willen doen, zou ik het hem toch vragen. Met één kat klikt het al, als hij er een tijdje zit komt de band met de 2e er mssn ook. De poesjes moetn dan niet weg uit hun vertrouwde omgeving.
Een andere oplossing... niemand anders in de familie of kennisenkring die een maand wil komen housesitten/catsitten?
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 04 oktober 2011 - 11:26

Ik heb gestemd op je vriend, maar als hij niet zo voor katten is mss ook vragen aan je broer om eens tss door binnen te wippen en te komen kijken.
Een maand is niet zo lang maar ja voor u op dat moment wel. Wat je je ook moet afvragen gaat hij wel zien als ze ziekjes zijn, weet hij wanneer hij naar de da ermee moet? Je kan mss ook best aan hem vragen of hij dit wel wil doen?
Tja en anders moet je ze naar je broer doen als je dat veiliger vind, maar maak dan wel duidelijke afspraken.

Guest_Liselotte_*
Guest_Liselotte_*

#9 Geplaatst 04 oktober 2011 - 11:48

Optie 2; hij is tenslotte toch je vriend, zal de beestjes toch niet verwaarlozen, hé :trance: !
Optie 4 is uiteraard uitgesloten!  
Van optie 3 zou ik zeggen: breng ze naar mij, maar het is hier al "full house", dus, sorry :oops:
In ieder geval :geluk: , dat je de beste oplossing mag kiezen!

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 06 oktober 2011 - 22:18

Ik zou ook voor optie van je vriend gaan, zo erg is het toch niet om een maandje op je katten te passen en eten te geven en natuurlijk aandacht?!
en als dat dus niet kan zou ik toch aan je broer vragen.. een maand in een pension zou ik toch niet gerust op zijn

Jo V.H.
Jo V.H.
  • 245 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 07 oktober 2011 - 07:52

Zoals ze hierboven ook aanhalen:
optie 2
en inderdaad vragen aan je  broer en schoonzus of ze ook af en toe langsgaan (indien het in hun  mogelijkheden ligt qua afstand enzo) om ze nog wat extra te knuffelen.
Zo blijven de katjes in hun vertrouwde omgeving en krijgen ze alle zorgen en liefde thuis.
Tommie & Ieniemienie
Geplaatste afbeelding

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 08 oktober 2011 - 17:27

Als ik niet zeker was dat mijn partner het met volle zin zou doen, ging ik voor de broer. Ik zou niet thuisblijven, dit lijkt me echt een unieke kans. Volg je hartje hierin :) Succes!

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 09 oktober 2011 - 02:22

Ik zou als ik me vriend niet 100% vertrouwd die optie zeker al aflaten vallen.

Tja en je broer , als hij het ziet zitten waarom dan niet..

Bewerkt door brithany, 09 oktober 2011 - 02:23.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 09 oktober 2011 - 16:57

Ik zou kiezen voor optie 2. Ik zou wel heel duidelijk maken aan mijn vriend hoe belangrijk het is dat de poezen ook goed verzorgd worden.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

morgain
morgain
  • 438 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 09 oktober 2011 - 22:12

het gaat optie 1 worden: bij mijn broer

mijn schoonzus ziet het volledig zitten, die heeft niet liever dan dat de Kasper op logement komt. :LOL: Mijn broer ziet het iets minder zitten maar heeft toch ook toegestemd. Mijn vriend ziet het niet zitten. Hij heeft thuis ook nooit huisdieren gehad dus ik zou er toch niet echt gerust in zijn dat hij ze elke dag eten en drinken en vooral kattenbak leeghaalt en genoeg aandacht geeft. Bij mijn schoonzus gaan ze meer vertroeteld worden denk ik .
En mijn vriend denkt eraan om misschien ook voor een paar weekjes naar Boston te komen :d
Geplaatste afbeelding